9 درمان خانگی ترک پاشنه پا در منزل+شیوه تهیه مواد گیاهی موثر برای ترک پا

توسطعقیله نرگس رحمانی

دی ۱۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۱۳, ۱۴۰۰ ,
درمان خانگی ترک پاشنه پا

امروزه بسیاری از مردم با مشکل ترک پاشنه پا دست و پنجه نرم می کنند. آنان به دنبال پاسخی برای این سوال هستند که ترک پاشنه چگونه درمان می شود؟ با مراقبت منظم از پا قبل از ایجاد ترک پاشنه می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید. اگر ترک پاشنه به تازگی ایجاد شده است، می توانید با مرطوب کردن پا و پاشنه پا، از تکثیر ترک جلوگیری کنید. اگر در پاشنه پاهای خود ترک دارید، می توانید با روش های ساده و کم هزینه ای از شر این مشکل خلاص شوید. به راحتی می توانید در خانه از آنها استفاده کنید. در اینجا چند درمان خانگی ترک پاشنه پا مورد بررسی قرار می گیرد.

درمان خانگی ترک پاشنه پا با کمک لیمو

لیمو برای بسیاری از مشکلات مربوط به پوست مفید است. به دلیل ساختار اسیدی با نرم کردن پوست از ترک خوردن جلوگیری می کند. اگر ترک های پاشنه، شما را آزار می دهد؛ مقداری آب لیمو را به آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را حدود 15 دقیقه در این آب خیس کنید. سپس با استفاده از سنگ پا پاشنه پا را مالش دهید.

در نهایت پاهای خود را با آب تمیز بشویید و با حوله خشک کنید. نکته ای که در استفاده از این روش باید به آن توجه کنید این است که آب خیلی داغ نباشد. زیرا آب داغ باعث خشک شدن پوست و در نتیجه ترک خوردن بیشتر پاشنه پا می شود.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی: با این کرم‌ها شادابی را به پوست خود هدیه دهید

روغن های گیاهی

استفاده از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد یا روغن بادام. ویژگی مشترک این روغن ها که گفته می شود برای پوست بسیار مفید است این است که به طور طبیعی پوست را مرطوب می کنند.

برای از بین بردن ترک پاشنه پا؛ پس از مدتی خیساندن پا در آب گرم، پاشنه پا را با سنگ پا مالش دهید. سپس پاهای خود را تمیز و خشک کنید. سپس کف پا را با یکی از اسانس های دلخواه ماساژ دهید. پس از این پروسه، جوراب بپوشید.

وقتی صبح از خواب بیدار می شوید، نرمی پاشنه پا شما را شگفت زده می کند. می توانید این روش را هر شب تکرار کنید تا ترک های پاشنه پا کاملا برطرف شود.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: ۱۰ بهترین داروی گیاهی برای جلوگیری از چین و چروک پوست

درمان خانگی ترک پاشنه پا؛ وازلین

وازلین یکی دیگر از راه حل های طبیعی است. می توانید از وازلین استفاده کنید تا پاشنه پای خود را نرم کرده و رطوبت مورد نیاز پوستتان را تامین کنید.

مانند روغن‌های ضروری، پس از خیس کردن پا در آب گرم، پاشنه پا را با سنگ پا مالش دهید. سپس مقدار زیادی وازلین را به تمام پاهای خود بمالید و پس از پوشیدن جوراب، بخوابید.

هنگامی که صبح از خواب بیدار می شوید، یک نرمی جدی در پاشنه پا ایجاد می شود. در صورت تمایل می توانید وازلین را با یک قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و به پاهای خود بمالید. توصیه می شود این برنامه را هر روز انجام دهید تا زمانی که ترک پاشنه پا برطرف شود.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: مراقبت از پوست آقایان: ۵ ماده طبیعی و موثر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا

کرم مرطوب کننده

هر روز عصر بعد از شستن پاها در آب ولرم، آن ها را با سنگ پا تمیز کرده و سپس با کرم مرطوب کنید. ترک پاشنه پا به سرعت برطرف می شود. استفاده از این روش بعد از هر دوش گرفتن از ایجاد ترک پاشنه پا جلوگیری می کند.

برای اینکه ترک پاشنه پا را در مدت زمان کوتاهی بهبود بخشید، باید به طور مرتب از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. کرم‌ها و لوسیون‌های مرطوب‌کننده، مخصوصاً برای پوست‌های خشک توصیه می‌شوند. این کرم ها، باعث بازسازی سریع پوست در ناحیه پاشنه پا می‌شوند.

بعد از زدن کرم می توانید جوراب نخی بپوشید و کف پای خود را گرم نگه دارید. به لطف کرم، ترک های پاشنه به راحتی بهبود می یابند.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: ۱۴ بهترین پاک کننده صورت خانگی که پوستی پرطراوت و شاداب تحویل تان می دهد!

درمان خانگی ترک پاشنه پا با استفاده از عسل

به لطف خواص ضد باکتریایی و مرطوب کنندگی عسل، می توانید به سرعت از شر ترک های پاشنه پا خلاص شوید. برای این کار، مقداری عسل را به یک کاسه آب گرم اضافه کنید و پاهای خود را به مدت 15 دقیقه در این آب نگه دارید.

سپس، مانند روش های دیگر، باید پاهای خود را بشویید، خشک کنید و پاشنه های خود را با سنگ پا بسابید. می توانید این روش را تا زمانی که ترک های پاشنه پا کاملا از بین بروند، اعمال کنید.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: از بین بردن جای زخم با عسل: ۲ گام ساده که جای زخم را با استفاده از عسل محو کنیم

موز رسیده

برای داشتن پاشنه های نرم و صاف می توانید از خواص مرطوب کنندگی موز بهره مند شوید. پس از له کردن و له کردن یک موز رسیده، پاشنه پا را با موز له شده بمالید. در صورت امکان، موز له شده را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پای خود بگذارید. سپس پاهای خود را با آب گرم تمیز کنید. سپس پاهای خود را به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب سرد قرار دهید.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

درمان خانگی ترک پاشنه پا؛ آرد برنج

به لطف آرد برنج لایه بردار، می توانید پوست مرده را از روی پاشنه های خود بردارید. بدین ترتیب از ایجاد ترک پا جلوگیری کنید. با دستوری که اکنون در اختیار شما قرار می دهیم، می توانید پوست خود را مرطوب کنید و در عین حال از شر پوست مرده پاهای خود خلاص شوید.

۱ مشت آرد برنج را با چند قاشق چایخوری عسل و سرکه سیب مخلوط کنید تا خمیری شود. پاهای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب گرم خیس کنید و سپس خشک کنید. در آخر پاشنه پا را با خمیری که تهیه کردید بمالید. با پلاستیک بپوشانید پاشنه پا را و یکساعت بعد پاهای خود را بشوئید.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

نمک اپسوم

بهترین راه برای پیشگیری و از بین بردن ترک پاشنه، مرطوب نگه داشتن پوست است. با نمک اپسوم می توانید هم پاشنه پا را مرطوب کنید و هم گردش خون را بهبود ببخشید.

نمک اپسوم را در یک سطل آب گرم بریزید و پاهای خود را حداقل 10 دقیقه در این آب قرار دهید. پس از اتمام زمان، پاشنه های نرم شده خود را با سنگ پا مالش دهید. سپس دوباره پاهای خود را به مدت 10 دقیقه در آب نمک اپسوم قرار دهید.

در نهایت پاهای خود را خشک کرده و به پاشنه های خود کرم مرطوب کننده بزنید. با این روش تضمین می کنیم که در مدت زمان کوتاهی از شر ترک های پاشنه پا خلاص شوید.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

درمان خانگی ترک پاشنه پا با مخلوط گلاب و گلیسیرین

وقتی گلیسیرین و گلاب با هم استفاده می شود، ترک های پاشنه پا را در مدت کوتاهی بهبود می بخشد. گلیسیرین که در صنایع آرایشی و بهداشتی کاربرد زیادی دارد باعث نرمی پوست می شود.

از طرف دیگر گلاب به دلیل خواص ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدانی و ضد التهابی و ویتامین هایی که دارد از پوست محافظت می کند. برای بهره مندی از قدرت درمانی گلیسیرین و گلاب کافی است هر دو ماده را به طور مساوی با هم مخلوط کنید.

شب ها قبل از رفتن به رختخواب، مخلوط را به پاشنه ها و پاهای خود بمالید، سپس یک جفت جوراب بپوشید و بخوابید.

درمان خانگی ترک پاشنه پا

مطلب مرتبط: گلیسیرین و کاربرد آن: فواید گلیسرین برای سلامت پوست، مو و ناخن

چه چیزی باعث ترک پاشنه پا می شود؟

ایستادن زیاد (مخصوصاً روی زمین های سخت)

ماندن پاها در کفش برای مدت طولانی

انتخاب اشتباه کفش

خشکی پوست

کمبود رطوبت

کم آبی پوست

هوای خشک

پینه های درمان نشده

مراقبت ناکافی از پا

تغذیه ناسالم و سوء تغذیه

مشکلات پوستی مزمن مانند پسوریازیس، اگزما

دیابت

بیماری تیرویید

علاوه بر این، هنگامی که مراقبت از پا نادیده گرفته شود، ترک هایی در پاشنه پا ایجاد می شود.

اگر در روزهای خشک و گرم تابستان به پاها مرطوب کننده نزنید، پاشنه پا خشک شده و شروع به ترک خوردن می کند.

توصیه می شود هنگام استحمام پاها را با سنگ پا اسکراب درست کنید. بدین طریق پوست مرده را از بین ببرید. در غیر این صورت ممکن است پوست مرده روی پاشنه پا باقی بماند و باعث ترک خوردن شود.

با تهیه و انجام دستورات فوق که بخش سلامت خبرنامه برای شما آماده کرده، همراه شوید. این درمان های خانگی، پوست را به درستی تغذیه کرده و به آن شادابی و طراوت خواهد بخشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.