جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
2.5
(2)

تعدادی از یافته‌ها و داستان‌های باستان‌شناسی وجود دارد که ممکن است در سال 2022 درباره آنها بشنویم. این یافته‌ها شامل اکتشافاتی از “شهر طلایی گمشده” مصر، یافته‌های جدید از قمران است. همچنین یافته‌هایی که ممکن است روشن کند که زندگی در 11000 سال پیش چگونه بوده است. زمانی که انسان، تازه شروع به ساختن مکان های بزرگ تشریفاتی کرد. در این مقاله که ترجمه ای از وب سایت livescience است، به معرفی این مکان ها خواهیم پرداخت. زوایای تاریک تاریخ بشر با کاوش های باستان شناسی در سال 2022 روشن تر خواهد شد. این کاوش ها و مطالعات، قطعاً حقایق بیشتری از گذشته بشر را به او یادآوری خواهد کرد.

یافته های جدید از “شهر طلایی گمشده” مصر

در سال 2021 باستان شناسان از کشف یک “شهر طلایی گمشده” خبر دادند. این کشف در سرتاسر جهان خبرساز شد، اما باستان شناسان تنها بخش کوچکی از آن را کاوش کرده اند. طبق اسناد تاریخی، آمنهوتپ سوم (حکومت 1391-1353 قبل از میلاد) سه کاخ در این شهر داشت. در سال 2022 می توان انتظار داشت که اکتشافات بیشتری از این شهر بشنویم که ممکن است شامل چندین کاخ سلطنتی باشد. هر گونه اکتشاف جدید می تواند برخی از اسرار تاریخی را روشن کند، مانند اینکه چرا پسر آمنهوتپ سوم، آخناتون، سعی کرد مذهب مصر را حول پرستش آتن، قرص خورشید متمرکز کند.

کاوش های باستان شناسی در سال 2022

کاوش های باستان شناسی در سال 2022 ممکن است محدود به حفاری محل زندگی شود.

با گسترش همه‌گیری کووید-19 و گسترش نوع Omicron، محدودیت‌های سفر دوباره به اجرا در آمده است. برخی از دولت‌ها در حال اجرای قرنطینه هستند. علاوه بر این، تورم قیمت‌ها را افزایش می‌دهد و سفر و خرید تجهیزات – به‌ویژه لوازم الکترونیکی – را گران‌تر می‌کند. بودجه برای باستان شناسی نیز ممکن است در سال 2022 کمتر شود، زیرا دولت ها و دانشگاه ها کمک های مالی را برای تامین هزینه های خود کاهش می دهند.

این چالش‌های بهداشتی و اقتصادی احتمالاً به این معنی است که بسیاری از سفرهای باستان‌شناسی خارج از کشور لغو یا کاهش می‌یابند. بسیاری از کارهای انجام شده در سال 2022 احتمالاً توسط باستان‌شناسانی که در داخل کشورشان کار می‌کنند انجام خواهد شد. حتی باستان شناسانی که در داخل کشور خود حفاری می کنند ممکن است در مکان های نزدیک به محل زندگی خود حفاری کنند تا بتوانند از هزینه های سفر و هتل جلوگیری کنند.

جمله “جایی که زندگی می کنید حفاری کنید” ممکن است به یک روند محبوب در این زمینه تبدیل شود. کسانی که نمی توانند این کار را انجام دهند ممکن است مجبور به تجزیه و تحلیل داده های ارسال شده از چنین باستان شناسان می شود.

پیشنهاد می شود بخوانید: شگفت انگیز ترین یافته های باستان شناسی در سال ۲۰۲۱

حفاری در کاراهان تپه  Karahantepe ترکیه

حفاری در Karahantepe در ترکیه به ما بینش جدیدی در مورد چگونگی زندگی در این بخش از جهان در حدود 11000 سال پیش می دهد. تاکنون باستان شناسان مجموعه ای را پیدا کرده اند که در آن مردم به فناوری ساخت ستون های فالوس شکل و سر انسان حکاکی شده، رسیده اند. با این حال، این یک سایت بزرگ است و کاوش‌ها در حال انجام است. بنابراین می‌توانیم انتظار اکتشافات بیشتری در مورد سایت و افرادی که آن را در سال 2022 ساخته‌اند، داشته باشیم.

کاوش های باستان شناسی در سال 2022

Karahantepe در نزدیکی Gobekli Tepe واقع شده است. یک مجموعه تشریفاتی عظیم که قدمت آن نیز به حدود 11000 سال می رسد. به نظر می رسد کسانی که از مجموعه کاراهان تپه استفاده می کردند نیز با گوبکلی تپه در حال جنگ بوده اند. اما آنها چه کسانی بودند؟ چند مکان تشریفاتی ساختند؟ آیا ساختمان های اداری یا خانه های بزرگی هم ساخته اند؟ در سال 2022 ممکن است سرنخ هایی را کشف کنیم که به ما در پاسخ به این سؤالات کمک می کند.

مطلب مرتبط: یک اثر باستانی قاچاق شده به هنگ کنگ به افغانستان بازگردانده می شود

کاوش های باستان شناسی در سال 2022 می تواند با غارت آثار تاریخی افغانستان همراه باشد

طالبان در پانزدهم آگوست 2021 افغانستان را تصرف کرد و این کشور را وارد یک بحران اقتصادی کرد. دولت های سراسر جهان کمک به دولت افغانستان را به حالت تعلیق درآوردند و توانایی آن را برای انجام حتی ابتدایی ترین کارها مانند خرید مواد غذایی محدود کردند. با افزایش مشکلات اقتصادی، فرصت خوبی وجود دارد که غارت آثار تاریخی نیز افزایش یابد. زیرا مردم برای تامین غذای خود و خانواده‌شان تلاش می‌کنند.

آثار باستانی دزدیده شده از افغانستان احتمالاً سر از ایالات متحده و کشورهای عربی در خواهند آورد. دولت ها را مجبور به انتخاب های سخت می کند. آیا آنها آثار باستانی دزدیده شده را به دولت تحت حاکمیت طالبان باز گردانند؟ با علم به اینکه در گذشته طالبان آثار باستانی را نابود کرده است؟ یا آیا آنها آثار باستانی را در جایی نگهداری کنند؟ در سال 2021، سازمان‌های دولتی مانند گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده به سؤالات Live Science در مورد اینکه با این مصنوعات چه کاری انجام دهند پاسخ ندادند. اما در سال 2022 احتمالاً باید تصمیمی بگیرند.

پیشنهاد می شود بخوانید: یک اثر باستانی از انگلیس به افغانستان برگردانده می شود

خرابه  قمران

باستان شناسان امیدوارند بتوانند حفاری هایی در نزدیکی سایت قمران در کرانه باختری – جایی که طومارهای دریای مرده در غارهای مجاور دفن شده اند – انجام دهند. آنها قصد دارند غاری را که قبلاً کاوش نشده بود حفاری کنند. اینگونه به بررسی مجموعه ای از تونل ها در نزدیکی قمران ادامه خواهند داد.

کاوش های باستان شناسی در سال 2022
طومارهای دریای مرده (همچنین طومارهای غارهای قمران)(به عربی: مخطوطات البحر المیّت) دست‌نوشته‌های کهنی هستند که در کرانه شمال غربی دریای مرده در نزدیکی وادی قمران بین سال‌های ۱۹۴۷ تا ۱۹۵۶ میلادی کشف شده‌است. این طومارها بیشتر به زبان عبری نوشته شده‌اند و شامل نسخه‌هایی از عهد عتیق هستند.

حفاری‌های قبلی این تیم بقایای شگفت‌انگیزی را کشف کرده‌ است. از جمله دوازدهمین غاری که زمانی کتیبه‌های دریای مرده را در خود جای داده بود. (متاسفانه تنها یکی از آن‌ها باقی مانده است). و ممکن است در سال 2022 با ادامه کاوش‌ها، اکتشافات جدیدی از این مکان بشنویم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان