راهکارهای موثر برای داشتن یک قلب سالم در سال 2022

توسطنگار ستوده

دی ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۱۱, ۱۴۰۰ ,
اهکارهای موثر برای داشتن قلب سالم

آغاز سال 2022 به معنای یک سال بیشتر است. یکسال از اینکه بیشتر بدن شما در حال فعالیت است. احتمالا زمان آن رسیده است که استرس و اضطراب را برای خود، قلب و کل سلامت خود مدیریت کنید. ورزش را در سال 2022 شروع کنید، مثبت فکر کنید و عاشق شوید! متخصص جراحی قلب و عروق پروفسور دکتر. باریش چایناک راهکارهای موثر برای داشتن قلب سالم در سال 2022 ارائه کرده است.

عوارض استرس چیست؟

هورمون های استرس باعث افزایش فشار خون، ایجاد اسپاسم در رگ های قلب و ایجاد حمله قلبی می شوند. بدن ما از هورمون ها استفاده می کند تا با تمام اندام هایش خود را برای انواع شرایط آماده نگه دارد. با این حال، سیستم ادراک و واکنش در مغز نمی تواند تشخیص دهد که چه چیزی حیاتی تر است و چه چیزی قابل کنترل تر است.

پاسخ هورمونی که هنگام حمله یک حیوان وحشی به شما می دهید دقیقاً مشابه عکس العملی است که یک راننده در ترافیک تصادف می کند. با این واکنش، خون بیشتری به عضلات شما می رود، قلب شما تند می شود، فشار خون شما بالا می رود، دهان خشک می شود و مردمک چشم شما کوچک می شود. هر اتفاقی برای شما بیفتد، قلب شما نیز آسیب جداگانه ای خواهد دید. افزایش ناگهانی فشار خون بدترین دشمن قلب شماست. فشار خون، خطر حمله قلبی را افزایش می دهد. باعث اتساع (آنوریسم) یا پارگی آئورت می شود. باعث خونریزی مغزی می شود. بنابراین، کنترل استرس شما را از بسیاری از بلایای ناگهانی محافظت می کند.

می دانم که همه می گویند: چطور؟ همه ما هم در زندگی روزمره و هم از نظر اجتماعی مشکلاتی داریم. شما خواهید گفت چگونه می توانم به این هدف برسم؟ بله، همیشه مشکلات وجود دارد، اما قلب، قلب شماست. چه کاری می شود کرد تا استرس و اضطراب را از خود حذف کنیم.

مطلب مرتبط: اضطراب و علائم آن: راهکارهای موثر و علمی برای مقابله با اضطراب

راهکارهای موثر برای داشتن قلب سالم؛ اجازه ندادن به اینکه استرس، عادت شود

استرس و اضطراب اگر تبدیل به یک سبک زندگی شود، باعث ایجاد بیماری های مزمن زیادی می شود. موافقم که گفتن “در مورد هیچ چیزی خودت را خسته نکن، استراحت کن” بی معنی است. البته ما در خانه، محل کار، کارهای روزمره با اتفاقاتی مواجه می شویم که باعث عصبانیت و ناراحتی ما می شود.  این خود باعث ایجاد نوساناتی در خلق و خوی ما می شود. اما اگر این نگرانی را در حالت خلق و خوی قرار دهید، سلامت قلب خود را از بین می برید.

این افراد که ما آنها را تیپ شخصیتی A می نامیم. افراد مبتلا به فشار خون بالا که ریتم قلب آنها دائماً بالا یا نامنظم است. در طول روز ریتم های ناگهانی و نوسانات فشار خون را تجربه می کنند. علاوه بر این، برای کاهش استرس، سیگار می کشند، غذای ناسالم و بیشتر می خورند و الکل بیشتری مصرف می کنند. بنابراین، آنها کاندیدای جدی برای بیماری های قلبی عروقی هستند.

مطلب مرتبط: درمان اضطراب شبانه: ۱۳ راهکار که اضطراب شب را کاهش بدهیم

مثبت اندیشی

آیا شما از آن دسته افرادی هستید که در برابر حوادث احساس درماندگی می کنید. هر موقعیتی را مانند یک فاجعه زندگی می کنید؟ این کار را نکنید، دلتان به درد می آید. سعی کنید به جنبه های مثبت نگاه کنید و مثبت بودن را تجربه کنید. باور کنید انقباضاتی که در خلق و خوی خود تجربه می کنید در رگ های شما نیز تجربه می شود. نگو چه کنم، خلق و خوی من اینطور است. شما این تغییر سبک فکری را برای خودتان انجام می دهید، برای قلب خودتان، نه برای دیگران. شما نمی توانید قلب خود را ترک کنید، اما متاسفانه او می تواند شما را ترک کند.

مطلب مرتبط: ۸ چای گیاهی فوق العاده برای آرام کردن ذهن و رفع اضطراب

اهکارهای موثر برای داشتن قلب سالم؛ بالا بردن روحیه

ورزش کنید. ورزش منظم باعث افزایش اندورفین در بدن می شود. اندورفین باعث می شود احساس شادی و انرژی بیشتری داشته باشید. علاوه بر این، این یک هورمون اعتیادآور است. اگر حدود یک ماه به طور منظم در همان سطح ورزش کنید، بدن شما آن را از شما خواهد خواست. یک زندگی عاطفی هم از قلب شما محافظت می کند و هم در کنترل فشار خون طلاست. تنها چیزی که قلب شما واقعاً می خواهد عشق است.

مطلب مرتبط: ۶ راهکار که هورمون عشق را در بدن افزایش دهید

سخن پایانی

بدن شما تیمی است که با هم بازی می کنند. اگر بازیکنی بد باشد، مسابقه را باخته اید. نمی توانید بگویید “حالم بد است، اما بگذارید مراقب قلبم باشم”. همه آنها با هورمون های شما با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. اگر غده تیروئید شما کم کار باشد، کلسترول شما کاهش نمی یابد. اگر در خلق و خوی دائمی مضطرب هستید، قرص های فشار خون،  فشار خون شما را کاهش نمی دهند. همه می گویند چه کار کنم، استرس دارم؟ زندگی از آن شماست، استرس خود را کاهش دهید. همه عادات بد، چیزهای درستی که می دانید اما انجام نمی دهید، ناشی از استرس هستند. اکنون زمان آن است که برای خود مثبت فکر کنید و استرس را مدیریت کنید.

بخش سلامت وب سایت خبرنامه، مقالات مفیدی در حوزه سلامت را گردآوری کرده است. برای داشتن یک زندگی شاد و سالم مطالعه این مقالات مفید است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.