5 بهترین غذاهای کم کالری برای کاهش وزن که باید امتحان کنید

توسطنگار ستوده

دی ۲۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۶, ۱۴۰۰
غذاهای کم کالری برای کاهش وزن

کاهش وزن با غذاهای کم کالری بهترین روش برای کاهش وزن سالم ومفید است. کالری و کاهش وزن با یکدیگر نسبت معکوس دارند. هرچه کالری بیشتری مصرف کنید، شانس کاهش وزن شما کاهش می یابد و بالعکس. بنابراین کاهش وزن با غذاهای کم کالری یکی از گزینه های مناب برای کاهش وزن است. چرا که خوردن غذای کم کالری به هضم غذا کمک می کند و به کاهش وزن منجر می شود. به علاوه غذاهای کم کالری منبع انرژی و مواد مغذی هستند.

متخصصان همیشه خوردن مقدار متعادلی از غذاهای پرکالری و کم کالری را در هر روز توصیه کرده اند. تا بدن تغذیه کافی و همچنین وزن ثابت حفظ شود. در موارد چاقی و چندین عارضه پزشکی دیگر، پزشکان پیشنهاد می‌کنند که غذای پرکالری را با غذای کم کالری جایگزین کنید. بنابراین در این جا 5 غذاهای کم کالری برای کاهش وزن را معرفی می کنیم. با خبرنامه همراه باشید.

۱.اسفناج

اسفناج در هر 100 گرم حاوی 23 کالری انرژی است. طبق یک مطالعه تحقیقاتی، زنانی که هر روز 5 گرم اسفناج مصرف می‌کردند، 43 درصد کاهش وزن بیشتری داشتند. از آن جایی که این یک سبزی برگ‌دار فصلی است، باید به صورت مرتب در همان فصل بیشتر مصرف شود. به علاوه در طول سال هم باید تلاش کنید تا از استفناج استفاده کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: ۱۰ بهترین رژیم غذایی مدیترانه ای برای کاهش وزن

۲.از غذاهای کم کالری برای کاهش وزن؛ پاپایا

پاپایا در هر 100 گرم 43 کالری دارد. اگرچه بیشتر به عنوان ملین طبیعی استفاده می شود. اما کالری کم پاپایا آن را به گزینه ای ایده آل برای کاهش وزن تبدیل می کند. چرا که مقدار زیادی فیبر دارد که فرد را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد. بنابراین دفعات گرسنگی را کاهش می‌دهد و در نهایت منجر به مصرف کمتر کالری در طول روز می‌شود.

غذاهای کم کالری برای کاهش وزن

پیشنهاد می شود بخوانید: محققان راز کاهش وزن سالم و حفظ آن را کشف کردند

۳.قارچ

این سبزی در هر 100 گرم 22 کالری دارد. قارچ منبع غنی ویتامین D است و کالری کمتری دارد. همچنین حاوی سلنیوم است که یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود. به غیر از کاهش وزن، قارچ فواید بی‌شمار دیگری مانند تقویت سلامت روان، سلامت تیروئید و سیستم ایمنی بدن دارد. همچنین گفته می شود که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

پیشنهاد می شود بخوانید: دمنوش دارچین برای لاغری؛ شیوه تهیه چای دارچین برای کاهش وزن!

۴. از غذاهای کم کالری برای کاهش وزن؛ چغندر

چغندر در هر 100 گرم 43 کالری دارد. این یکی از با ارزش ترین سبزیجات است. به راحتی در آشپزخانه ها یافت می شود. این سبزی قرمز رنگ مملو از آنتی اکسیدان است. به عنوان مثال، یک چغندر، را به درستی رنده کنید. به کشک اضافه کنید. سپس با دانه خردل و روغن زیتون مزه دار کنید.این مخلوط نه تنها طعم بهشتی دارد، بلکه فوق العاده مغذی است. چندین راه دیگر وجود دارد که می توان چغندر را مانند چیپس سرخ شده مصرف کرد.

پیشنهاد می شود بخوانید: کاهش وزن طبیعی: با استفاده از این ۱۲ گیاه به صورت طبیعی لاغر شوید

۵.خیار

100 گرم خیار 15 کالری دارد. خیار به عنوان شگفت انگیز ترین سبزی جات اولین انتخاب همه برای کاهش وزن است. هر رژیم کاهش وزن با یک کاسه خیار برش خورده شروع می شود. اغلب آب خیار کالری کمتری دارد. خیار به راحتی در دسترس است و هزینه کمتری دارد. بر اساس گزارش ها، خیار دارای فلاونوئیدها، تری ترپن ها و لیگنان است. در واقع سرشار از آنتی اکسیدان هایی با خواص ضد التهابی و توانایی مبارزه با سرطان هستند.

پیشنهاد می شود بخوانید: روش کاهش وزن اصولی: ورزش یا رژیم لاغری، کدامیک سالم تر و مفیدتر است؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.