بهترین حالت خواب در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

توسطنگار ستوده

دی ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۷, ۱۴۰۰
بهترین حالت خواب در دوران بارداری تعبیر خواب بارداری

اگر یاد بگیرید که از بین وضعیت‌های خواب در دوران بارداری کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است، می‌توانید راحت‌تر با مشکلات خواب در مراحل بارداری کنار بیائید. با پاسخ به سوالاتی از جمله اینکه آیا خوابیدن به پشت در دوران بارداری به کودک آسیب می رساند؟ وضعیت خوابیدن در بارداری چگونه باید باشد؟ توصیه هایی را برای بانوان باردار آماده کرده ایم که به آنها امکان می دهد بهترین حالت خواب در دوران بارداری را شناخته و به این ترتیب راحت تر بخوابند.

مهم است که بهترین حالت خواب در دوران بارداری را پیدا کنید!

وضعیت دراز کشیدن در 3 ماه اول بارداری خیلی مهم نیست. هیچ اشکالی ندارد که به گونه ای که راحت هستید، بخوابید. اما با سه ماهه دوم همه چیز می تواند تغییر کند. در اواخر بارداری، با رشد کودک و در نتیجه بزرگ شدن شکم ، ممکن است خواب راحت و بدون وقفه برای شما دشوار باشد. به دلیل بزرگی شکم، خوابیدن روی شکم ممکن است برای شما یک رویا باشد. بنابراین، مهم است که موقعیت خواب خود را در دوران بارداری پیدا کنید و در این دوران سخت به خواب راحت ادامه دهید.

خوابیدن به پشت در دوران بارداری نیز برای شما راحت نیست. زیرا رحم شما تمام وزن خود را روی ستون فقرات و عضلات پشت می گذارد. این خود باعث انقباض عروق خونی اصلی می شود.

برای جلوگیری از همه این مشکلات، بیایید دریابیم که خوابیدن در دوران بارداری به چه صورت است؟ آیا وضعیت خوابیدن در دوران بارداری بر کودک تأثیر می گذارد؟

بیشتر بخوانید: ۱۰ مهمترین خطرات دوران بارداری که ممکن است هر زنی با آنها روبرو شود

خوابیدن به پشت

خوابیدن به پشت در دوران بارداری ناخوشایند است. فشار و وزن رحم بر روی پشت می تواند باعث درد شود. علاوه بر این، فشار وارد شده به رگ‌ها، زمانی که به پشت دراز می‌کشد می‌تواند باعث مشکلاتی در جریان خون شود. این خود باعث کاهش جریان خون به نوزاد می‌شود. به این ترتیب آیا خوابیدن به پشت در دوران بارداری برای جنین مضر است؟ ما می توانیم به این سوال پاسخ مثبت دهیم. به همین دلیل در دوران بارداری برای سلامت نوزادتان باید از خوابیدن به پشت خودداری کنید.

با این حال، افراد بسیار کمی می توانند در طول شب در یک وضعیت خواب بمانند. بنابراین اگر هنگام بلند شدن متوجه شدید که به پشت دراز کشیده اید، نترسید. اگر از خواب بیدار شدید و متوجه وضعیت خود شدید، وضعیت خود را تغییر دهید و سعی کنید بخوابید.

بهترین حالت خواب در دوران بارداری

بیشتر بخوانید: افزایش احتمال بارداری با ۷ راهکار موثر که کارشناسان نیز تایید می‌کنند

درازکشیدن با صورت در دوران بارداری

موضوع دراز کشیدن با صورت بر روی زمین در دوران بارداری می تواند هر از چند گاهی باعث نگرانی مادران شود. به لطف مایع آمنیوتیکی که کودک شما را احاطه کرده است، دراز کشیدن به صورت به کودک شما آسیبی نمی رساند، نترسید. اما بعد از هفته ششم بارداری به دلیل رشد شکم شما شرایط تغییر می کند و نمی توانید در وضعیت مستعد راحت باشید. استراحت روی صورت نیز، باعث تنگی نفس می شود.

بیشتر بخوانید: رابطه جنسی در دوران بارداری: آیا نزدیکی در زمان بارداری بی خطر است؟

خوابیدن به پهلوی راست در بارداری

خوابیدن به پهلوی راست، درست مانند پشت در دوران بارداری، جریان خون را از وریدهای اصلی پاها به قلب کاهش می دهد. بنابراین یکی از پوزیشن هایی که در دوران بارداری باید کمتر آن را به عنوان حالت خواب ترجیح دهید، دراز کشیدن به پهلوی راست است. اما اشتباه نکنید، این نوع خوابیدن کاملاً مضر نیست.

بهترین حالت خواب در دوران بارداری

بیشتر بخوانید: خواص انبه برای زنان باردار: ۹ فایده تایید شده انبه در دوران بارداری

بهترین حالت خواب در دوران بارداری؛ خوابیدن به پهلوی چپ در دوران بارداری

بهترین حالتی که در دوران بارداری باید به عنوان خوابیدن انتخاب کنید، این است که به پهلوی چپ دراز بکشید! زیرا این وضعیت باعث می شود خون بیشتری به نوزاد شما برسد. زمانی که به پهلوی چپ خود دراز بکشید و پاهای خود را کمی به داخل بکشید، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. اکنون می‌دانید که موقعیت ایده‌آل در مورد نحوه خوابیدن زنان باردار چیست.

بیایید راه درست خوابیدن در بارداری را مرور کنیم. به سمت چپ خم بخوابید و یک بالش بین زانوهای خمیده خود قرار دهید. نحوه خم کردن زانوهای خود در اینجا هم برای راحتی شما و هم برای کودکتان مهم است. بالش بارداری برای خواب راحت تر به شما کمک زیادی می کند. برخی از خانم ها ترجیح می دهند زیر شکم خود بالش بگذارند. همچنین می توانید سعی کنید روی تشک بخوابید. در زیر برای شما مثالی گذاشته ایم تا با تصاویر وضعیت خوابیدن در دوران بارداری را ببینید.

آیا نوزاد در دوران بارداری هنگام خوابیدن به پهلو له می شود؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم، بهترین حالت خواب در دوران بارداری این است که به پهلو بخوابید. بهتر است به پهلوی چپ بخوابید تا خون راحت‌تر جریان یابد، اما این بدان معنا نیست که خوابیدن به پهلوی راست در دوران بارداری به کودک آسیب می‌زند. خوابیدن به دو طرف برای شما راحت است. بنابراین، خوابیدن به پهلو در دوران بارداری هیچ ضرری برای کودک شما ندارد.

لازم نیست به پهلوی راست یا چپ خود دراز بکشید. دراز کشیدن در حالی که شکم خود را کمی به پهلو چرخانده اید کافی است زیرا این فشار را کاهش می دهد.

وضعیت های دراز کشیدن در حاملگی های چند قلو مشابه حالت های دراز کشیدن در حاملگی های طبیعی است. باز هم خوابیدن به پهلوی چپ بهترین گزینه است. اما از آنجایی که شکم شما بسیار بیشتر بزرگ خواهد شد، می توانید شکم خود را با یک بالش حمایت کنید تا احساس راحتی بیشتری داشته باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.