ترفندهای خانه‌داری: 7 ترفند برای تمیز کردن حمام در کوتاه ترین زمان ممکن

توسطفرشته فرهنگ

دی ۳۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۰
ترفند برای تمیز کردن حمام

نبرد تمیز نگه داشتن حمام را باخته‌اید؟ نگران نباشید، ما در این مطلب 7 ترفند برای تمیز کردن حمام را به شما معرفی می‌کنیم که می توانید با صرف زمان کم، حمام خود را درخشان کنید. همچنین هزینه کمتری از شما، صرف شوینده های حمام شود.

ترفندهای خانه داری سبب می شود تا شما بهتر و راحت تر زندگی کنید. این ترفندها می توانند حجم زیادی از کار شما را بکاهند. کارها سریعتر و درست تر به پیش رود. حمام از مهمترین نقاط خانه است که تمیزی آن می تواند حس خوبی برای شما ایجاد کنند. اما گاهی تمیز کردن حمام بخاطر جرم گرفتن وسایل و کاشی های آن با سختی همراه است. این مطلب تلاش دارد راهکاری ساده برای نتیجه گرفتن سریع شما را مورد توجه قرار دهد. تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

ترفند خانه داری و داشتن خانه ای مرتب

با ترفندهایی که زندگی روزمره شما را آسان می کند، کارهای نظافتی به راحتی انجام می شود. به خصوص افراد شاغل به ایده های عملی نیاز دارند که کار نظافت آنها آسان تر شود. کارهای معوقه نادیده گرفته شده در نظافت در دراز مدت به حجم کاری بزرگ تری تبدیل می شود. می توانید تشک ها را با آب اکسیژنه تمیز کنید و کف و سطوح را با کمک سرکه و آب پاک کنید. بنابراین، ممکن است مجبور نباشید از محصولات پاک کننده شیمیایی در نقاطی که نیازی به آن نیست استفاده کنید. راه برای داشتن خانه ای منظم و مرتب، ابتدا از نظافت می گذرد.

استفاده از قوطی هوای فشرده یا ماشین ظرفشویی برای تمیز کردن دریچه ها

وقتی درب دریچه‌های هواکش حمام کثیف می شود، راه حل سریع و آسان این است که آن را با قوطی هوای فشرده تمیز کنید. درست همانطور که با فن کامپیوتر خود انجام می دهید. اگر هوای فشرده در دسترس ندارید. و دریچه به راحتی جدا می شود، شاید بتوانید درپوش هواکش را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید تا به راحتی شسته شود.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۶ ترفند شستن لباس و پرده های توری که واقعا تمیز و عالی می‌شوند

از مته برای شستشوی وان خود استفاده کنید

برای آن لکه هایی که به سختی از شرشان خلاص می شوند، این راه حل نیاز دارید. قرار دادن یک برس اسکراب در انتهای مته می تواند بدون فشار عضلانی به شما در تمیزی وان کمک کند. می توانید یک نسخه خانگی از آن درست کنید. اما احتمالا خرید یک نسخه آماده منطقی تر است.

مطلب مرتبط: تمیز کردن خانه: چند راهکار خوب برای تمیز کردن سریع خانه قبل از ورود مهمان!

برای جمع آوری اقلام فلزی یک نوار مغناطیسی آویزان کنید

آیا موچین، قیچی، ناخن گیر و سایر اقلام کوچک فلزی شما همه جا پراکنده است؟ یک نوار مغناطیسی مانند قفسه چاقوی مغناطیسی یا نوار مغناطیسی را در امتداد دیوار حمام آویزان کنید. و وسایل این چنینی را همیشه کنار هم و در معرض دید قرار دهید. همچنین لازم نیست هر بار که میز کانتر را تمیز می‌کنید، آن ها را جا به جا کنید یا جایش را عوض کنید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: تجربیات جالب و شگفت انگیز جوی هدن از زندگی در خانه‌ ۲۳ متری

پاک کردن آینه با چای سیاه

پاک کننده گران قیمت را فراموش کنید و به سادگی یک دسته چای سیاه تیره دم کنید. و بعد آن را با یک پارچه بدون پرز روی آینه خود بمالید. اسید تانیک چای لکه‌ها را از بین می‌برد و سطح را تمیز می‌کند. اگر چای سیاه ندارید، سرکه نیز این کار را انجام می دهد.

می توانید برای تمیز کردن پارکت های چوبی خود از چای سیاه استفاده کنید. به این ترتیب می توانید پارکت هایی خود را نو نوار کنید. چای سیاه به پارکت چوبی شما، گرمای چوب و درخشندگی اش را باز می گرداند و به این ترتیب به نظر نو می رسند. همچنین چای سیاه با محتوای پلی فنولی که دارد از رشد میکروبی جلوگیری می کند. در حالی که چای به چوب زیبایی می بخشد، همچنین یک اثر تمیز کنندگی عالی هم ایجاد می کند.

ترفند برای تمیز کردن حمام

مطلب مرتبط: مضرات چای: مصرف بیش از حد چای این ۹ عارضه را به همراه دارد

سر دوش خود را در سرکه خیس کنید

آیا به اندازه کافی رسوبات آب دهانه سر دوش شما را مسدود کرده؟.  مواد سفید رسوبات معدنی آب سخت پاک می‌شوند. اما خوشبختانه، اسید استیک موجود در سرکه می تواند رسوبات معدنی آب را حل کند. فقط یک کیسه پلاستیکی کوچک را با سرکه سفید مقطر پر کنید. سر دوش را داخل کیسه قرار دهید و آن را با یک کش ببندید. بگذارید حداقل یک ساعت بماند سپس کیسه را بردارید و بشویید. می‌توانید برای این که مطمئن شوید با یک مسواک قدیمی رسوبات باقی مانده روی آن را نیز تمیز کنید.

اکنون شما می توانید از یک استحمام خوب لذت ببرید. در صورتی که هنوز مقداری از رسوبات در سر دوش باقی مانده باشد می توانید این کار را تا چندین مرتبه انجام دهید تا به یک سر دوش تمیز برسید. دوش آبگرم لذت ببرید.

پیشنهاد می‌شود بخوانید: ۵ شیوه فوق العاده استفاده از سرکه سیب برای داشتن پوستی زیبا

برای تمیز کردن شکاف ها یک پیچ گوشتی نیاز دارید

برای آن مکان‌هایی که دسترسی به آن‌ها سخت است. به شکاف‌های توالت فکر کنید. برای همین یک دستمال ضدعفونی‌کننده بردارید، آن را دور انتهای پیچ گوشتی سر صاف بپیچید. و انتهای آن را به داخل شکاف فشار دهید. به آرامی پیچ گوشتی را به صورت افقی در سراسر سطح حرکت دهید. سطح مورد نظر پاک شده و بوی آن از بین می‌رود.

می توانید از فرچه کوچک نیز برای تمیزکردن درز کاشی ها استفاده کنید. کافی است فرچه را در سرکه خیس کنید و بر روی کاشی ها بکشید و سپس بعد از یکساعت آبکشی نمائید. نتیجه کار عالی است.

مطلب مرتبط: ۱۴ کار شگفت انگیزی که می توانید با لیمو انجام بدهید

شیر آب و سایر کروم ها را با آب لیمو تمیز کنید

آیا شیرآلات شما کمی تیره به نظر می رسند و درخشندگی خود را از دست داده‌اند؟ .کمی لیمو روی آن‌ها بمالید. اسید سیتریک لیمو باعث از بین رفتن لکه‌های آب و تیرگی آن می شود. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که یک لیمو را از وسط نصف کنید و شیرهای آب به آب لیمو آغشته کنید. همچنین اگر لیمو در دسترس شما نیست، اسید استیک موجود در سرکه نیز می‌تواند کارآمد باشد. از این ترفندها استفاده کنید و از نتیجه آن لذت ببرید.

مطلب مرتبط: فواید آواز خواندن در حمام برای سلامتی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.