میکروب معده یا هلیکوباکتر پیلوری چیست+درمان خانگی میکروب معده در خانه

توسطنگار ستوده

دی ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۱۱, ۱۴۰۰ ,
درمان خانگی میکروب معده

هلیکوباکتر پیلوری که در بین مردم به میکروب معده معروف است، نوعی باکتری است که در معده ته نشین می شود. هلیکوباکتر پیلوری، می تواند با اسید معده نیز تکثیر شود. این باکتری می تواند سال ها بدون آسیب رساندن به اکثر افراد زنده در بدن آنها باقی بماند و مشکلات گوارشی ایجاد نماید. بهترین پاسخ به این سوال که چه چیزی برای درمان خانگی میکروب های معده مفید است را می توان پس از بررسی های دقیق داد. متخصصان معمولا درمان را با آنتی بیوتیک همراه با داروهای محافظ معده ادامه می دهند. همچنین توصیه های گیاهی برای کاهش علائم، مبارزه با میکروب ها و مبارزه با این نوع باکتری ها در صورت ورود مجدد میکروب به بدن وجود دارد.

میکروب معده چیست؟

میکروب معده، که به قدری رایج است که تقریباً در یک نفر از هر دو نفر یافت می شود. میکروارگانیسمی است که تأثیر یکسانی در همه افراد نشان نمی دهد. اگرچه مطالعه قطعی وجود ندارد، اما مشاهده می‌شود که هلیکوباکتر پیلوری می‌تواند در برخی از دوره‌های زندگی، بیشتر ناراحتی ایجاد کند.

میکروب معده از راه دهان منتقل می شود. در حالی که فرد مبتلا گاهی اوقات هیچ نشانه ای از ناراحتی نشان نمی دهد. گاستریت یا التهاب معده یکی از شایع ترین بیماری ها است. با این حال، این بدان معنا نیست که هر فردی که به هلیکوباکتر پیلوری مبتلا می‌شود، به گاستریت مبتلا می‌شود یا هر فرد مبتلا به گاستریت از این باکتری بیمار می‌شود.

اینکه افراد مبتلا به میکروب های معده تحت تأثیر این میکروب قرار می گیرند یا نه ممکن است بسته به ساختار ژنتیکی، عوامل محیطی، سبک زندگی و رژیم غذایی متفاوت باشد. علاوه بر این، برخی از سویه‌های خاص این باکتری می‌توانند آسیب‌رسان‌تر و قدرتمندتر باشند.

درمان خانگی میکروب معده؛ علائم میکروب های معده چیست؟

میکروب معده مستقیماً باعث ناراحتی نمی شود. در نتیجه اثراتی که ایجاد می کند، ممکن است بیماری هایی مانند زخم ایجاد شود. علائمی که ممکن است مشکوک به وجود این میکروب باشد به شرح زیر است: درد معده، احساس تورم، سیری سریع، مشکلات اشتها، حالت تهوع، استفراغ و خستگی. درمان های گیاهی برای میکروب های معده وجود دارد که در اینجا به برخی از آنان اشاره می شود.

مطلب مرتبط:گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

1. کلم بروکلی

یکی از شناخته شده ترین مکمل های گیاهی برای درمان گیاهی میکروب های معده، کلم بروکلی است. پس از جوشاندن 100-150 گرم کلم بروکلی به مدت 5-6 دقیقه، می توانید آب آن را بنوشید. وقتی صبح و عصر با معده خالی کلم بروکلی می خورید، عملکرد معده شما افزایش می یابد.

درمان خانگی میکروب معده

مطلب مرتبط: خوراکی های ضد سرطان: ۱۲ ماده غذایی قوی که ریسک ابتلا به سرطان را کاهش میدهد

2.درمان خانگی میکروب معده؛ کلم

ویتامین U موجود در کلم به غیرفعال کردن هلیکوباکتر پیلوری یا مبارزه با آن کمک می کند. مصرف کلم به صورت جوشاندن صبح و عصر به عنوان یک روش گیاهی حمایتی برای خنثی کردن میکروب معده توصیه می شود.

3. زنجبیل

زنجبیل گیاهی است که با مبارزه با التهاب و باکتری کمک کرده، باعث آرامش می شود. این گیاه دارای خواص ضد اسید نیز می باشد و به ویژه برای کاهش علائم گاستریت توصیه می شود. زنجبیل را می توانید پس از افزودن چند تکه زنجبیل به 1 لیوان آب جوشیده و دم کردن 4 تا 5 دقیقه به صورت دمنوش گیاهی مصرف کنید. در مصرف زنجبیل باید دقت کنید. مصرف بیش از اندازه زنجبیل می تواند نتایح معکوس داشته باشد.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

4. درمان خانگی میکروب معده؛ رزماری

رزماری که با ساختار بو و محتوای خود برای بدن مفید است برای سلامت دستگاه گوارش نیز بسیار مفید است. این گیاه که هضم غذا را تسهیل می کند برای یبوست و مشکلات گاز نیز مفید است. پس از جوشاندن 1 لیوان آب، 1 قاشق غذاخوری رزماری به آن اضافه کنید و پس از 4 تا 5 دقیقه دم کشیدن، می توانید چای رزماری خود را با لذت بنوشید.

5.زردچوبه

یکی دیگر از گزینه های قابل مصرف به عنوان چای، زردچوبه است و یکی از روش های طبیعی درمان میکروب های معده است. زردچوبه که با التهاب و باکتری ها مبارزه می کند و برای فلور روده مفید است، برای مشکلات گاز نیز مفید است.

پس از برداشتن یک لیوان آب جوش از روی اجاق، 1 قاشق چایخوری زردچوبه پودر شده یا 1 تکه کوچک زردچوبه خشک را اضافه کرده و 4-5 دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. می توانید چای گیاهی خود را با شیرین کردن آن با عسل مصرف کنید.

مطلب مرتبط: اگر هر روز زردچوبه بخورید، چه اتفاقی در بدن تان رخ می دهد؟

6.درمان خانگی میکروب معده؛ روغن زیتون

مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد مصرف روغن زیتون برای میکروب های معده می تواند نتایج مثبتی داشته باشد. گفته می شود روغن زیتون که فواید زیادی دارد به خصوص آنهایی که چگالی پلی فنل بالایی دارند با هلیکوباکتر مبارزه می کند.

مطلب مرتبط: از مبارزه با سرطان تا بهبود سلامت قلب؛ ۱۱ خواص اثبات شده روغن زیتون برای سلامتی

7.خیار چنبر تلخ

خیار چنبر تلخ پرخاصیت، که نظرات کاربران مبنی بر سرکوب میکروب های معده را دارد. این گیاه برای پایان دادن به بیماری های معده ترجیح داده می شود. مصرف آن در صبح و عصر با معده خالی توصیه می شود.

درمان خانگی میکروب معده

8.درمان خانگی میکروب معده؛ نعناع

گیاه دیگری که دشمن میکروب معده است نعناع است. به طور کلی می توانید نعناع را که برای مشکلات گوارشی مانند گاز معده، نفخ، گرفتگی عضلات مفید است، به صورت تازه، به صورت دمنوش گیاهی یا به صورت کپسول مصرف کنید.

9.کفیر

کفیر، یک محصول لبنی که ساختار روده را تنظیم می کند، با هلیکوباکتر پلوری نیز مبارزه می کند. می توانید کفیر آماده را بخرید که برای مصرف روزانه 1 لیوان مناسب است یا خودتان آن را به صورت طبیعی درست کنید. گفته می شود در حالی که کفیر هضم غذا را تسهیل می کند، نوعی سپر محافظ نیز در دستگاه گوارش ایجاد می کند.

درمان خانگی میکروب معده

چه چیزی را نباید با میکروب معده خورد؟

در مشکلات معده چه بخوریم و چه نخوریم موضوعی است که با حمایت کارشناسانه می توان به بهترین نحو تصمیم گرفت. پاسخ به این سوال که با میکروب های معده چه بخوریم ممکن است برای همه یکسان نباشد. به طور کلی به افرادی که مشکلات معده دارند توصیه می شود از ادویه های تند، غذاهای سرخ شده، میوه هایی مانند پرتقال که می توانند باعث سوزش معده شوند، به خصوص گوجه فرنگی خام و پیاز دوری کنند.

درمان خانگی میکروب معده؛ چه چیزی باعث میکروب های معده می شود؟

راه انتقال میکروب معده مصرف خوراکی آن است. شما می توانید این میکروب را که حتی روی هر نانی وجود دارد، وارد بدن خود کنید. پس از ورود به بدن، ممکن است هیچ ناراحتی ایجاد نکند یا مشکلات جدی ایجاد کند. هیچ توضیح روشنی وجود ندارد زیرا مسائل محتلف و شرایط که تحت آن بیماری رخ می دهد وجود دارد.

مطلب مرتبط: ۲۰ درمان خانگی سوزش معده که بسیار موثر هستند

آیا میکروب معده ضعیف می شود؟

میکروب معده ممکن است هیچ مشکلی ایجاد نکند. اما می تواند باعث گاستریت و مشکلات معده جدی در برخی افراد شود. چنین مشکلاتی نیز می تواند باعث ضعف در افراد شود. علاوه بر مشکلات گوارش، ممکن است عامل بیماریهای دیگری مانند مشکلات قلبی، پوستی، تیروئید و آلرژی باشد. به هر روی برای داشتن یک زندگی داشتن، یک اغذیه سالم ضروری است.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

درمان خانگی میکروب معده؛ آیا میکروب معده مسری است؟

اگرچه مشخص است که میکروب معده از راه دهان منتقل می شود. اما اطلاعات قطعی در مورد مکان و نحوه انتقال آن وجود ندارد. با این حال، می تواند از مدفوع به دهان، دهان به دهان، جنسی یا با غذا منتقل شود. هلیکوباکتر پیلوری که می تواند در دمای متوسط ​​30-37 درجه ایجاد شود، می تواند در بسیاری از افراد زنده بماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.