نگهداری پیاز در زمستان: چگونه پیاز را در فصل زمستان تازه و سالم نگه داریم

توسطعقیله نرگس رحمانی

دی ۱۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۱۶, ۱۴۰۰
نگهداری پیاز در زمستان ترفندهای جالب آشپزی غذاهای مفید برای کلیه

چگونه پیاز را برای زمستان نگهداری کنیم؟ پیاز سبزیجات بادوامی هستند که می‌توان آن‌ها را برای ماه‌ها بدون خراب شدن نگهداری کرد. برای اینکه پیاز به مدت طولانی بدون خراب شدن نگهداری شوند، باید شرایط مناسبی را ترتیب داد تا نگهداری پیاز در زمستان فراهم شود. در محیطی که شرایط نگهداری رعایت نمی شود، پیاز می تواند خیلی زود فاسد شود. در این مقاله، نگهداری پیاز در زمستان مورد بررسی قرار گرفته است.

نگهداری پیاز در زمستان؛ خاک موجود پیاز را تمیز کنید

اولین کار برای نگهداری طولانی پیاز در زمستان، این است که خاک را از روی پیاز تمیز کنید. می توانید خاک روی پیاز را با برس های آشپزخانه کوچکی که برای این منظور تولید می شود یا قسمت سخت یک اسفنج تمیز کنید. در حین انجام این کار باید مراقب باشید که پوست پیاز آسیب نبیند.

پیشنهاد می شود بخوانید: نحوه صحیح نگهداری طولانی سیر برای حفظ طعم و تازگی آن

نگهداری پیاز در زمستان، از سبز شدن پیاز جلوگیری کنیم؟

شستن سبزیجاتی مانند سیب زمینی و پیاز قبل از استفاده، عمر نگهداری آنها را کوتاه می کند. بنابراین، سبزیجات خود را فقط زمانی بشویید که قصد استفاده از آنها را دارید. اگر روی پیازها ترک خورد، بلافاصله آن را بدون نگهداری طولانی مدت مصرف کنید. می توانید یک گونی، یک سبد عمیق یا یک سطل برای نگهداری پیاز انتخاب کنید. اگر سطل یا سبدی در دست ندارید، می توانید با سوراخ کردن کناره های جعبه مقوایی از آن استفاده کنید.

شما باید پیاز را از نور خورشید محافظت کنید. به همین دلیل کاغذ روزنامه را در بالا و پایین پخش کنید. ایده آل ترین محیط ها برای نگهداری پیاز، مناطق خنک و تاریک مانند زیرزمین ها و انبارها هستند که در معرض نور خورشید نیستند. یخچال برای نگهداری پیاز مناسب نیست زیرا کاملا سرد است. شما باید پیازها را به صورت هفتگی چک کنید و در صورت وجود پیازهای پوسیده و کپک زده، آنها را جدا کنید.

پیشنهاد می شود بخوانید: نگهداری قارچ در یخچال: منجمد کردن قارچ برای حفظ طعم و بافت آن تا یک سال

نگهداری پیاز در زمستان؛ شرایط نگهداری پیاز

پیاز، طعم ضروری بسیاری از غذاها است. پیاز طبیعتاً سبزی بادوام است و در صورت نگهداری در شرایط مناسب برای مدت طولانی قابل نگهداری است. اگر شرایط مناسب فراهم نشود، پیاز مستعد پوسیدگی و فساد است. مناطق بدون آفتاب و تاریک، مناسب ترین محل نگهداری پیاز هستند.

اگر قصد دارید آن را در گونی ذخیره کنید، باید سیستمی مانند یک جعبه در زیر آن ایجاد کنید که تماس مستقیم آن را با بتن و زمین سخت قطع کند. بعد از اینکه پوست پیازها را جدا کردید و خرد کردید، می‌توانید آن‌ها را در کیسه‌ها و ظروف دربسته در فریزر نگهداری کنید. می توان آن را برای مدت طولانی تری نسبت به پیازهایی که در بیرون نگهداری می شود در فریزر نگهداری کرد.

نگهداری پیاز در زمستان؛ آنها را یخچال قرار ندهید

بسیاری از زنان خانه دار سیب زمینی و پیاز را کنار هم، در قسمت سبزیجات یخچال نگهداری می کنند. اما شرایط یخچال برای پیاز و سیب زمینی مناسب نیست. در یک محیط سرد، پیاز می توانند به سرعت فاسد شوند. پیاز که در یخچال نگهداری می‌شوند ممکن است یخ بزند. شرایط نگهداری مناسب باید در کیسه کاغذی یا سبد در مناطق خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

نگهداری طولانی پیاز در زمستان
بسیاری از زنان خانه دار سیب زمینی و پیاز را کنار هم، در قسمت سبزیجات یخچال نگهداری می کنند. برای نگهداری طولانی پیاز در زمستان، باید این سبزی را جدا از دیگر سبزیجات نگهداری کنید.

نگهداری پیاز در زمستان؛ سخن پایانی

در شرایط خاص می توان سیب زمینی و پیاز را برای مدت طولانی نگهداری کرد. اشتباه اساسی، نگهداری سیب زمینی و پیاز در کنار هم است. این یک اشتباه شناخته شده است. زیرا گازهای تولید شده توسط سیب زمینی و پیاز با یکدیگر متفاوت است. این امر زمان پوسیدگی را کوتاهتر می کند. مهمترین نکته در ظروف نگهداری سیب زمینی و پیاز این است که آفتاب را نبینند و هوا بگیرند. سیب زمینی و پیازهایی که قبل از استفاده شسته و نگهداری می کنید زودتر خراب می شوند. بنابراین باید مراقب خشکی منطقه بود.

تیم پخت و پز و آشپزی خبرنامه تلاش می کند نکات مهم را در زمینه پخت و پز در اختیاز شما قرار دهد.می توانید از طریق کامنت گذاشتن در تمام شبکه های اجتماعی ما در اینستاگرام و فیسبوک موضوع درخواستی خود درباره مقاله مورد نظرتان را بیان کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 33

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.