دلایل شکست تصمیمات سال نو: چرا اهداف سال جدیدمان به سرانجام نمی رسند؟

توسطتحریریه خبرنامه

دی ۱۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۱۰, ۱۴۰۰ ,
دلایل شکست تصمیمات سال نو

بله! در بحبوحه سال نو همه چیز امیدوارکننده به نظر می‌رسد. جشن و دورهمی‌ها ‌ما را شاد و پرانگیزه می‌کنند و همه چیز دست یافتنی به نظر می‌رسد. احتمالاً به همین دلیل است که غالب مردم برای سال جدید تصمیمات بزرگ می‌گیرند. با این حال، با گذشت زمان، موفق نمی‌شویم و کم کم فراموش می‌کنیم که چه هدفی داشته ایم. اما چرا اینطور است؟ دلایل شکست تصمیمات سال نو که اتفاقا به وفور هم رخ می‌دهد، چیست؟ در این نوشتار خواهیم دید که چرا مردم به تصمیمات سال جدیدشان پایبند نمی‌مانند. به علاوه، با راهکارهایی برای پایبندی به تصمیمات سال نو آشنا خواهیم شد. با خبرنامه همراه باشید!

۱. تعیین اهداف غیر واقعی

تصمیم در مورد آن چیزی است که دوست دارید انجام دهید تا آن چیزی که «باید» انجام دهید. غالب آدم‌ها یا اهداف بسیار دشواری را تعیین می‌کنند دست یافتن به آنها دور از ذهن به نظر می‌رسد، یا اهداف نسبتاً آسانی را تعیین می‌کنند که به سرعت از آنها خسته می‌شوند. بسیار مهم است که تصمیمات خود را بررسی کنید تا ببینید آیا قابل دستیابی هستند یا خیر. آیا آنها قابل ارزیابی هستند؟ آیا محدود به زمان هستند؟ آیا ماهیت خاصی دارند؟ آیا در راستای اهداف کلی شما هستند؟ آیا می‌توان آنها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد؟ آیا امکان دستیابی به آنها در چارچوب زمانی که تعیین کرده‌اید وجود دارد؟ به خاطر داشته باشید که اهداف‌تان از هر لحاظ منطقی و قابل دسترسی باشند.

۲. عدم مسئولیت پذیری از دلایل شکست  تصمیمات سال نو

یک واقعیت غیر قابل انکار این است که اگر مراحل لازم را طی کنیم به اهداف خود خواهیم رسید و لازمه طی مراحل، مسئولیت‌پذیری است. به علاوه، یادتان باشد که هنگام انتخاب آدم‌هایی که با شما همکاری خواهند داشت، از افرادی که انرژی شما را تلف می‌کنند، دوری کنید، و در عوض با افرادی که به شما انگیزه می‌دهد و تشویق‌تان می‌کنند، کار کنید، به خصوص زمانی که احساس ناراحتی دارید.

۳. عدم ثبت پیشرفت‌ها

گاهی اوقات آگاهی از پیشرفتی که داشته‌اید تنها چیزی است که به شما کمک می‌کند تا در مسیر پیش بروید. آنچه قابل اندازه‌گیری است، انجام می‌شود و آنچه انجام می‌شود را می‌توان به کمک یک سیستم ردیابی مناسب بهبود داد و به عادت تبدیل کرد. ثبت سابقه دستاوردها به توسعه ثبات کمک می‌کند.

۴. نداشتن برنامه ریزی از دلایل شکست  تصمیمات سال نو

برای داشتن یک عملکرد خوب، برنامه ریزی عالی همیشه و همیشه لازم است. درست این است که مراحل را به خوبی برنامه ریزی کنید، آنها را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید و در تقویم یادداشت کنید. برنامه ریزی تضمین می‌کند که همه ملزومات پیش از موعد تعیین شده اند و چالش‌های بالقوه را نیز درک کرده‌اید. به این ترتیب شانس موفقیت شما افزایش می‌یابد، به خصوص وقتی صحبت از اهداف بلند مدت باشد!

۵. تردید به خود و اعتماد به نفس پایین

اجازه ندهید شکست‌های گذشته آینده‌تان را تعیین کند. بعد از اینکه از شکست‌های خود درس گرفتید، وقت آن است که دست به کار شوید. هر پیروزی کوچکی باید جشن گرفته شود. این کار به شما انگیزه می‌دهد تا برای پیروزی‌های بزرگتر تلاش کنید. انتقاد از خود یا تردید به خود کمکی نمی‌کند زیرا تمام توجه و انرژی شما را بر روی “چرا نمی‌توانم فلان کار را انجام دهم” متمرکز می‌کند. همانطور که پیشرفت می‌کنید و یه قدم به هدف نزدیک می‌شوید، شکرگزاری و عشق به خودتان را تمرین کنید و اجازه ندهید یک شکست جزئی یا ناامیدی به یک شکست دائمی‌ تبدیل شود. به یاد داشته باشید که پیشرفت بر کمال ارجح است و اگر به خود ایمان داشته باشید، می‌توانید با برنامه ریزی مناسب، اجرای درست، یادگیری، کمک گرفتن و آموزش دیدن به موفقیت‌های زیادی برسید. ادامه دهید؛ درست و اصولی ادامه دهید!

کلام پایانی

این هم از دلایل شکست تصمیمات سال نو! یادتان باشد که باید مسئولیت پذیر باشید، متعهد بمانید و تمام توان خود را روی همسویی انرژی، طرز فکر و عمل متمرکز کنید تا به تصمیمات سال جدید خود پایبند بمانید. با تجسم کردن تصویری از آینده خودتان در ذهن شروع کنید. تصویر را بزرگ و روشن کنید، آن را عمیقاً حس کنید و به عنوان یک یادآوری روزانه به کار ببرید. به خودتان خیلی سخت یا خیلی آسان نگیرید و مهم‌تر از همه اینکه، از روند تغییر و تحول و مسیری که طی می‌کنید لذت ببرید. به یاد داشته باشید، برنده‌ها و بازنده‌ها اهداف یکسانی دارند. اما کاری که فرد برای پر کردن «شکاف» بین آن‌ها انجام می‌دهد، تفاوت را ایجاد می‌کند.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.