جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.7
(7)

بسیاری از بیماری ها با تب همراه است. به خصوص برخی علائم کرونا در افراد با تب کردن همراه می باشد. وقتی تب، شروع شد، همه به این فکر می کنند که چه باید بکنند. راههای پایین آوردن تب بدون دارو، بدیهی ترین و در دسترس ترین راه حل است. این مقاله که برای شما در مورد راههای پایین آوردن تب در خانه تهیه شده است را ذخیره کنید.

تب چیست؟

بسیاری از مردم به دلیل تغییر مداوم آب و هوا بیمار می شوند. این بیماری ها می تواند باعث تب بالا شود. تب عبارت است از افزایش دمای بدن بیش از مقادیر طبیعی در بزرگسالان و نوزادان. این یک عمل بیولوژیکی است که در نتیجه مقاومت بدن در برابر بیماری ها رخ می دهد. تب به عنوان یک بیماری در بین مردم شناخته شده است. اما شما باید تب را به لیست اشتباهات شناخته شده اضافه کنید.

تب منادی بیماری است. این وضعیتی است که نشان می دهد بیماری به زودی وارد بدن شما می شود. در بزرگسالان دمای بدن بین 36 تا 37 درجه طبیعی در نظر گرفته می شود. این در مورد نوزادان صدق نمی کند. دمای طبیعی بدن نوزادان حتی می تواند به 38 درجه برسد. وقتی مشکوک به بیماری هستید این اعداد را باید در نظر داشت. اگر دمایی بالاتر از این مقادیر دارید، حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

عواملی که دمای بدن را افزایش می دهند عفونت ها هستند. می توانیم دوره دندان درآوردن را نیز به این وضعیت در نوزادان اضافه کنیم. از تب کودک در دوره دندان درآوردن نترسید. چون وضعیت خطرناکی نیست. در بزرگسالان و کودکان، تب زمانی شروع می شود که باکتری ها و سموم تشکیل شده در بدن با مکانیسم دفاعی بدن در تعامل باشند. در نتیجه این فعل و انفعال، دمای بدن به تدریج افزایش می یابد. این به سلول های حساس مغز می رسد و باعث می شود بیمار سریعتر عمل بکند.

1. راههای پایین آوردن تب؛ جوراب مرطوب

استفاده از جوراب مرطوب مخصوصاً برای کودکان بسیار موثر است. این روش، موثرترین راه برای کاهش تب در خانه به حساب می آید. برای کاهش تب بالا، جوراب ها را خیس کنید. سپس آن را تا روی مچ پا بکشید. وقتی جوراب ها خشک شدند، دوباره آنها را خیس کنید و این کار را تکرار کنید. لازم نیست جوراب ها را خیلی خیس کنید. حتی خیساندن و فشردن آب نیز کافی خواهد بود. این روش کاربردی ترین روش در بین روش های کاهش تب در نوزادان است.

راههای پایین آوردن تب

مطلب مرتبط: ۲۸ روش پایین آوردن تب بدون دارو که واقعا موثر هستند

2. دوش آب گرم

یکی دیگر از روش‌ها، روش دوش گرفتن با آب گرم است. به طور کلی، مشکلات جدی ممکن است با برنامه های نادرست رخ دهد. روش دوش گرفتن با آب گرم باید به تدریج انجام شود نه ناگهانی. اگر کودک یا فرد مبتلا به تب به طور ناگهانی دوش بگیرد، می تواند باعث شوک شود.

راههای پایین آوردن تب

3. راههای پایین آوردن تب؛ آب فراوان بنوشید

به طور کلی، افراد بیمار نیاز زیادی به نوشیدن آب ندارند. اما برای اینکه میکروب های بدن هر چه زودتر از بین بروند، مصرف آب فراوان ضروری است. بیمار تب دار اگر کودک است 1.5 لیتر و در بزرگسال 2-2.5 لیتر آب بدهید. از آنجایی که بدن در طول دوره بیماری با میکروب ها مبارزه می کند، برای بازسازی سلول ها به آب نیاز دارد.

راههای پایین آوردن تب

مطلب مرتبط: علائم کم آبی بدن: ۲۰ نشانه دهیدراته شدن بدن که بسیاری نادیده می گیرند

4. پارچه مرطوب

اگر احساس گرما در ناحیه سر و گردن خود می کنید، به یک پارچه خیس نیاز خواهید داشت. توصیه می کنیم همان طور که جوراب را بر روی مچ پا می کشید، دستمال مرطوب را نیز روی ناحیه سر و گردن بمالید. باید این روند را ادامه دهید تا زمانی که تب کاهش می یابد.

راههای پایین آوردن تب

5. راههای پایین آوردن تب؛ مصرف مواد غذایی مایع

در موارد تب بالا روی غذاها و سوپ های مایع تمرکز کنید. به خصوص سوپ هایی که با آب مرغ تهیه می شوند. این سوپ ها می توانند سیستم ایمنی بدن را افزایش داده و میکروب های بدن را سریعتر از بین ببرند.

راههای پایین آوردن تب

مطلب مرتبط: سوپ عدس: خواص شگفت انگیز سوپ عدس برای سلامتی در فصل سرما

6. از پوشیدن لباس های ضخیم خودداری کنید

بیمار تب دار را با لباس های ضخیم نپوشانید. لرز که یک بیماری شایع است، به معنای سرد بودن او نیست. می توانید با یک ملحفه نازک به بیمار استراحت دهید. اگر با پوشش های ضخیم بپوشانید، می توانید به جای کاهش تب، تب بیمار را افزایش دهید.

راههای پایین آوردن تب

7.راههای پایین آوردن تب؛  مصرف میوه – مکمل ویتامین

حتما از میوه هایی که حاوی آب زیادی هستند استفاده کنید. می توانید هندوانه، پرتقال، خربزه، کیوی، توت را انتخاب کنید. سبزیجات حاوی ویتامین C مانند کدو سبز و گوجه فرنگی نیز ممکن است انتخاب غذایی شما باشد. زمانی که غذاهای آبکی فراوان ترجیح داده شود، بدن انرژی خود را صرف مبارزه با میکروب ها به جای تجزیه غذاهای جامد می کند. این کار روند بهبودی شما را تسریع می کند.

راههای پایین آوردن تب

مطلب مرتبط: مصرف هر روزه ویتامین C چه تاثیری روی بدن خواهد داشت؟

8. چای آویشن

آویشن که به چای خود اضافه می کنید، یکی از روش های گیاهی کاهش تب در بزرگسالان و کودکان است. در صورت تمایل می توانید آن را به چای خود اضافه کنید یا آویشن را با آب داغ دم کرده و بنوشید. دمنوش آویشن می تواند در درمان افسردگی و ایجاد حس شادی نیز به شما کمک کند.

راههای پایین آوردن تب

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

9. راههای پایین آوردن تب؛ آخرین راه حل: دارو

مسکن ها و داروهای تب بر هرگز نباید بدون مشورت با پزشک به کودکان یا نوزادان داده شود. اگر تب بیمار با روش های تب بری که توصیه می کنیم کم نشد، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

راههای پایین آوردن تب

مطلب مرتبط: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان