نحوه صحیح نگهداری طولانی سیر برای حفظ طعم و تازگی آن

توسطعقیله نرگس رحمانی

دی ۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : دی ۸, ۱۴۰۰ ,
نگهداری سیر به مدت طولانی درمان خانگی رگ های عنکبوتی

برای اکثر آشپزهای خانگی، سیر یک ماده در دسترس است. تقریباً به هر غذایی از سس گرفته تا سوپ، خورش و سالاد طعم بهتری می دهد. با وجود اینکه سیر جزء موادی است که همواره مورد استفاده قرار می گیرد، اغلب به اشتباه نگهداری می شود. زمانی که سیر به درستی نگهداری شود، می تواند تا شش ماه دوام بیاورد. اما نگهداری نادرست سیر آن را به راحتی از بین می برد. نکاتی برای نگهداری سیر به مدت طولانی موجود است، که در این مقاله به آنان پرداخته شده است.

نکات مهم برای نگهداری طولانی مدت سیر

اولین قدم برای اطمینان از ماندگاری سیر تا حد امکان، انتخاب سیرهای با کیفیت است. Anne-Marie Bonneau، نویسنده کتاب “سرآشپز بدون ضایعات: دستور العمل ها و نکات برای آشپزخانه و سیاره پایدار” می گوید: سیرهای متراکم و سفت سیر را بدون هیچ نشانه ای از کپک انتخاب کنید. هرچه سنگین‌تر باشند، آب بیشتری دارند و تازه‌تر هستند.

نحوه نگهداری سیر به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. ساده ترین روش این است که سیرها را در یک مکان خشک و خنک نگهداری کنید، اما Bonneau اشاره می کند که شما کاری را انجام دهید که پخت و پز را آسان تر کند. استفاده از سیر در غذاها علاوه بر طعم بخشی، برای سلامت مفید است.

مطلب مرتبط: علم توضیح می دهد: وقتی هر روز سیر می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد

نگهداری سیر به مدت طولانی؛ نگهداری سیر کامل

سیرهای کامل سیر که در جای خشک و خنک نگهداری می شوند می توانند شش ماه دوام بیاورند.

Bonneau می‌گوید: در کل بهترین راه برای نگهداری سیر، نگهداری سیر به صورت کامل در دمای اتاق است. درست همانطور که می‌خرید. سیر را دور از نور، گرما و رطوبت نگه دارید و در جای خشک و خنک با تهویه مناسب نگهداری کنید.

می توانید آنها را درون یک سبد یا کیسه کاغذ باز کار قرار دهید. همچنین می توانید از سیر نگهدارنده استفاده کنید که یک ظرف سرامیکی است که سوراخ و درب دارد. هر کاری که می‌کنید، از نگهداری آن در یخچال خودداری کنید. نگهداری در یخچال طعم آن را بد می‌کند و باعث جوانه زدن سیر می‌شود.

سیر دست نخورده که در پوست کاغذی آن محکم و هیچ حبه‌ای از آن برداشته نشده است، می‌تواند تا شش ماه در دمای اتاق دوام بیاورد. هنگامی که شروع به برداشتن حبه های سیر می کنید، فضای داخلی سیردر معرض هوا قرار می گیرد و زمان ماندگاری شروع به کاهش می کند. در طی یک یا دو هفته از این سیرها استفاده کنید.

نکته: اگر سیر جوانه زده باشد، هنوز هم قابل استفاده است. به خصوص اگر تازه جوانه زده باشد. به سادگی حبه سیر را از وسط نصف کنید و وسط سبز و جوانه زده را بردارید. هر چه مدت زمان جوانه زدن سیر بیشتر باشد، طعم سیر کمتر می شود. بنابراین در اسرع وقت از سیر جوانه زده استفاده کنید.

نگهداری حبه پوست کنده سیر

اگر حبه‌های سیر زیادی را پوست کنده‌اید و مقداری از آن باقی مانده است، انرا دور نریزید. حبه‌های پوست‌شده را در یک ظرف شیشه ای در بسته در یخچال نگهداری کنید. ظرف شیشه ای باعث می شود که سیرهای پوست شده برای استفاده در معرض دید شما باشد.

پس از پوست کندن، طول عمر سیر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بهتر است در عرض یک هفته از آن استفاده کنید.

نگهداری سیر به مدت طولانی
پس از پوست کندن، طول عمر سیر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد و بهتر است در عرض یک هفته از آن استفاده کنید.

نگهداری سیر به مدت طولانی؛ سیر ریز ریز شده

Bonneau توصیه می‌کند برای داشتن بهترین طعم و بافت، بلافاصله از سیر ریز شده استفاده کنید. اما می‌توانید آن را در ظرف دربسته در یخچال به مدت یک روز نگهداری کنید. از سیر ریز شده یک روزه در دستور العمل های پخته استفاده کنید زیرا مقداری از بافت خود را از دست داده است.

Bonneau خاطرنشان می کند که سیر خرد شده را نباید در دمای اتاق یا حتی در یخچال نگهداری کرد، زیرا احتمال کمی وجود دارد که باعث بوتولیسم شود.

نگهداری سیر به مدت طولانی

آیا می توان سیر را منجمد کرد؟

در حالی که نگهداری کل سیر، بهترین و آسانترین راه است. اما انجماد زمان بیشتری برای نگهداری حبه های کامل پوست کنده یا سیر خرد شده در اختیار شما قرار می دهد. Bonneau می گوید: مثل سیر یخچالی، سیر یخ زده نیز بافت خود را از دست می دهد، اما هنوز طعم آن لذیذ است. بنابراین از آن در انواع غذاهای تند که بافت آن اهمیتی ندارد، استفاده کنید.

برای منجمد کردن سیر ریز شده، آن را در بسته های کوچک بسته بندی کنید تا جایی برای انبساط باقی بماند و تا سه ماه در فریزر قرار دهید. شما همچنین می توانید سیر ریز شده را بدون خطر بوتولیسم در روغن منجمد کنید. سیر را تازه خرد کرده و به ظرف یا سینی یخ اضافه کنید. روی آن را روغن ریخته و بلافاصله فریز کنید و تا سه ماه نگهداری کنید.

از سیر و روغن برای غذاهای پخته شده مانند سبزیجات سرخ شده یا سوخاری، سوپ ها و سس ها استفاده کنید. همچنین می‌توانید حبه‌های سیر کامل و پوست کنده را در ظرف دربسته یا کیسه فریزر زیپ‌دار تا سه ماه منجمد کنید. از آنها در غذاهای پخته استفاده کنید.

مطلب مرتبط: ۳ مخلوط سیر و لیمو که برای بهبود سلامت قلب و باز شدن رگ ها عالی هستند

نگهداری سیر به مدت طولانی؛ تخمیر و بو دادن

Bonneau می گوید: من عاشق تخمیر کردن چیزها از جمله سیر هستم. او سیر کامل را در آب نمک تخمیر می کند (1 تا 2 قاشق چایخوری نمک کوشر در هر فنجان آب تصفیه شده).

سیرها را در یک شیشه بزرگ پر از آب نمک فرو کنید و درب آن را شل ببندید. اجازه دهید حدود یک ماه در دمای اتاق بمانند.هر روز درب آن را باز کنید تا فشار وارد شود، سپس آن را به یخچال منتقل کنید. Bonneau می گوید: شما سیر پوست کنده خوشمزه ای خواهید داشت که آماده استفاده در هر دستور غذایی است.

همچنین می‌توانید سیرهای کامل را تفت داده و برای استفاده آسان در یخچال نگهداری کنید. قسمت کوچکی از بالای سر را جدا کنید تا حبه سیر ظاهر شود. با کمی روغن زیتون مالیده و در فویل آلومینیومی بپیچید. حدود 40 دقیقه در دمای 400 درجه فارنهایت تفت دهید تا نرم و کاراملی شود. سیر تفت داده شده تا دو هفته در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می شود. سیرها ها را فشار دهید تا از پوست خود جدا شود. سپس از آنها در سس ها، سس ها و … استفاده کنید.

سخن پایانی

سیر سالم طولانی ترین ماندگاری را دارد. وقتی در جای خشک و خنک نگهداری شوند، می توانند تا شش ماه دوام بیاورند. حبه‌های سیر کامل را می‌توان تا یک هفته در ظرفی در یخچال نگهداری کرد و سیر خرد شده را حدود یک روز می‌توان نگه داشت. هر دو را می توان برای چند ماه منجمد کرد. از سیر در یخچال یا فریزر در غذاهای پخته استفاده کنید، در غیر این صورت، بافت ترد خود را از دست می دهد.

سیر فواید زیادی برای بدن دارد، اما یادتان باشد که استفاده متعادل می تواند بهترین ها را در حوزه سلامت برای ما به ارمغان آورد. مصرف بیش از اندازه سیر عوارضی دارد که قابل جبران نیستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.