جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1.5
(2)

اختلال بیزاری جنسی را می توان به عنوان بیزاری بیش از حد از رابطه جنسی تعریف کرد. افرادی که از رابطه جنسی بیزار هستند اغلب از صحبت در مورد رابطه جنسی اجتناب می کنند و نگران آن هستند. موضوع رابطه جنسی می تواند برای فرد باعث تنش، پریشانی، عقب افتادگی و حتی استفراغ شود. افراد مبتلا به اختلال بیزاری جنسی معمولاً از رابطه جنسی اجتناب می کنند. میل جنسی ندارند و خود را مجبور به انجام فعالیت جنسی می کنند، زیرا شریک زندگی آنها بیشتر آن را می خواهد. در این مقاله به بررسی اختلال بیزاری جنسی در زنان و مردان خواهیم.

معمولاً در زنان دیده می شود!

آمیزش تناسلی یا تمایلات جنسی می تواند به فرد احساس اضطراب، ترس و انزجار شدید بدهد. در طول آمیزش جنسی، رفتارهای هراس مانند، تحقیر آمیزش جنسی یا به طور ملایم تر، عدم لذت بردن از رابطه ممکن است ظاهر شود. هیچ مشکلی در میل جنسی این افراد وجود ندارد، آنها می توانند به ارگاسم برسند. دو نوع وجود دارد: احساس انزجار تنها در برخی موارد و داشتن این اختلال از اولین تجربه. معمولاً همراه با کاهش اختلال میل جنسی دیده می شود.

این یک اختلال است که ممکن است بسته به تجربه قبلی فرد رخ دهد. اگرچه این اختلال بیشتر در زنان است، اما اختلال بیزاری جنسی در مردان نیز دیده می شود. اغلب در زنان باعث ایجاد واژینیسموس و در مردان اختلال نعوظ یا انزال زودرس می شود.

بیشتر بخوانید: تمام آن چیزی که درباره نیمفومانیا یا تمایل جنسی شدید در زنان باید بدانید!

علل اختلال

اختلال بیزاری جنسی می تواند ریشه در دوران کودکی افراد داشته باشد.

آزار و اذیت دوران کودکی، آموزش باورهای نادرست، بازداری از تمایلات جنسی و ظلم به عفت و ناموس ممکن است منشأ این اختلال باشد.

از آنجایی که آسیب های جنسی با خود احساساتی مانند تحقیر، رنج، انزجار، انزجار، خشم و شرم را به همراه دارد، ممکن است فرد تمایلات جنسی را با این احساسات مرتبط کرده باشد.

همچنین می تواند در نتیجه اختلالاتی مانند دیسپارونی و واژینیسموس رخ دهد.

پیشنهاد می شود: اهمیت تستوسترون بر سلامت جنسی و جسمی مردان

علائم اختلال انزجار یا بیزاری جنسی

اختلال بیزاری جنسی یک اختلال جنسی است که می توان آن را به عنوان یک احساس مکرر بیزاری شدید از رابطه جنسی با شریک زندگی خود و اجتناب از آمیزش تناسلی توصیف کرد.

می توان اختلال انزجار جنسی را به عنوان اولیه و ثانویه تشخیص داد.

پیشنهاد می شود: چرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان رابطه را هنگام صبح دوست دارند؟

نوع اولیه

افراد مبتلا به نوع اولیه اختلال از سنین بسیار پایین نگرش منفی و اجتناب نسبت به فعالیت های جنسی دارند. علل اختلال نوع اولیه ممکن است شامل تربیت سختگیرانه محارم در مراحل رشد، سوء استفاده جنسی، قرار گرفتن در معرض تجربه جنسی نامناسب باشد.

پیشنهاد می شود:بی میلی جنسی: پنج علت که زنان از رابطه جنسی گریزان اند

نوع ثانویه

در اختلال نوع ثانویه، به صورت انزجار عاطفی و اجتناب از آمیزش جنسی در افراد دارای تجربیات جنسی عادی گذشته بیان می شود. در حین رابطه جنسی احساس ناراحتی جسمی و روحی می کند. اگر درمان نشود، مشکل پیشرفت می کند. می تواند در نتیجه سایر اختلالات مانند انزال زودرس، اختلال نعوظ و اختلال ارگاسم دیده شود.

نوع دوم اختلال به عنوان اختلال بیزاری جنسی تعریف می شود که فرد به دلیل سایر مشکلات جنسی از تمایلات جنسی اجتناب می کند. اختلال ثانویه نیز بسته به شریک زندگی ممکن است رخ دهد، مشاهده شده است که این اختلال با تغییر همسر از بین می رود.

پیشنهاد می شود:بی میلی جنسی مردان: ۶ عامل که سبب کاهش میل جنسی مردان می شود

درمان اختلال انزجار یا بیزاری جنسی

اختلال بیزاری جنسی به طور کلی به عنوان یک اختلال دشوار در نظر گرفته می شود. مشاهده می شود که این اختلال با بی میلی جنسی، واژینیسموس و دیسپارونی در بسیاری از منابع مشاهده شده و تحت عنوان خود بررسی نشده است. جدای از این، تصور می شود که ممکن است در نتیجه سوء استفاده رخ دهد. مطالعاتی که می توان از این اختلال نادر به دست آورد بسیار محدود است. بنابراین، تعیین فرآیندهای تشخیص و درمان دشوار است.

امروزه پیش بینی می شود که مفیدترین روش درمانی برای این اختلال حساسیت زدایی رفتاری باشد. یافته هایی در این زمینه وجود دارد که این رویکرد درمانی نتایج بسیار مثبتی به همراه دارد.

پیشنهاد می شود: عوارض رابطه جنسی بیش از اندازه برای زنان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان