جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

دمنوش برای پاکسازی کلیه: با این دو ترکیب ساده کلیه ها را سم زدایی کنید!

دمنوش برای پاکسازی کلیه
خواندن 4 دقیقه
2.9
(36)

سموم انباشته شده در کلیه‌ها ممکن است منجر به عفونت‌ها و بیماری‌های بعضا شدید شود که می‌تواند زندگی شما را به خطر بیندازد. از این رو بد نیست بدانید که چگونه می‌توانید سموم و ناخالصی‌ها را با نوشیدنی‌های طبیعی و خانگی پاک کنید. در این نوشتار با ۲ دمنوش برای پاکسازی کلیه آشنا خواهیم شد. با خبرنامه همراه باشید!

رفع سموم و مواد زائد، عملکرد اصلی کلیه ها

از جمله وظایف اصلی کلیه‌ها دفع مواد زائد، سموم و مایعات اضافی از بدن از طریق ادرار است. سم زدایی کلیه‌ها بسیار ضروری است زیرا به تصفیه خون نیز کمک می‌کند. و درست مثل زمانی که فیلتر یک دستگاه تصفیه آب را تمیز می‌کنیم، تمیز کردن و پاکسازی کلیه به طور طبیعی برای جلوگیری از مشکلات سلامتی ضرورت زیادی دارد.

مطلب مرتبط: ۵ نوشیدنی پاک کننده کلیه که حتما باید امتحان کنید

در صورتی که نتوانیم کلیه‌ها را به درستی پاکسازی کنیم و آنها را سالم نگه داریم، ممکن است روند تصفیه آن به عنوان یکی از اصلی‌ترین وظایفش مختل کند؛ این روند می‌تواند عوارضی مانند اختلالات ادراری، درد مزمن معده، تب، حالت تهوع و استفراغ را ایجاد کند. بدتر از همه، سموم انباشته شده در کلیه‌ها می‌تواند روند تصفیه خون را مختل کند و حتی می‌تواند منجر به مرگ فرد شود.

پیش از آنکه به هراس بیفتید و گوشی‌تان را بردارید تا در مورد مشکلات کلیوی با «دکتر گوگل» مشورتی داشته باشدی، بد نیست راهکارهای قید شده در این نوشتار را که از طب آیورودا هستند نیز ببینید. این ۲ دمنوش برای پاکسازی کلیه از مواد رایج مورد استفاده در آشپزی تشکیل شده‌اند و می‌توانند به طور طبیعی به سم زدایی کلیه کمک کنند.

دمنوش گشنیز و زیره برای پاکسازی کلیه

زمانی که صحبت از پاکسازی کلیه‌ها می‌شود، گشنیز یکی از مؤثرترین گیاهان دارویی محسوب می‌شود زیرا دارای خواص سم زدایی است. به غیر از گشنیز، یکی دیگر از مواد مهم زیره سبز است که در آشپزی روزمره از آن استفاده می‌شود. می‌توانید به راحتی با گشنیز، زیره و لیمو یک نوشیدنی سم زدای بسیار موثر خانگی تهیه کنید.

مطلب مرتبط: مواد غذایی مفید برای کلیه؛ ۱۶ ماده غذایی که سلامت کلیه ها را بهبود می دهند

* طرز تهیه دمنوش پاکسازی: مقداری برگ گشنیز (به طور کامل شسته شده)، زیره خشک و سه تا چهار برش لیمو (همراه با پوست) آماده کنید. حالا یک لیتر آب بردارید و آن را روی شعله ملایم به جوش برسانید. برگ گشنیز را در آب در حال جوش اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه با شعله ملایم بجوشد. سپس برش‌های لیمو و یک قاشق غذاخوری زیره را اضافه کنید و مجدداً تمام مواد را به مدت پنج دقیقه دیگر بجوشانید. این ترکیب را صاف کرده و روزی یک بار یا هر زمان که دوست دارید مصرف کنید. این دمنوش نه تنها بیماری‌های مرتبط با کلیه را از بین می‌برد، بلکه شما را از شر انواع ناراحتی‌های شکمی نیز خلاص می‌کند. با این حال، یادتان باشد حتما قبل از مصرف نوشیدنی را گرم کنید.

دمنوش ابریشم ذرت برای تمیز کردن کلیه

ابریشم ذرت یکی دیگر از مواد طبیعی است که به سم زدایی کلیه‌ها و کاهش احتمال ایجاد سنگ کلیه کمک می‌کند. معمولا نخ‌های ابریشمی یا همان کاکل ذرت ‌را دور می‌اندازیم، اما در حقیقت، آنها خواصی دارند. این رشته‌های ظریف و خوش رنگ توانایی پاکسازی مثانه و کلیه‌ها را دارد و همچنین به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند.

* طرز تهیه دمنوش پاکسازی: ابریشم ذرت را با دقت بچینید. دو لیوان آب را بجوشانید. ابریشم ذرت را در آب جوش بریزید و بگذارید کمی بجوشد. سپس دو برش لیمو اضافه کنید. اجازه بدهید ترکیب بجوشد تا مقدار آب آن به یک لیوان کاهش بیابد. نوشیدنی به دست آمده را صاف کنید و دو بار در روز (صبح و عصر) بنوشید. یادتان باشد حتما این دمنوش را با معده خالی بنوشید. بعد از گذشت هر 15 روز دو بار در روز بنوشید. این نوشیدنی می‌تواند برای کسانی که از سنگ کلیه رنج می‌برند مفید باشد. و مانند نوشیدنی گشنیز و زیره، این یکی هم می‌تواند کلیه‌های شما را تمیز و سالم نگه دارد.

* نکته بسیار مهم:  در صورتی که دچار بیماری مزمن کلیه هستید یا از بیماری‌های خاص رنج می‌برید، پیش از امتحان کردن هر گونه درمان طبیعی، حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.9 / 5. تعداد آرا: 36

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان