اگر پس از بیدار شدن در صبح احساس درد در کمر و گردن دارید، این مطلب را بخوانید!

توسطعقیله نرگس رحمانی

دی ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۶, ۱۴۰۰
علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح

چند بار با درد گردن یا کمر از خواب بیدار شده اید؟ آیا درد ممکن است خواب شما را حتی در شب مختل کند؟ آیا می خواهید بفهمید که درد کمر و گردن چیست؟ گردن و کمر درد یکی از رایج ترین دردهایی است که افراد تجربه می کنند. یکی از مهم ترین دلایل این وضعیت وضعیت خواب شماست.در این مقاله به بررسی علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح می پردازیم. تا آخز مقاله با خبرنامه همراه باشید.

علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح

اهمیت نوع خوابیدن

بسیاری از ما به نحوه خوابیدن خود فکر نمی کنیم. ما فقط به رختخواب می رویم و یک موقعیت راحت پیدا می کنیم. با این حال، خوابیدن به پهلو، پشت یا شکم، همه وضعیت‌ها بر سلامت شما تأثیر زیادی می‌گذارد. نه تنها این، وضعیت خواب شما نیز نقش کلیدی در خروپف، رفلاکس اسید معده، سوزش سر دل، آپنه خواب و حتی چین و چروک دارد.

برخی از موقعیت‌های خواب وجود دارند که فشار بیشتری به گردن، شانه‌ها، باسن و کمر وارد می‌کنند. همگی آنها می‌توانند باعث کمردرد و گردن درد شوند. موقعیت هایی برای خوابیدن وجود دارد که می تواند درد کمر و گردن شما را بدتر کند.

علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح

مطلب مرتبط: ۷ برترین فواید خوابیدن روی زمین برای سلامتی که نمی ‌‌دانستید

 

نکات 1: علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح

دراز کشیدن روی شکم

اگر عادت به خوابیدن روی شکم دارید، فورا آن را متوقف کنید. این وضعیت می تواند به کمر و گردن آسیب برساند. می تواند کمردرد را افزایش دهد و گردن را بپیچاند. اما اگر می خواهید روی شکم بخوابید، به سادگی یک بالش زیر شکم یا لگن خود قرار دهید تا کمردرد تسکین یابد، یا از آن جلوگیری شود.

مطلب مرتبط: ۱۰ راهکار بسیار موثر برای درمان درد گردن در خانه

علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح؛ دراز کشیدن در وضعیت جنینی

این حالت خوابیدن مورد علاقه افرادی است که به پهلو می‌خوابند. اما کسانی که از کمردرد و گردن درد رنج می‌برند باید از این وضعیت اجتناب کنند. زمانی که به پهلو دراز می کشید و زانوهای خود را به سینه می آورید، یعنی در وضعیت جنینی می خوابید. خوابیدن در وضعیت جنینی می تواند پشت و گردن شما را در حالت قوس دار در هنگام خواب قرار دهد. همچنین باعث تنش عضلانی در هنگام خواب شود. اگر همچنان در این حالت می خوابید، دست خود را زیر بالش تا کنید و سر خود را در این حالت نگه دارید.

مطلب مرتبط: علم توضیح می دهد؛ چرا خوابیدن در اتاق سرد برای سلامتی خوب است

خوابیدن در حالی که بازوی خود را زیر سر خود قرار دهید

تخت می تواند راهی راحت برای دراز کشیدن باشد، اما قرار دادن بازو زیر سر بهترین راه برای استراحت نیست. این می تواند بر روی اعصاب بازو فشار بیاورد و باعث بی حسی و گزگز شود. این اختلال به عنوان بازوی ماهی مرده نیز شناخته می شود. با این حال، خوابیدن با پایین دست زیر بالش یا در حالی که بالای ساق پای شما کشیده است می تواند مستقیماً باعث درد شانه و گردن شود.

مطلب مرتبط: درمان های خانگی کمردرد:۱۶ راهکار موثر که درد کمر را در خانه تسکین بدهید

نکات شماره 2 موقعیت های ایده آل دراز کشیدن برای کمر و گردن

به پشت دراز بکشید

اگر از درد کمر و گردن رنج می برید و می خواهید آن ها را مدیریت کنید، باید به پشت دراز بکشید. این وزن ستون فقرات را به طور مساوی توزیع می کند و بنابراین بهترین وضعیت برای سلامت ستون فقرات شما در نظر گرفته می شود زیرا کمر صاف می ماند. این کار باعث کاهش فشار روی دیسک می شود و در نتیجه از درد گردن و کمر جلوگیری می شود.

همچنین این حالت رفلاکس اسید را کاهش می دهد و چین و چروک صورت را به حداقل می رساند. همچنین می توانید برای حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات زیر زانو بالش قرار دهید.

علت افزایش درد کمر و گردن هنگام صبح

مطلب مرتبط: ۶ دلیل که خوابیدن روی پهلوی چپ برای سلامتی خوب است

صاف بخوابید

راست خوابیدن به طور طبیعی نه سالم است و نه ناسالم. تا زمانی که بتوانید راحت استراحت کنید و خواب کافی داشته باشید، وضعیت عمودی ممکن است بهترین گزینه باشد. خوابیدن در حالت عمودی یا خوابیده به فرد این امکان را می دهد که درد کمر و گردن را تسکین دهد. بسیاری از افراد با خوابیدن در حالت عمودی یا به پشت خوابیدن، درد گردن و کمر را تسکین می دهند. همچنین این وضعیت در بین زنان باردار برای کمردرد رایج است.

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت خواب با ۵ راهکار قطعی از طب آیورودا

پهلو خوابیدن

می‌توانید به پهلو بخوابید و پاهایتان را کمی خم کرده، دست‌هایتان را دراز کرده و سرتان را کمی خارج از مرکز قرار دهید. این وضعیت خوابیدن می تواند برای مقابله با کمردرد مفید باشد. از یک بالش ضخیم برای حمایت از سر خود استفاده کنید زیرا باید انحنای طبیعی گردن را حفظ کنید. این وضعیت خوابیدن می تواند از خروپف نیز جلوگیری کند. سعی کنید هر چند ساعت یکبار پهلو را عوض کنید تا از درد کمر و گردن جلوگیری کنید.

مطلب مرتبط: درمان طبیعی بی خوابی: ۸ بهترین روش خانگی برای درمان بی خوابی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.