۱۰ مهمترین خطرات دوران بارداری که ممکن است هر زنی با آنها روبرو شود

توسطنگار ستوده

دی ۲۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۰, ۱۴۰۰
عوامل خطرزای دوران بارداری مثبت شدن تست بارداری

وقتی زنی متوجه می شود که باردار است، این خود برایش احساساتی همچون شادی، هیجان و انتظار خلق می شود. اما، اگر بارداری پرخطر در نظر گرفته شود، باید از اضطراب، استرس و نگرانی هم سخن گفت. در واقع برای داشتن یک بارداری و زایمان سالم، مراقبت های زیادی لازم است. شش تا هشت درصد از زنان باردار، ممکن است دچار شرایطی شوند که او را در شرایط پرخطر قرار دهد. بسیاری از بارداری‌ها هم – نزدیک به 50٪ – در معرض خطر هستند. لذا باید از مراقبت‌های تخصصی ارائه‌شده توسط یک فوق‌متخصص پزشکی مادر و جنین (ارائه‌دهنده بارداری پرخطر) بهره ‌مند شوند. عوامل خطرزای دوران بارداری فراوانی وجود دارد که می تواند برای مادر خطرناک باشد. رایج ترین این خطرات دوران بارداری عبارتند از:

سن بالای مادر

زنان باردار بالای 35 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری، پره اکلامپسی و محدودیت رشد داخل رحمی هستند.

پیشنهاد می شود بخوانید:افزایش احتمال بارداری با ۷ راهکار موثر که کارشناسان نیز تایید می‌کنند

شرایط پزشکی قبل از بارداری

سلامت یک زن نقش مهمی در بارداری او دارد. افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت، مشکلات ریوی، کلیه یا قلبی، یا بیماری های خودایمنی یا مقاربتی در معرض خطر بیشتری برای سقط جنین یا سایر عوارض هستند.

مشکلات پزشکی همزمان با بارداری

شرایطی که در دوران بارداری رخ می دهد: مانند پره اکلامپسی (فشار خون بالا) یا دیابت بارداری. در صورت عدم درمان پزشکی می تواند برای زن باردار یا جنین او خطرناک یا حتی کشنده باشد.

مشکلات سلامت مربوط به بارداری

عفونت های خاص، کوتاه شدن دهانه رحم یا زایمان زودرس ممکن است زن باردار و جنین او را در معرض خطر قرار دهد.

حاملگی چند قلو

جنین چند قلو (به عنوان مثال، دوقلو، سه قلو و غیره) خطر زایمان زودرس، دیابت بارداری و فشار خون بالا را در زنان افزایش می دهد.

پیشنهاد می شود بخوانید: رابطه جنسی در دوران بارداری: آیا نزدیکی در زمان بارداری بی خطر است؟

جفت سرراهی

جفت سرراهی یکی دیگر از مشکلات مرتبط با بارداری است که ممکن است زن را در دوران بارداری و زایمان در معرض خطر قرار دهد. این وضعیت باعث خونریزی بیش از حد می شود، به خصوص زن باردار انقباضات داشته باشد. در این مورد، پزشکان ممکن است برای به حداقل رساندن خطرات خونریزی برای مادر و نوزاد، سزارین را برنامه ریزی کنند.

افسردگی

افسردگی در زنان باردار ممکن است منجر به زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و بروز بیشتر سزارین شود.

اختلالات خونی

اختلالات خونی، مانند بیماری سلول داسی شکل، می تواند خطر ابتلا به عفونت های دستگاه ادراری، از دست دادن جنین، زایمان زودرس و محدودیت رشد داخل رحمی را در دوران بارداری افزایش دهد.

پیشنهاد می شود بخوانید: خواص انبه برای زنان باردار: ۹ فایده تایید شده انبه در دوران بارداری

چاقی

تقریباً 35 درصد از زنان را چاقی در دوران باروری تحت تأثیر قرار می دهد. چاقی در دوران بارداری خطر ابتلا به پره اکلامپسی، دیابت بارداری، سقط جنین، مرده زایی و سقط مکرر را افزایش می دهد.

دیابت بارداری

دیابت در 13 درصد از بارداری ها رخ می دهد. کنترل دقیق قند خون می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی، زایمان سزارین و آسیب در روند زایمان را کاهش دهد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.