جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

نزدیکترین کویرها به تهران

نزدیکترین کویرها به تهران
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

وجود دغدغه های کاری فراوان سبب شده تهرانی ها فرصت کمی برای گشت و گذار داشته باشند. ما در این مقاله قصد داریم نزدیکترین کویرها به تهران را معرفی کنیم که فاصله کمی از پایتخت دارند و به راحتی و در مدت زمان کوتاهی می توانید به آن ها سفر کنید و لحظات خوشی را برای خود رقم بزنید. اگر اهل کویرگردی هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

کویر اطراف تهران

در فاصله نزدیکی از تهران، کویرهای بسیار زیبایی وجود دارد که جزء بهترین سوژه ها برای عکاسی محسوب می شوند.

کویر مرنجاب

در 40 کیلومتری شهر آران و بیدگل، کویری جذاب در کنار دریاچه نمک خودنمایی می‌کند. کاروانسرای شاه عباسی، مکانی مناسب برای اقامت شبانه در کویر مرنجاب و تماشای آسمان شب شگفت‌انگیز آن است. اگر قصد بازدید از این کویر دیدنی را دارید، بهتر است برای این سفر، یک و نیم روز را در نظر بگیرید؛ چراکه دیدن زیبایی‌های این کویر دلنشین در چند ساعت خلاصه نخواهدشد.

متاسفانه سفرهای زیاد مردم به این منطقه و رعایت نکردن ملاحظات مربوط به محیط زیست، سبب شده تا کویر مرنجاب دیگر آن بکر بودن سابق را نداشته‌باشد. با این وجود هنوز هم می‎‌توان از احساس راه رفتن رومی رمل‌های گرم کویر، آسمان خیره کننده شب، شترسواری و آفرود لذت برد و به آرامشی مثال زدنی رسید.

نزدیکترین کویرها به تهران

کویر جندق

این کویر دیدنی در فاصله 350 کیلومتری شهر اصفهان قرار گرفته و سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. جالب است بدانید که در این کویر حیواناتی نظیر کل و بز، قوچ و میش، خرگوش، قمری، کبک و تیهو و پاقرقره، انواع روباه و گرگ زندگی می‌کنند. مطمئنا عکاسی از آن‌ها می‌تواند فعالیتی جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت باشد. گردشگران پس از پیمایش مسیر به شهر جندق و قلعه انوشیروان خواهند رسید. این قلعه، تنها قلعه کشور ایران است که هنوز هم پس از گذشت دو هزار سال سکنه دارد.

آیا می دانستید گرم ترین نقطه زمین کویر لوت در ایران می باشد؟ این منطقه یکی از وسیع ترین مناطق کویری جهان است که شهرت جهانی دارد؛ هرچند که کویر لوت جزء کویرهای نزدیک به تهران نمی باشد ولی همیشه محبوبیت زیادی بین گردشگران داخلی و خارجی دارد که تماشای آن خالی از لطف نیست.

کویر متین‌آباد

کویر متین‌آباد از محبوبیت بالایی در نزد گردشگران برخوردار است. چرا که در نزدیکی تهران بوده و امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. در این منطقه کمپی کویری و مجهز وجود دارد که کمک بزرگی برای کویرگردان و گردشگران محسوب می‌شود. این کمپ کویری نوساز بوده و سه نوع اقامتگاه چادر، کومه کاهگلی و اتاق را در اختیار مهمانانش می گذارد.

خوشبختانه در این کمپ انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی وجود دارد؛ پس می‌توانید در هر فصل و هوایی از زیبایی‌های کویر متین‌آباد لذت ببرید. از جمله امکاناتی که در این کویر دیدنی وجود دارد می‌توان به رصد، دوچرخه‌سواری، موتور چهارچرخ، شترسواری و بازدید از مزارع ارگانیک و مرکز پرورش شترمرغ اشاره کرد. کمپ کویری از انرژی خورشیدی استفاده کرده و سیستم بازیافت زباله‌اش، دوستدار محیط زیست است.

کویر ورزنه

کویر ورزنه نیز یکی دیگر از کویرهای اطراف شهر اصفهان به شمار می‌رود. این کویر در 117 کیلومتری شهر اصفهان و در جنوب غربی تالاب گاوخونی قرار دارد. این کویر 17000 هکتار مساحت داشته و بازدید از آن به تنهایی خطرناک است. اگر قصد دارید از این کویر فوق‌العاده دیدن کنید، بهتر از در یکی از تورهای آن ثبت‌نام کنید.

نزدیکترین کویرها به تهران

تفریحات زیادی برای انجام در کویر ورزنه وجود دارد. این تفریحات عبارت‌اند از پیاده‌روی و قدم‌زنی بر فراز شن‌های داغ، رمل‌ها و تپه‌های کویر، شترسواری، شن‌سواری، موتورچهارچرخ‌ سواری، آفرودسواری، زیپ‌لاین‌های کوتاه و بلند، پاراگلایدر، رصد آسمان و عکاسی در شب، کمپینگ و شب‌نشینی و باگی‌سواری.

کویر ابوزیدآباد

کویر ابوزیدآباد در نزدیکی شهر باستانی نوش‌آباد و شهر زیرزمینی اویی قرار گرفته‌است. این امتیاز سبب شده تا بسیاری از گردشگران این کویر جذاب را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند تا با یک تیر چند نشان را بزنند. رمل‌های کویر ابوزیدآباد به نرمی سایر کویرها است و شب‌هایش با ستاره‌هایی بی‌شمار نورانی شده‌است. در نزدیکی این کویر علاوه بر مکان‌هایی که گفته شد، آب انبار صفوی و قلعه کرشاهی نیز وجود دارد که با بازدید از آن‌ها می‌توانید سفر خود را پر بارتر کنید.

سخن آخر

اگر به دنبال آرامش می‌گردید، مطمئنا از سفر کردن به کویر لذت خواهید ‌برد. این سفر در عین سادگی، سرشار از زیبایی، آزادی و آرامشی وصف ناپذیر است. توصیه می‌شود که در صورت تمایل برای بازدید از کویر، حتما با تور همراه شوید یا به صورت دسته جمعی با دوستان و آشنایان راهی مسیر شوید و هرگز تنها به این سفر نروید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان