جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1.5
(2)

امروز آمده ایم تا موضوعی را که در ذهن همه علامت سوال است را روشن کنم. بدون شک ما عاشق مصرف چای و دمنوش های گیاهی هستیم. در طول روز حتما چند استکان چای و یا دمنوش گیاهی می خوریم. امروزه با رشد جمعیت و نیاز آن، شرکت های متعددی شروع به تولید چای ها و دمنوش های بسته بندی کرده اند. اما رویکرد و تفکر غالب نسبت به این دمنوش ها و چای های بسته بندی-که ما در ادامه نوشته به آنها چای کیسه ای می گوئیم- مثبت نیست.

این چای های کیسه ای را غیر طبیعی و دارای اسانس و رنگ می دانیم. هر جند ممکن است در قسمت چای سیاه؛ این موضوع صدق کند. برای استفاده حداکثری از دمنوش ها، باید مواردی را رعایت کرد. در این مقاله در کنار شناخت تفاوت چای کیسه ای و فله، نکات مهم برای تهیه دمنوش می پردازیم.

نکات مهم برای تهیه دمنوش ها؛ علت مصرف دمنوش های گیاهی

اغلب دمنوش های گیاهی را به دلیل خواص بسیار متفاوتی که برای سرماخوردگی و … دارند، مصرف می کنند. طعم مطبوع گیاهان دارویی و چای، هر کسی را دیوانه می کند. این دمنوش ها علاوه بر ایجاد حس شادابی، کمک شایانی به مشکلات جسمی و روحی کرده و اثرات مفیدی بر سیستم  ایمنی و گوارش و … می گذارند. در واقع، بسیاری از ما مصرف گیاهان دارویی را مناسب و کاملاً بی ضرر می‌دانیم. اما در زمینه مصرف چای فله یا کیسه ای هنوز اتفاق نظری وجود ندارد. نگاه کلی همانطور که اشاره شد، نگاهی منفی به چای ها و دمنوش های کیسه ای است.

نکات مهم در طرز تهیه دمنوش
مطالعه انجام شده در سال 2019 نشان داد که یک چای کیسه ای حاوی میلیاردها ذره میکروپلاستیک است. نتایج این تحقیق عاشقان چای را ترساند.

مطلب مرتبط: درد را فراموش کنید:دمنوش های گیاهی که برای تسکین دردهای پریود مفید هستند

نکات مهم برای تهیه دمنوش ها؛ دمنوش کیسه ای یا فله؛ کدام بهتر است؟

دمنوش های گیاهی مواد بسیار حساسی هستند. هر مرحله از مرحله جمع آوری تا بسته بندی باید توسط پرسنل آموزش دیده انجام شود. در غیر این صورت ممکن است عناصر مختلفی به همراه داروهای گیاهی وارد چرخه تغذیه ما شود. عناصری که ممکن است سلامت ما را با تهدید روبرو کنند.

با توجه به مطالعات انجام شده، گیاهان دارویی فله- اجناسی که به صورت کیلویی و غیر بسته بندی فروخته می شود- تهیه شده از عطاری ها، حاوی عناصر آلودگی مانند سنگ، فلز، تراشه های چوب، عناصر آلودگی شیمیایی، بقایای آفت کش ها، عناصر آلودگی بیولوژیکی مانند قطعات حشرات مرده و عناصر آلودگی میکروبیولوژیکی هستند. این محصولات معمولا بدون هیچ گونه برچسب سلامت و … به مردم ارائه می شوند.

اما این موضوعات در مورد چای کیسه ای صدق نمی کند. در هر مرحله از تولید محصول، کنترل ها بر اساس سلامت انسان انجام می شود. این محصولات حاوی مواد خارجی و بقایای میکروبیولوژیکی نیست. حالا شما بگویید آیا چای کیسه ای سالم است یا چای فله؟

هر چند هنوز در زمینه استفاده از چای کیسه ای بین محققان توافق نظر موجود نیست. محققان دانشگاه مک گیل در کانادا به یک نتیجه مهم در مورد یک برند غیر معروف چای کیسه ای دست یافتند. مطالعه انجام شده در سال 2019 نشان داد که یک چای کیسه ای حاوی میلیاردها ذره میکروپلاستیک است. نتایج این تحقیق عاشقان چای را ترساند. به همین دلیل این محققان پیشنهاد کردند که از برندهای معروف چای های بسته بندی یا چای فله استفاده شود.

اما به صورت کلی همه کیسه های چای حاوی نایلون، پلاستیک و مشتقات نیستند. پس از چه ساخته شده است؟ کیسه چای از الیاف برگ های گیاه آباچا، نوعی درخت موز که در فیلیپین می روید، تهیه می شود.

نکات مهم برای تهیه دمنوش

در تهیه دمنوش گیاهی باید به این نکات توجه کنیم.

دمنوش های گیاهی از نظر طرز تهیه به سه دسته تقسیم می شوند.

خیساندن در آب داغ (دم کردن، دم کردن)،

جوشاندن (جوشانده)

خیساندن در اب داغ و قرار دادن آن در دمای اتاق (خیساندن).

مطلب مرتبط: چای برای سرماخوردگی: ۱۰ دمنوش و چای موثر برای مقابله با سرماخوردگی

چه گیاهانی باید دم بکشند؟

قسمت های حساس گیاه مانند برگ و گل (نعناع، ​​نعناع، ​​بابونه و…) را باید به روش دم کرده تهیه کنید. در غیر این صورت، نمی توانید از این گیاه بهره کافی ببرید. زیرا ممکن است اجزای فعال آن با گرما از بین بروند.

مطلب مرتبط:گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

چه گیاهانی باید بجوشند؟ از نکات مهم برای تهیه دمنوش ها

قسمت های سفت گیاه مانند ریشه و پوست (دارچین، زنجبیل، زردچوبه) را باید بجوشانید. از آنجایی که عبور ماده موثره از این قسمت ها به داخل آب مشکل است، می توان آن را در مدت زمانی که بیش از 5 دقیقه نباشد جوشاند. اگر محصول به صورت پودر باشد نیازی به جوشاندن آن نیست، می توان آن را دم کرد.

مطلب مرتبط: سم زدایی طبیعی کلیه ها (گرده) با یک دمنوش ساده و بسیار موثر

چه گیاهانی باید با حرارت ملایم خیسانده شوند؟

فرآورده های حاوی موسیلاژ (ریشه گل ختمی، بذر کتان و …) و گیاهان حساس به حرارت را به آب دمای اتاق اضافه کرده و یک شب بگذاربد و مصرف کنید. بدین ترتیب روش های آماده سازی را هم یاد گرفتیم.

برای چای کیسه ای زمان و دمای آماده سازی روی بسته بندی درج شده است. علاوه بر این، در صورت وجود، خواص آلرژی‌زای گیاه، ناراحتی‌هایی که در هنگام مصرف ایجاد می‌کند (مثلاً سنا اثر اسهال‌آوری دارد، باید دو فنجان در روز مصرف شود)، خواصی مانند TETT نیز در گیاه ذکر شده است. در حالی که در محصولات فله، چنین اطلاعاتی موجود نیست.

به علاوه چای کیسه ای با گرما مهر و موم شده و فاقد هرگونه مواد چسبنده است. با این اوصاف چای کیسه ای بهتر است. اشتباه نیست اگر بگوییم محصول بسته بندی شده یک محصول سالم است.

قبل از اینکه فراموش کنیم، اگر می خواهید دمنوش گیاهی با عسل مصرف کنید، دمنوش خود را تا 45-50 درجه خنک کنید. زیرا بالاتر از این دماها، عسل با اثر گرما خراب می شود و شما نمی توانید بهره کافی را ببرید.

روزهای خوبی را برای شما آرزو می کنیم. مراقب مراقب سلامتی خود باشید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان