جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

امسال دانشمندان درمان های جدیدی را برای افسردگی تا بیماری های نادر ژنتیکی، مورد مطالعه قرار دادند. بر خلاف تصور که همه فکر می کنیم، توان آزمایشگاههای دارویی بر کووید 19 معطوف نبوده است. امسال اکتشافات علمی غیرمرتبط با کرونا انجام شده که شگفت انگیز هستند. مقاله موجود، اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت و بهداشت را بررسی می کند. با بخش تازه ها خبرنامه همراه باشید.

روانگردان های پزشکی

داروهای روانگردان در سال های اخیر برای درمان چندین بیماری روانی، نویدبخش بوده اند. برای افراد مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه، داروی مهمانی MDMA ممکن است کمی تسکین دهد. در یک کارآزمایی بالینی فاز 3 با نتایج منتشر شده در Nature Medicine، 67 درصد از بیمارانی که MDMA را همراه با گفتار درمانی دریافت کردند، چنان پیشرفتی را مشاهده کردند که دو ماه پس از درمان دیگر قابل تشخیص نبودند.

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت؛ آزمایش خونی که 50 نوع سرطان را شناسایی می کند

یک فناوری جدید می تواند علائم اولیه بیش از 50 نوع سرطان را بر اساس یک خون گیری آشکار کند. تست Galleri توسط غول بیوتکنولوژی Illumina ساخته شده است. این تست به دنبال قطعات DNA در خون است که می تواند نشان دهنده وجود سرطان باشد. این قطعات همچنین می‌توانند با «دقت بالا» به محل تومور اشاره کنند و به بیماران این امکان را بدهند که تشخیص و درمان را آغاز کنند.

در آزمایش‌های بالینی که شامل افرادی بود که قبلاً به سرطان مبتلا شده بودند، آزمایش Galleri 51.9٪ از سرطان‌ها را در هر مرحله از رشد شناسایی کرد. این آزمایش می تواند برای ابتلا به سرطان هایی که در غربالگری های منظم تشخیص داده نمی شوند، مفید باشد.

تشخیص زودهنگام نتایج سرطان را بهبود می بخشد و ممکن است به بیماران اجازه دهد از عوارض فیزیکی شیمی درمانی اجتناب کنند.

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت

اولین درمان برای پروگریا

پروگریا یک بیماری ژنتیکی است که باعث پیری زودرس در حدود 400 کودک در سراسر جهان می شود. تا همین اواخر، هیچ درمانی برای کاهش سرعت پیشرفت بیماری وجود نداشت. و در نهایت تا 13 سالگی فرد مبتلا را از بین می برد. یعنی افرادی که با سندرم پیری زودرس متولد می‌شوند، معمولاً ۱۳ سال عمر می‌کنند.

Zokinvy، داروی جدیدی که امسال توسط Eiger Pharmaceuticals ساخته شده است. این دارو می‌تواند طول عمر این افراد را حدود 2.5 سال افزایش دهد. Zokivny اولین و تنها درمان مورد تایید FDA برای سندرم پروگریا هاچینسون-گیلفورد است و با جلوگیری از تجمع پروتئین های کارآگاه عمل می کند.

پروتئین های معیوب، به نام پروگرین، معمولاً باعث مرگ سلول ها و آسیب به قلب و استخوان ها می شوند. کودکان مبتلا به پروگریا معمولاً بدلیل نارسایی قلبی و یا سکته مغزی می میرند.

در آزمایشات بالینی، Zokivny طول عمر را به طور متوسط ​​2.5 سال افزایش داد. شروع علائم مرتبط با بیماری را کاهش داده و یا به تاخیر انداخته است.

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت؛ ایمپلنتی برای التیام ACL

بر اساس گزارش سال 2016 در مجله ارتوپدی و تروما بالینی، ACL یا رباط صلیبی قدامی، شایع ترین منبع آسیب زانو است. آسیب به همان اندازه که شایع است ویرانگر است. ترمیم ACL پاره شده می تواند شامل چندین عمل جراحی یا حتی بازسازی کامل باشد که نیاز به برداشتن تاندون سالم برای پیوند است.

ایمپلنت جدید زانو که اخیراً توسط FDA تأیید شده است، می‌تواند اساساً ACL را تحریک کند تا خودش را بهبود بخشد. این دستگاه پیشگامانه که از کلاژن گاوی و قطره ای از خون بیمار ساخته شده است، فاصله بین انتهای پاره شده ACL را پر می کند.

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت

یک قرص جدید عفونت قارچی

دانشمندان اخیراً اولین داروی ضد قارچی جدید را در بیش از 20 سال ساخته اند تا از رشد قارچ کاندیدا، قارچ های دخیل در عفونت های مخمری واژن جلوگیری کند. درمان‌های بدون نسخه برای عفونت‌های قارچی در بیشتر موارد مؤثر است. با این حال، موارد سرسخت گاهی اوقات ادامه می یابد. یک درمان کاملاً جدید به نام Brexafemme از داروهای ضد قارچ موجود فاصله می‌گیرد.

Brexafemme با جلوگیری از ایجاد یک پوشش محافظ در اطراف قارچ ها عمل می کند و باعث از بین رفتن آن می شود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، این دارو تا دو هفته در سیستم باقی می ماند تا از بازگشت عفونت جلوگیری شود.

این دارو اکنون به صورت فرمول دو قرصی در دسترس است که توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی تجویز می شود.

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت؛ شیر مادر

دو دانشمند زن اولین دسته از شیر مادر را که در آزمایشگاه پرورش داده شده است را در سال جاری ساختند. این کشف می تواند راه حلی برای والدینی باشد که نمی توانند یا ترجیح می دهند به نوازد شیر مادر ندهند. اینسایدر در ژوئن گزارش داد که Biomilq اولین شیر کشت سلولی با اجزای تغذیه ای و پیچیدگی شیر مادر است. این ماده از سلول‌های پستانی که در آزمایشگاه رشد کرده‌ است، بوجود آمده است.

اکتشافات مهم 2021 در حوزه سلامت
این ماده از سلول‌های پستانی که در آزمایشگاه رشد کرده‌ است، بوجود آمده است.

در حالی که Biomilq ممکن است از نظر تغذیه ای پیچیده تر از شیر خشک باشد. اما بنیانگذاران ادعا نمی کنند که جایگزینی دقیق برای شیر مادر است. این نمی تواند رژیم غذایی مادر را منعکس کند. یا محافظت های ایمنی مهمی را از والدین به کودک منتقل کند.

بنیانگذاران قبلاً به Insider گفته بودند که انتظار دارند Biomilq در سه سال آینده در دسترس مصرف کنندگان قرار گیرد. پس از تحقیقات بیشتر و تأیید قانون‌گذاران امیدوارند که هزینه تولید را کاهش دهند. با کاهش هزینه محصول، شیر مادر مصنوعی از نظر مالی قابل دسترس خواهد بود. شما می توانید مطالب مهم و خواندنی در حوزه سلامت را در این بخش سلامت خبرنامه دنبال کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان