تجربیات ارزشمند سفر: تجربیات دختری که به 53 کشور جهان سفر کرده است

تجربیات ارزشمند سفر

در سال 2017، زمانی که کار از راه دور خیالی برای هر فرد بود، الیزابت دچار دوگانگی در درون خود شد. از خودش پرسید آیا به کار پشت میز، بخش تبلیغات، صنعتی که دوستش دارد و برای موفقیت در آن سخت تلاش کرده‌، ادامه دهد. یا این کار را به دنبال علاقه‌‌اش به سفر و دیدن دنیا کنار بگذارد؟! در نهایت، دومی را انتخاب کرد. زیرا با 25 سال سن، انرژی زیاد و هیچ تعهدی که مانع اش شود، وجود نداشت. کاری فوق العاده هیجان انگیز و در عین حال پراسترس. تصور کنید، خانه بدوشی دیجیتال و سفر از کشوری به کشور دیگر برای دو سال می‌تواند تا چه اندازه شگفتی داشته باشد. در این مطلب نیز الیزابت بلاسی از 13 تحربیات ارزشمند سفر به دور دنیا نوشته است.

خانه به دوشی دیجیتال شبیه تعطیلات نیست

ممکن است انستاگرام من داستان متفاوتی را ترسیم کند، اما در طول دو سال خانه به دوشی دیجیتالی، من “در تعطیلات” به سر نبرده‌ام. من در آپارتمان های خارج از مرکز شهر زندگی کردم نه هتل‌های لوکس و چند ستاره. یک روز معمولی برای من با نوشتن مقالات در فضاهای کاری مشترک می‌گذشت نه رفتن به تور و گشت و گذار. در طول این سفر من بیشتر به کافی شاپ ها رفته‌ام تا موزیم ها و این برایم لذت بخش تر بود. توانایی زندگی واقعی در شهرهای مختلف جهان به من این مکان را داد که بیشتر از هر تعطیلاتی با مردم و فرهنگ‌ها آشنا شوم. و خوشبختانه، در میان همه این ها من برای سفرهای آخر هفته برنامه ریزی می‌کردم و شب‌ها را در رستوران ها و بارهای محبوب می‌گذراندم.

مطلب مرتبط : وسایل مهم سفر: ۱۰ چیزی که باید در سفرهای خود همراه داشته باشید

از تجربیات ارزشمند سفر، من برای زبان به هیچ مانعی برخورد نکردم

وارد هر کشور جدیدی که می‌شدم، تلاش می‌کردم تا کلمات انتقادی و عبارات محاوره‌ای زبان بومی ‌شان را بیاموزم. قبل ترک ایالات متحده، نگران ارتباط برقرار کردن با مردم شهرهای مختلف بودم. اما خوشبختانه، بسیاری از مردم محلی از تلاش من برای صحبت کردن به زبان بومی‌شان قدردانی کردند. و برخی از آن ها هیجان زده بودند که انگلیسی خود را با صحبت کردن با من تمرین کنند. در واقع، مقیاس جهانی زبان به عنوان درس ابتدایی خارج از ایالات متحده، چشمان مرا به عدم اهمیت زبان بومی باز کرد. با وجود این که از 5 سالگی در کلاس‌های اسپانیایی شرکت کردم، وقتی برای 8 ماه در آمریکای جنوبی زندگی کردم، توانایی صحبتم به این زبان شکوفا شد.

پیشنهاد می‌شود بخوانید : ۱۰ شهر ناجور که قطعا نمی خواهید در آنها زندگی یا به آنها سفر کنید

مراقبت های بهداشتی آسان وقتی خارج از کشور هستید

یکی از غصه های دیگرم که شب قبل از شروع سفرم مرا بیدار نگهداشت، دسترسی به مراقبت های بهداشتی بود. مطمئن نبودم که اگر مریض شوم چه کنم یا برنامه شش ماهه شستشوی دندان هایم را چگونه دنبال کنم. من ساعت ها با ارائه دهنده بیمه‌ام تماس تلفنی داشتم تا بدانم بیمه ام در کشورهای دیگر چگونه مرا پوشش می‌دهند. و بعد معلوم که این همه استرس، ارزشش را نداشت. اگر چه داشتن بیمه در هنگام سفر ضروری است. پیشنهاد می‌کنم همیشه بیمه سلامت مسافرتی داشته باشید، حتی برای یک سفر کوتاه. فراهم آوری امکانات و استفاده از داروخانه ها آسان است. شستشوی دندان‌های من در چیانگ مای تایلند، یکی از بهترین خدمات بهداشتی بود که تا به حال دریافت کرده‌ام. و امکانات بسیار زیبایی که داشت. مهم تر از همه، شستشوی دندان های من با اشعه ایکس و همه چیز خود، فقط 35 دلار هزینه برداشت.

خرید مواد غذایی راهی عالی برای یادگیری فرهنگ یک مکان است

من معتقدم برای یافتن قلب فرهنگ یک کشور، به غذای آن ‌ها نگاه کنید. شگفتی آب نبات‌ های انگور 60 دلاری ژاپن تا بیش از 2000 نوع سیب زمینی پرو. این‌ ها باعث می‌شود بفهمیم که درک ما از تولید و آماده سازی غذا در مقایسه با مقیاس جهانی بسیار ناچیز است. خرید مواد غذایی و پختن آن ‌ها در واقع یکی از کار های مورد علاقه من در هر کشوری بود که در آن زندگی می‌کردم.

پیشنهاد می‌شود بخوانید : معنی پرچم کشورها: حقایقی جالب و خواندنی در مورد ۲۷ پرچم مشهور جهان!

از تجربیات ارزشمند سفر، کلاس‌ های آشپزی محلی یکی دیگر از راه ‌های یادگیری فرهنگ یک کشور

علاوه بر خرید غذا ها، ادویه‌ ها و مواد اولیه جدید، می‌خواستم طرز تهیه درست آن نیز را یاد بگیرم. من سعی کردم از هر کشوری که بازدید می‌کردم در کلاس آشپزی یا میکسولوژی نیز شرکت کنم. چه تولید گولاش در جمهوری چک و چه امپانادا در آرژانتین، هر کلاس آشپزی منجر به کشف جالبی در مورد یک مکان می‌شد. که ممکن از یک تور سنتی دیدنی به دست نیاورید.

مطلب مرتبط : ۲۵ کار عجیب که باعث رنجش و ناراحتی آدم ها در کشورهای مختلف می شود

بیشتر مشکلاتی که با آن مواجه شدم با فناوری بود

از آن جایی که من یک خانه به دوش دیجیتال بودم، لپتاپم راه نجات من بود. اما در ماه اول سفر از کار افتاد. AppleCare (مختص اپل برای برنامه های گارانتی و پشتیبانی فنی) در لپتاپم خارج از آمریکا معتبر نبود و اغلب به راحتی در دسترس نبود. از آن جایی که من 5 هفته‌ در یک کشور ساکن می‌شدم، نتوانستم لپتاپم را به آمریکا برگردانم تا آن را تعمیر کنند. در نهایت مجبور شدم یک لپتاپ جدید و مدل پایین تر بخرم. هزینه چندانی نداشت، اما کیفیت دستگاه باعث شد تا کارهایم عقب بماند. علاوه بر مشکلات کمپیوتری، اغلب مشکلات انترنتی نیز وجود داشت. من همچنین امیدوار بودم که برخی از کشورها به من اجازه دسترسی به وب سایت های خاص را بدون هزینه در فیلتر شکن بدهند. اما همیشه این طور نبود.

تجربیات ارشمند سفر، اجاره دوچرخه گاهی اوقات بهترین نوع حمل و نقل است

من قبل از تبدیل شدن به یک خانه به دوش دیجیتالی چهار سال در نیویورک زندگی کرده‌ام. و آن زمان به ایده اجاره گرفتن دوچرخه به عنوان شکل اصلی حمل و نقل می‌خندیدم. اما شهرهایی در جهان وجود دارند که در ایجاد مسیر دوچرخه سواری برای دوچرخه سواران کار استثنایی انجام می‌دهند. دوچرخه سواری راهی زیبا برای کشف یک مکان جدید است. من عاشق دوچرخه سواری در کنار رودخانه در کیوتو، ژاپن و نزدیک ساحل در لیما و پرو بودم.

شاید نتوانید برنامه دلخواه تان در نتفلیکس را تماشا کنید

شاید عجیب باشد اگر بشنوید شخصی که به زیباترین کشورهای جهان سفر می‌کند، از ندیدن “اداره”یا فصل پایانی “بازی تاج و تخت” ناراحت شود. اما، همانطور که گفتم، این سفر کاملا شبیه به تعطیلات نبود. بعد از یک روز طولانی و پر استرس، در طول دو سال سفر بارها پیش آمد که فقط می‌خواستم به خانه برگردم. شلوار راحتی بپوشم و یک برنامه تلویزیونی دلخواهم را تماشا کنم. با این که نتفلیکس در سطح جهانی وجود دارد. اما پیشنهادات هر کشور بسته به ترجیحات مکان و حقوق رسانه‌ای تغییر می‌کند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید : عجیب ترین قوانین کشورها: ۱۰ قانون عجیب و غریب از گوشه و کنار جهان!

ممکن نتوانید محصولات بهداشتی خود را نیز پیدا کنید

بسیاری از کشورها ترجیحات، محصولات یا مارک های متفاوتی برای خرید مواد بهداشتی_سلامتی دارند. به عنوان مثال، برای کاهش زباله‌های پلاستیکی، بسیاری از کشورها تامپون های پلاستیکی در دسترس ندارند. اگر نیازهای خاص یا ترجیحات برندی برای محصولات سلامتی دارید، باید آن ها را در سفر خود به همراه داشته باشید.

از تجربیات ارزشمند سفر، کمد لباس کپسولی برای سفر بسیار مهم است

من دو سال با یک چمدان شطرنجی و یک چمدان کوچک زندگی کردم. قبل از سفر، یک کمد پر از لباس های فصلی با چاپ و رنگ های روشن داشتم. اکنون، شناسایی الگوها و رنگ‌های منحصر به فرد بسیار آسان است و ترکیب و تطبیق آن بسیار دشوار است. وقتی لباس‌‌ها هر 10 روز مکررا پوشیده شود، هم همراهان سفر و دنبال کنندگان صفحات اجتماعی شما را و بارها با لباس‌های یکسانی می‌ببینند. در این مواقع افراد خنثی دوست شما می‌شوند. یک تاپ مشکی و شلوار جین تقریبا با هر ظاهری کار آمد است.

سفری کلیدی به کاستکو برای تهیه اقلام ضروری یک سال

وقتی تصمیم گرفتم روش زندگی‌ام را تغییر دهم، متوجه شدم که برخی محصولات بهداشتی و سلامتی من در خارج از کشور در دسترس نخواهد بود. بنابراین برای سفر به کاستکو آماده شدم. محصول دَو (Dove) برای پوست حساس، خمیر دندان کریست‌.تری‌.دی‌.وایت (Crest 3D White)، پاک کننده صورت ستَفیل (Cetaphil) و تامپون تمپکس پرل (Tampax Pearl). این ها مواد مورد نیازی بودند که یک سال کامل بدون نیاز به دوباره خریدن دوام داشتند.

تجربیات ارزشمند سفر، سوغاتی یا نشانه‌ایی از سفر یک مسافر

بسیاری از مسافران از هر کشوری که بازدید می‌کنند، فقط چند سوغاتی یا نشانه‌های احساسی جمع آوری می‌کنند. خانه به دوش‌های دیجیتالی که بر مینیمالیسم تاکید دارند، این طور نیستند. آن‌ها در انتخاب سوغاتی هنگام سفر از یک کشور به کشور دیگر تمایل دارند از هر مکان یک یا دو مورد به یادگار بگیرند. برخی از مسافران اقلام سنتی‌تری مانند آهن‌ربا، پین و برچسب لپتاپ را انتخاب می‌کنند. دیگران ممکن است لیوان قهوه را از هر کشور یا لباس هایی که در آن منطقه محبوب هستند جمع آوری کنند. سوغاتی‌ها یا یادگاری‌های احساسی من زیورآلات کریسمس و کتاب‌های آشپزی از هر کشوری است که بازدید کرده‌ام.

سفر حین کار به من خالص ترین حس آزادی را داد که تا حال تجربه کرده‌ام

شغل ثابت، اجاره آپارتمان… ، چیزهایی بودند که قبلا باعث معرفی و شناختن من می‌شدند. اما وقتی تصمیم به سفر گرفتم و به سبک زندگی فریلنسر یا آزاد روی آوردم به طور کل از روی میز حذف شدند. از این تجربه دو درس ارزشمند آموختم. اولا، خانه هر جایی است که بسازید. یک آدرس خاص، شهر یا مجموعه‌ای از چهار دیواری تنها پارامترهایی نیستند که یک خانه را می‌سازند. دوم، وقتی صحبت از شغل یا امور مالی به میان می‌آید، می‌توانید مداوم خود را از نو بسازید. اگر به اندازه کافی اشتیاق و سخت کوشی دارید، شغلی برای شما و پولی برای به دست آوردن وجود دارد.

واقعیت غیرقابل تصور 2020 و همه گیری که جهان را فراگرفت باعث غصه بسیاری‌ها شد. اما چیزی که اکنون از همه گیری ناشی شده است، توانایی استفاده کار از راه دور است. زمانی که تصمیم به سفر دور دنیا را گرفتم، شغلی را ترک کرده بودم که دوستش دارم. اکنون، برای برخی، این امکان وجود دارد که در حین کاوش و جستجوی جهان، به یک شغل رویایی نیز دست پیدا کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.