جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

یک شرکت سوئدی ریزتراشه ای ساخته است که به کاربران اجازه می دهد پاسپورت واکسن کووید 19 قابل حمل را زیر پوست خود حمل کنند. یک استارت‌آپ سوئدی ریزتراشه‌ای ایجاد کرده است که می‌تواند در پوست کاشته شود. این ریز تراشه گواهی واکسیناسیون کرونا یا جزئیات پاسپورت واکسن کووید را در هنگام اسکن نمایش دهد.

این اختراع که توسط شرکت فناوری Dsruptive Subdermals ایجاد شده است، شامل یک ایمپلنت قابل اسکن از پیش برنامه ریزی شده به ابعاد 2 میلی متر در 16 میلی متر است که درست در زیر پوست قرار می گیرد.

 ریزتراشه گواهی واکسیناسیون کرونا؛ تراشه قابل اسکن

Hannes Sjoblad، مدیر عامل Dsruptive Subdermalsبه خبرگزاری فرانسه گفته است: من یک تراشه در بازویم کاشته ام و تراشه را طوری برنامه ریزی کرده ام که پاسپورت COVID خود را روی تراشه داشته باشم. دلیل آن این است که همیشه می خواهم به آن دسترسی داشته باشم.

Sjoblad برای AFP نشان داد که چگونه می توان تراشه را با تلفن خود اسکن کرد تا یک PDF نمایش داده شود. این پی دی اف تمام جزئیات گواهی دیجیتال کووید اروپایی او را نشان می دهد. مجوزی که تا حدودی شبیه کارت واکسن ایالات متحده است. این نشان می دهد که یک فرد در برابر COVID-19 واکسن شده است، یا اینکه آزمایش فرد با نتیجه منفی انجام شده است.

این بدان معناست که همیشه برای من یا هر کس دیگری که واقعاً می خواهد مرا بخواند در دسترس است. به عنوان مثال، اگر من به سینما بروم یا به یک مرکز خرید بروم، مردم می توانند وضعیت من را بررسی کنند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که این ایمپلنت 100 یورو (حدود 112 دلار) قیمت دارد Sjobladn.به AFP گفت که این ایمپلنت ها دستگاه های ردیابی نیستند و فقط به اسکن شدن پاسخ می دهند.

مطلب مرتبط: دریافت اولین دوز واکسن کووید-۱۹ سلامت روانی را افزایش می‌دهد

تراشه برای شناسایی جزئیات اشخاص

Sjoblad گفت: اگر می دانید این ایمپلنت ها چگونه کار می کنند، آنها باتری ندارند. آنها نمی توانند سیگنالی را به تنهایی ارسال کنند. بنابراین اساساً منفعل هستند. آنها در آنجا خوابیده اند. آنها هرگز نمی توانند موقعیت مکانی شما را بگویند. فقط زمانی فعال می شوند که آنها را با گوشی هوشمند خود لمس کنید. بنابراین این بدان معناست که نمی توان از آنها برای ردیابی موقعیت مکانی کسی استفاده کرد.

Sjoblad  در ایمیلی به Insider گفت که ایمپلنت برای به روز رسانی نیازی به برداشتن ندارد. به‌روزرسانی ایمپلنت آسان است، می‌توانید از یک برنامه در تلفن خود برای تغییر آنچه روی تراشه است استفاده کنید. بنابراین من می‌توانم هر روز اطلاعات جدیدی را به تراشه اضافه کنم. امروز گواهی کووید من است، فردا این می تواند چیز دیگری باشد.

به طور جداگانه،Dsruptive Subdermals همچنین کاشت تراشه دیگری ایجاد کرده است که می تواند دمای بدن افراد را اندازه گیری کند و به عنوان یک سنسور دما قابل اسکن عمل کند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته مهم که باید قبل از دریافت واکسن کووید-۱۹ در ذهن داشته باشید

 ریزتراشه گواهی واکسیناسیون کرونا؛ فناوری به اندازه دانه برنج

علاقه Sjoblad به ایمپلنت های زیر پوستی به سال 2014 برمی گردد. Sjoblad در سال 2014 به بی بی سی گفت: من متقاعد شده ام که این فناوری اینجا باقی مانده است و ما فکر می کنیم هیچ چیز عجیبی نیست که ایمپلنت در دست آنها باشد.

در حالی که این ایده ممکن است هنوز برای ایالات متحده بسیار جدید باشد. اما هزاران نفر در سوئد برای کاشت ایمپلنت میکروچیپ ثبت نام کرده اند. در سال 2018، NPR  گزارش داد که هزاران نفر چیپ‌های به انازه دانه برنج را درست بالای انگشتانشان قرار می‌دهند. آنها اسکن کردن را در خانه‌ها، باشگاه‌ها، و دفاتر کار یا پرداخت هزینه حمل‌ونقل عمومی با کشیدن دست‌ آسان می‌کند.

مطلب مرتبط: واکسن کووید-۱۹ چه مدت از شما محافظت می کند؟

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان