سلامت دندان: ۵ خوراکی مضر برای دندان که هر روز استفاده می‌کنید

توسطنگار ستوده

دی ۲۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۲۰, ۱۴۰۰ ,
از بین رفتن سلامت دندان

آیا می دانستید که فراتر از غذاهای شیرین، غذاهای رایج زیادی وجود دارند که می توانند باعث پوسیدگی دندان شوند؟ بسیاری از غذاهایی که مصرف می کنیم، بدون اینکه بدانیم، به دندان ضرر می رسانند. به خصوص اگر پس از مصرف آنها، دندان های خود را مسواک نزنیم. در این مقاله کوتاه، به معرفی خوراکی هایی که سبب از بین رفتن سلامت دندان می شود، می پردازیم.

سس گوجه فرنگی

مرکباتی مانند پرتقال و لیمو ماهیتی بسیار اسیدی دارند. اینها می توانند مینای دندان را از بین ببرند و منجر به پوسیدگی دندان شوند. گوجه فرنگی نیز بسیار اسیدی است و غذا با سس گوجه فرنگی به دندان شما آسیب می رساند.

سس قرمز پاستا می تواند به طور موقت دندان ها را متخلخل تر کند. همچنین مینای دندان می تواند رنگ قرمز تیره را جذب کند. سالسا، سس کچاپ و سایر سس های مبتنی بر گوجه فرنگی می توانند به طور مشابه باعث فرسایش عمیق شوند.

سلامت دندان

 

یخ

مصرف یخ سبب از بین رفتن سلامت دندان می شود. جویدن تکه‌های یخ، تراشه‌های یخ و سایر اشکال یخ می‌تواند به راحتی شکسته، خرد شود یا به روش‌های وحشتناکی به دندان‌های شما آسیب برساند.

میوه خشک

این مواد غذایی بسیار چسبنده هستند و نیاز به جویدن زیاد دارند. بنابراین احتمال اینکه باقیمانده ها به دندان شما بچسبند بسیار بیشتر است. میوه خشک شیرین اگر برای مدت طولانی بر روی دندان بماند به دندان های شما آسیب می رساند. پس از خوردن کشمش، زردآلو خشک، آلو خشک بخورید، دهان خود را کاملا با آب معمولی بشویید.

سلامت دندان

نوشابه های گازدار

نوشیدنی های گازدار نیز می توانند تاثیر بسیار منفی روی سلامت دندان های شما داشته باشند. نوشابه های گازدار به طور طبیعی دهان را خشک می کند. خشک نگه داشتن دندان ها و لثه ها شما را مستعد ابتلا به بیماری های لثه و التهاب لثه می کند. علاوه بر این، مصرف زیاد این نوشیدنی ها می تواند جریان کلی بزاق را کاهش دهد.

نان

کربوهیدرات های ساده موجود در نان سفید خیلی راحت تجزیه می شوند و در بزاق دهان حل می شوند. آنها دور خود حلقه می زنند و سیل اسیدی می ریزند تا مینای دندان گرانبهای شما را حل کند. نان سفید همچنین هنگام جویدن یک قوام بسیار “لمسی” و “چسبنده” به خود می گیرد، بنابراین ذرات ریز می توانند به راحتی بین دندان ها گیر کنند. این مسئله بیشتر خود را به صورت پوسیدگی بیشتر دندان و لثه ملتهب نشان می دهد.

سلامت دندان

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.