طرز تهیه سوسیس گردو Cevizli Sucuk یک میان وعده خوشمزه ترکیه ای

توسطنگار ستوده

دی ۲۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۱, ۱۴۰۰
طرز تهیه سوسیس گردو

طرز تهیه میان وعده ای خوشمزه که با دیدنش حتما آن را می پسندید. احتمالا در ترکیه کمتر خانه ای باشد که طعم این میان وعده خوشمزه را نچشیده باشد. حتما یک بار در هنگام خرید آجیل، وارد هر خانه ای شده است! به قدری خوشمزه و راحت است که به کسانی که تا به حال آن را نچشیده اند توصیه می کنیم حتما آن را امتحان کنند.این میان وعده مغذی و انرژی زا با گردو نیز راه حلی سالم برای هوس های شیرین شما خواهد بود. البته فراموش نکنیم که مراقب باشیم زیاد مصرف نکنیم. مصرف بیش از اندازه هر چیز، می تواند عوارض غیر قابل جبرانی برای ما داشته باشد. با خبرنامه همراه باشید با طرز تهیه سوسیس گردو.

میان وعده چیست؟

یکی از وعده‌های غذایی که بین وعده‌های ناهار و شام مصرف می‌شود. باور رایج معتقد است که میان وعده برای رفع گرسنگی میان وعده ها ضروری است. همین مسئله سبب شده تا برخی معتقد شوند که اساساً میان وعده اهمیت تغذیه‌ای ندارد. لذا طبیعی که اکصر میان وعده ها از مواد غذایی ناسالم تهیه می شوند.

اما مطالعات نشان می دهد که میان وعده برای سلامتی و رشد بسیار مهم است. مصرف میان وعده‌ها برای همه لازم است، اما برای کسانی که بدنبال رژیم تغذیه ای هستند و یا ورزشکاران و کودکان ضروری است.

یک میان وعده خوب اغلب حاوی مواد مغذی ارزشمندی هستند که فقط با مصرف وعده‌های غذایی تامین نمی‌شود. برای میان وعده، غذاهایی را انتخاب کنید که گرسنگی‌تان را رفع کند و انرژی و مواد مغذی موردنیاز را به بدنتان برساند. لذا برای میان وعده تلاش کنید مواد غذایی مختلف و سالم را قرار دهید.

شاید بپسندید: طرز تهیه کیک اسفناج خوشمزه ترین و خوشرنگ ترین کیک بلغارستانی

برخی از مهمترین مواد غذایی برای میان وعده

غلات کامل: میان‌وعده‌های تهیه شده از غلات کامل غنی از فیبر و کربوهیدرات پیچیده هستند و به شما انرژی کافی می‌دهد که تا رسیدن به زمان غذای اصلی گرسنه نشوید. بیسکویت‌ها و کراکرهای سبوس‌دار مناسبند.

میوه‌ها و سبزیجات: خوردن میوه و سبزی بدون داشتن چربی یا کالری زیاد باعث ایجاد احساس سیری در شما می‌شود و انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر لازم را به بدنتان می‌رساند.

دانه‌ها ومغزها: حاوی پروتئین هستند و سیری طولانی‌مدت ایجاد می‌کنند. میزان چربی آنها هم بالاست ولی از نوع چربی غیراشباع است که برای سلامتی بسیار مفید است. اما به‌هرحال کالری مغزها زیاد است و نباید در مصرف آنها زیاده‌روی کرد.

لبنیات کم‌چرب: شیر، ماست، پنیر و دیگر محصولات لبنی منبع غنی کلسیم و پروتئین و حاوی ویتامین‌ها و موادمعدنی بسیار هستند. لبنیات چربی هم دارند، پس بهتر است برای جلوگیری از چاقی، از نوع کم‌چرب آنها استفاده کنید.ضمن اینکه مصرف کلسیم در لاغری و کاهش وزن نیز بسیار موثر است. میان‌وعده‌ها جزئی از رژیم‌غذایی سالم هستند اما در صورت مصرف بیش از اندازه، سبب افزایش وزن می شوتد.

شاید بپسندید: طرز تهیه سوپ چغندر به روش ترکیه ای: سوپی خوشمزه و خوشرنگ برای شبهای زمستان

مواد لازم برای طرز تهیه سوسیس گردو یک میان وعده سالم و مغزی

3 لیوان آب ملاس انگور

نیم کیلوگرم مغز گردو

4 لیوان آب

1/2 لیوان آب نشاسته

آرد 1/2 لیوان آب

شکر 1/2 لیوان آب

شاید بپسندید: طرز تهیه دسر ترکی سارای لوکوم: یک دسر خوشمزه و چشم نواز برای شب یلدا

طرز تهیه سوسیس گردو چگونه است؟

گردوها را 1 شب قبل در آب خیس کنید. این روش رشته را برای شما آسان تر می کند و از شکستگی جلوگیری می کند.

گردوها را با نخ لحاف دوزی و سوزن به رشته بکشید.

ملاس و آب را در قابلمه ای بریزید و بگذارید روی حرارت متوسط ​​بجوشد.

مخلوط آب و ملاس را که نزدیک به جوشیدن است، در یک کاسه همزن بریزید.

آرد و نشاسته را کم کم به آب و ملاسی که در کاسه همزن ریخته اید اضافه کنید و با کاردک هم بزنید تا یکدست شود.

طرز تهیه سوسیس گردو

در این فاصله شکر را به مواد در حال جوشیدن روی اجاق اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود.

مخلوط در حال جوشیدن را مدام هم بزنید.

مخلوط ملاس تیره و در حال جوش را خاموش کنید.

گردویی که روی نخ لحاف گذاشته اید را به مخلوط داخل قابلمه آغشته کرده و بردارید.

آن را به محل مناسبی ببرید که سوسیس های گردویی آویزان شوند. پس از 2 روز منتظر ماندن برای خشک شدن، آن را با فوبل روغنی بپوشانید و ذخیره کنید.

شاید بپسندید: طرز تهیه کوفته ازمیری خوشمزه ترین غذای یونانی-ترکی

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.