جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.6
(20)

طبیعی است که افراد دارای ویژگی ها و عادت های مختلفی باشند. برخی از افراد بسیار با هوش، با پشت کار و فعال هستند. اما برخی دیگر ممکن است دارای هوش متوسط، بی خیال و تنبل به نظر برسند.تنبلی ویژگی ذاتی افراد نیست اما بسیاری از ما ممکن است از آن برخوردار باشیم. البته میزان تنبلی در افراد فرق می کند. در این جا ما می خواهیم در مورد تنبلی و ویژگی های افراد تنبل صحبت کنیم.

تنبلی چیست؟

تنبلی یعنی عدم تمایل به فعالیت یا تلاش با وجود داشتن توانایی برای انجام کاری. یا به عبارتی خیلی از افراد را شاید بشناسید که در مورد رویاها و ایده های بزرگ خود صحبت می کنند. اما هیچ گاه برای رسیدن به آن رویاها تلاش نمی کنند. چنین افرادی نیز گرفتار تنبلی هستند. تنبلی باعث می شود که افراد خیلی از موقعیت ها و شانس های زندگی خود را از دست بدهند. بنابراین با ۶ ویژگی افراد تنبل آشنا شوید. اگر إحساس می کنید شما هم دارای این ویژگی ها هستید، به سرعت آن ها را کنار بگذارید تا به رویاهای تان برسید.

مطلب مرتبط: ۱۲ علامت هشدار دهنده در افراد: ویژگی های افراد خبیث و شیطان صفت

۱.از ویژگی های افراد تنبل؛ او نمی تواند صبح زود شروع کند.

تنبلی خواب عمیق می آورد. فرد تنبل دوست دارد صبح ها تا دیر وقت بخوابد. در واقع افراد تنبل عاشق دکمه خاموشی زنگ ساعت و تنظیم آن به صورت پنج دقیقه، پنج دقیقه برای چرت زدن است. فرد تنبل را صبح ها، حتی با زور هم نمی توان از رختخواب بیرون کشید. او مدام خود را می پوشاند و دوست دارد بخوابد. معمولا، در دانشگاه، ساعت اول درس را از دست می دهد. در محل کار همیشه دیر می رسد و مجبور است سرزنش رییس را بشنود.

مطلب مرتبط: ۱۲ ویژگی جسمانی که شخصیت شما را رو می‌کند

۲.او به ندرت کاری را تمام می کند

ضرب المثلی است که می گوید: تنبل شکار خود را کباب نمی کند. فرد تنبل شکار را دوست دارد. این قسمت برای او سرگرم کننده است اما تمیز کردن، آتش زدن و کباب کردن آن گوشت خسته کننده است. در واقع فرد تنبل پروژه های ارزشمند زیادی را شروع می کند اما به ندرت تمام می کند. بیشتر ایده ها و کارهایی را که شروع می کند به سرانجام نمی رساند و آن را ناتمام کنار می گذارد.

مطلب مرتبط: با این ۵ ویژگی به یک رئیس موفق و محبوب تبدیل شوید

۳.ویژگی های افراد تنبل؛ او پر از بهانه است

ضرب المثل معروفی است که فرد تنبل می گوید: بیرون یک شیر است، من آن بیرون کشته خواهم شدم. این ضرب المثل نشان می دهد که فرد تنبل پر از بهانه است. برای هر کاری که بخواهد انجام ندهد، بهانه دارد. مدام می گوید، اعصابم خورد. امروز روز تعطیل است. هیچ کس در آخر هفته ها کار نمی کند. باید کمی به خودم استراحت بدهم… با این بهانه ها فرد تنبل خود را و دیگران را متقاعد می کند که از زیر کار در برود و کاری را انجام ندهد.

مطلب مرتبط: ویژگی رهبران موفق: ۷ ویژگی رهبری موفق در زنان که مردان بیاموزند

۴.او ذهنیت شکست خوردن دارد

فرد تنبل همیشه ذهنیت منفی دارد. إحساس می کند او شکست می خورد. او همیشه قربانی می شود. إصرار می کند هیچ چیز درست پیش نمی رود. مثلا می گوید: مگر نمی‌دانی، صبح روز مصاحبه، ماشینم روشن نشد و من برای قرار دیر رسیدم. من در حال نوشیدن فقط یک نوشیدنی در تعطیلات گرفتار شدم. همه این کار را می کنند ولی فقط شانس با من یار نبود. هرکسی ممکن است حوادث بدی را در زندگی تجربه کند. اما فرد تنبل آن را برای خودش تبدیل به یک سریال می کند.مدام این حوادث را به یاد می آورد و می پذیرد که او یک شکست خورده است. اوهرگز بین رفتار و پیامدها ارتباط برقرار نمی کند.

مطلب مرتبط: ۸ ویژگی مرد جذاب برای زنان

۵.ویژگی های افراد تنبل؛ او فقط یک بازیگر با بیان خود است

قول معروفی است که می گویند،هر کار سخت سود می‌آورد، اما صرف گفتار خوب منجر به فقر می شود. فرد تنبل با گفتار و بیان بسیار شیوا و رسا خود را بزرگ جلوه می دهد. او از ایده های بزرگ حرف می زند تا فرد استثنایی به نظر برسد اما در عمل حرکت او صفر است. او هیچ کار بزرگی را نمی تواند انجام دهد. یا حتی کارهای روزمره را به موقع و به درستی نمی تواند انجام دهد. همیشه از زیر بار کار شانه خالی می کند و صرفا حرف می زند.

مطلب مرتبط: مرد مورد علاقه زنان؛ ۶ ویژگی مردانه که زنان در مردان می پسندند

۶.او پر از رویاهای غیر واقعی است

ضرب المثلی است که می گوید: کسی که زمین خود را کار می کند، غذای فراوان خواهد داشت. اما کسی که به دنبال خیال پردازی است، از فقر سیر می شود. داشتن ایده های بزرگ عالی است.در جایی که رویایی نباشد، پیشرفتی هم شکل نمی گیرد. در واقع اگر رویاها نبود، اینترنت یا آیفون نداشتیم، زندگی خیلی سخت تر می شد. اما فرد تنبل رویای رسیدن به ثروت زیاد به صورت آسان و بدون هیچ تلاشی را در سر می پروراند.

او می خواهد در قرعه کشی برنده شود، در مسیر مسابقه دونده اول  باشد. با حدس و گمان در آینده ثروتمند باشد یا تبدیل به  یک ستاره سینما شود… این رویاها غیرواقعی هستند، زیرا برای رسیدن به آن ها تلاش و کار سختی انجام نمی دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.6 / 5. تعداد آرا: 20

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان