جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
1
(2)

بدون شک همه به دنبال توسعه شخصیت فردی خود در محل کار هستند. آن ها تلاش می کنند تا بهترین نسخه از خود را در محل کار نشان دهند. هیچ سازمان یا نهادی نمی خواهد با فردی کار کند که ضعیف و بدون قابلیت های لازم باشد. به این جهت بهترین فرد در محل کار کسی است که اعتماد به نفس، احساس مسئولیت و شخصیتی خارق‌العاده ای داشته باشد. مهم تر از همه، هر فردی، برای تحت تاثیر قرار دادن رئیس و همکاران خود، باید شخصیت کاملی از خود در شغل و محیط کار نشان بدهد. از این رو کسی در محل کار خود موفق و برنده است که همواره به دنبال توسعه شخصیت فردی خود باشد. به تا توجه به این امر، ما نکاتی  مهمی را برای توسعه شخصیت فردی تان در محل کار مطرح می کنیم.

۱.توسعه شخصیت فردی؛ هرگز در مورد زندگی شخصی تان صحبت نکنید

به یاد داشته باشید که هرگز در مورد زندگی شخصی خود در محل کار صحبت نکنید. صحبت کردن در مورد زندگی شخصی و نالیدن از مشکلات از شما تصویر جالبی نشان نمی دهد. بلکه این نشان می دهد که با ناله کردن در مورد مشکلات زندگی شخصی خود قادر به حفظ شخصیت حرفه ای خود نیستید. به این ترتیب، حتی ممکن است تمرکز خود را روی کار خود از دست بدهید. یا شاید با صحبت کردن در مورد زندگی شخصی تان، کسی بخواهد به شما ضربه ای وارد کند و از شما سواستفاده کند.

مطلب مرتبط: شخصیت شناسی: ده روش اثبات شده برای شناخت افراد

۲.مشارکت فعال در جلسات کاری

با وجود این که خیلی های مان ممکن است از برگزاری جلسات خاطره ای خوبی نداشته باشیم. یا در جلسات إحساس خستگی و کسالت کنیم. اما باید در جلسات هفتگی کاری یا هر جلسه ای دیگری درون سازمانی یا برون سازمانی شرکت کنید. با شرکت در جلسات، شما به خوبی بر تمام موضوعات و مسایل کاری کنترل پیدا می کنید. به علاوه مشارکت فعال شما در جلسات نشان می دهد که شما یک کارمند حرفه ای هستید. کارمند حرفه ای که نه تنها می تواند با تیم خود رابطه خوبی برقرار کند بلکه قادر است با اعضای دیگر سازمان نیز تعامل داشته باشد. همچنین، ایجاد ارتباطات بیشتر در سطوح مختلف به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهد.

مطلب مرتبط: توسعه فردی: ۱۱ استراتژی کارآمد که به رشد و پیشرفت شما کمک می کند

۳.توسعه شخصیت فردی؛ منفی نگری را کنار بگذارید

حتی در شرایط سخت و دشوار، هرگز تصویری منفی از خود ایجاد نکنید. عصبانیت و ضعف های خود را کنترل کنید و نشان ندهید. همیشه شکوه و گلایه نکنید. مهم تر این که از کسی به شدت بدگویی و انتقاد نکنید. درعوض، در محل کار نمونه مثبتی باشید که دیگران می توانند از افکار و اعمال شما الهام بگیرند. با مواجه با مشکلات لبخند بزنید و در برابر شکوه ها و گلایه های دیگران، در مورد جنبه های مثبت مسایل صحبت کنید. به یاد داشته باشید حتی تظاهر به این که همه چیز درست است یا همه چیز درست می شود، به اطرافیان تان حس خوبی منتقل می کند. بنابراین به جای منفی نگری سعی کنید در محل کار نمونه کاملی از یک انسان مثبت نگر و خوش انرژی باشید.

مطلب مرتبط: زنان با اعتماد به نفس: ۷ ویژگی که زنان قدرتمند را متمایز می کند

۴. به بهبود جنبه های شخصیتی خود توجه کنید

هیچ کسی کامل نیست و قرار هم نیست که کامل باشد. نباید انتظار داشته باشید که باید حتما شخصیت کامل و بدون عیب و نقصی داشته باشید. چنین طرز فکری أصلا درست نیست. بهتر است در مورد بهبود جنبه های شخصیتی خود کار کنید. البته وسواس نداشته باشید که تمام ویژگی های منفی خود را در یک حرکت کامل کنید. این امکان ندارد بلکه باید آهسته اما محکم روی شخصیت خود کار کنید. با چنین روشی، به دیگران الهام می دهید که آن ها هم روی بهبود جنبه های شخصیتی خود کار کنند. تا در نهایت تبدیل به بهترین نسخه ای از خود شوند و بتوانید رهبر خوبی باشید.

مطلب مرتبط: ویژگی رهبران موفق: ۷ ویژگی رهبری موفق در زنان که مردان بیاموزند

۵. توسعه شخصیت فردی؛ همیشه ظاهر تان آراسته و لباس مرتب بپوشید

ظاهر آراسته و لباس های مرتب در محل کار بسیار مهم است. کسی که به ظاهرش توجه می کند و مرتب لباس می پوشد، نشان می دهد که او یک حرفه ای است. به این جهت هرگز با لباس های کثیف یا غیر رسمی به محل کار نروید. این نکته بسیار مهم است که حتما  مطابق با حرفه خود لباس بپوشید. وقتی در محل کار، حرفه ای لباس می پوشید، اعتماد به نفس، اقتدار و شخصیت قوی شما آشکار می شود. فراموش نکنید که ظاهر آراسته و لباس مرتب، باعث می شود بقیه به شخصیت شما احترام بگذارند و به سرعت با شما دوست شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان