جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
79 بازدید

مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز+میزان متعادل مصرف روزانه

مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز
خواندن 3 دقیقه
4.3
(8)

پیاز فواید سلامتی باورنکردنی دارد. احتمال ابتلا به بیماری ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. پیاز دارای خواص درمانی بالا به ویژه در برابر بیماری های عفونی است. با این حال، با توجه به مزایایی فراوانی که دارد، می تواند عوارض جانبی بی شماری هم داشته باشد. البته عوارض جانبی پیاز، ناشی از مصرف بیش از اندازه این گیاه است. این مقاله نگاهی دارد به مهمترین مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز. با خبرنامه همراه باشید.

پیاز چیست؟

پیاز ریشه مغذی بسیار مفیدی است. از بیماری های عفونی محافظت می کند. پیاز حاوی آهن، فیبر، پتاسیم، گوگرد، ویتامین های B و C است. انواع مختلفی از پیاز وجود دارد. پیاز خشک، پیاز سبز، پیاز سفید، پیاز قرمز. همه آنها مزایای متفاوت و زیادی دارند. این سبزی جزء اصلی تقریباً همه غذاهاست. پیاز را می توان به صورت پخته و خام در وعده های غذایی، سالاد مصرف کرد. این ریشه گیاهی به غذا و سالاد طعم می دهد. پیاز از جمله سبزیجاتی است که می توان آن را در تمام فصول یافت.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی زردچوبه: میزان متعادل مصرف روزانه زردچوبه

مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز؛ پیاز و خاصیت ضد سرطانی

پیاز دارای خاصیت ضد سرطان است. اثر ضد سرطانی پیاز از سلنیوم و کوئرستین غنی آن ناشی می شود. سلنیوم یک آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند پاسخ ایمنی بدن را تحریک کرده و از تقسیم و رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند. کوئرستین می تواند فعالیت سلول های سرطانی را مهار کرده و از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند.

مطالعات بالینی ثابت کرده است افرادی که به طور منظم پیاز می خورند 20 تا 30 درصد کمتر از افرادی که پیاز می خورند در معرض ابتلا به سرطان هستند.

مطلب مرتبط: عوارض مصرف بیش از حد زنجبیل: مصرف متعادل زنجبیل در روز چه میزان است؟

مضرات پیاز

اگرچه پیاز در صورت مصرف به مقدار مناسب و با روش پخت مناسب غذای مفیدی است، اما مصرف زیاد آن مضرات مختلفی را به همراه دارد.

پیاز حاوی اجزای گوگرد است. لذا اگر بیش از حد مصرف شود، ممکن است شرایط جدی مانند مسمومیت ایجاد شود. دوز دی اکسید گوگرد که می تواند اثر مخدر داشته باشد، نباید بیش از 35 میلی گرم در روز باشد.

به صورت کلی پیاز می تواند باعث سوزش سر دل شود. این اثر ممکن است به خصوص در دوران بارداری بارزتر باشد.

شایع ترین شکایت احساس سوزش در معده است. هنگامی که پیاز بیش از حد یا با معده خالی می خورید، احساس سوزش جدی در معده خود خواهید داشت. به خصوص کسانی که مشکلات معده مانند زخم معده یا رفلاکس دارند، نباید زیاد پیاز مصرف کنند.

پیاز می تواند باعث التهاب در مری شود. از مصرف زیاد آن در دوران بارداری باید خودداری کرد. برخی کارشناسان استدلال می کنند که قند خون را کاهش می دهد. بنابراین افراد دیابتی باید با احتیاط مصرف کنند.

مطلب مرتبط: عوارض جانبی سیر: در مصرف سیر مراقب باشید!

مضرات مصرف بیش از اندازه پیاز؛ مصرف متعادل پیاز

پیاز به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شود. طعم خاص پیاز و در دسترس بودن این سبزی ریشه ای، توجه مردم را بیشتر به خود جلب کرده است. برخی با خوردن بیش از اندازه این سبزی مشکلاتی برای خود ایجاد می کنند. اما به طور کلی  100 گرم پیاز در روز توصیه می شود. برای اطلاعات بیشتر درباره خواص سبزیجات و گیاهان دارویی و مضرات مصرف نادرست آنها به بخش سلامت خبرنامه مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 8

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان