جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
1
(1)

شاید ما اولین کسی باشیم که اعتراف می‌کنیم که زود بیدار شدن و ترک کردن تخت خواب راحت و گرم و نرم  ابدا خوشایند نیست، اما داشتن یک اتاق خواب انرژی بخش و جذاب، می‌تواند این کار را بسیار آسان کند. از آنجایی که رنگ‌ها و نور بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند، شیوه دکوراسیون اتاق خواب‌تان واقعا مهم است. و یک نکته بسیار مهم در رابطه با دکوراسیون فضای خواب‌تان، رنگ اتاق خواب است! اگر از آن دست آدم‌هایی هستید که به محیط خصوصی‌تان اهمیت می‌دهید، بد نیست با ۱۴ بهترین رنگ برای اتاق خواب و تاثیری که هر یک بر خلق و خوی‌تان خواهد داشت آشنا شوید! به این ترتیب بهتر می‌توانید در مورد رنگ اتاق‌تان تصمیم بگیرید.

۱. رنگ آبی

نخستین رنگ بین رنگ‌هایی که برای اتاق خواب در این مقاله معرفی می‌کنیم آبی است؛ یکی از محبوب‌ترین رنگ‌هایی که مردم برای اتاق خواب‌شان انتخاب می‌کنند. آبی روشن آرامش را به اتاق خواب‌تان می‌آورد. آبی کردن اتاق خواب یک ایده‌ی هوشمندانه است. اگر دوست دارید حس یک فضای باز را در اتاق‌تان ایجاد کنید، باز هم آبی انتخاب خوبی است.

۲. زرد، از بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب

زرد فضای بسیار خوبی برای اتاق خواب ایجاد می‌کند، مخصوصا وقتی که خورشید به اتاق قدم می‌گذارد. شما می‌توانید سایه‌هایی با رنگ‌های زرد در گوشه‌ها ایجاد کنید یا به منظور روشن کردن فضا پرده‌ی سفید خالص یا زرد روشن بزنید.

۳. آبی آسمانی خیلی روشن

رنگ‌ های نزدیک به رنگ آسمان همیشه با زیبایی خالص و بی نظیری همراه هستند. اگر اتاق خواب‌تان را به رنگ آبی خیلی خیلی روشن دربیاورید، احساس طراوت و تازگی به شما خواهد داد. شما باید رنگ ضد آب انتخاب کنید تا ظاهر رنگ برای مدت طولانی درخشان باقی بماند.

۴. رنگ جذاب سبز-آبی روشن

رنگ سبز- آبی روشن برای اتاق خواببه ندرت استفاده می‌شود، اما برای خانه‌هایی با طراحی مدرن و مبلمان ساده واقعا مناسب است. این تن رنگ به ویژه برای خانه‌های نزدیک به ساحل بسیار زیبا می‌شود.

۵. بنفش لوندر؛ یکی از بهترین رنگ‌هابرای اتاق خواب!

آرامش، راحتی و سادگی مربوط به این رنگ است. بنفش اسطوخودوس به نوعی دور و متفاوت از رنگ‌های همیشگی است و اتاق خواب‌تان را برجسته و متفاوت نشان می‌دهد. بنفش اسطوخودوس دارای کمی قرمزی رنگ ایده‌آلی برای بهار آینده است. خانه‌های مدیترانه‌ای اغلب از این رنگ به عنوان رنگ اصلی در اتاق خواب‌های بزرگ که با جزئیات رنگی متفاوتی تزئین شده‌اند، استفاده می‌کنند.

این رنگ خنثی است و برای اکثر خانواده‌ها مناسب محسوب می‌شود. سایه‌ی دیگر این رنگ – بنفش کمی تیره‌تر – برای آپارتمان‌های بسیار کوچک مناسب است چرا که سبب می‌شود فضا راحت و آرام و در عین حال بدون حس شلوغی و انباشتگی به نظر برسد.

۶. صورتی روشن

به نوعی می‌توان گفت که اتاق خواب صورتی بازتابی از جذابیت بانوی خانه است. ترکیب صورتی قهوه‌ای واقعا یک ترکیب هوشمندانه از قهوه‌ای و رنگ صورتی روشن است. این ترکیب رنگ نماد شادی و خوشی است. اتاق خوابی که دیوارهای‌اش به این رنگ است، نور طبیعی و نور مصنوعی به طور مساوی در آن پخش خواهد شد.

۷. هلویی روشن

رنگ هلویی برای دیوارهای اتاق خواب با ترکیبی از عناصر رنگ تیره که دراتاق تان به کار می‌برید فوق العاده خواهد شد.

۸. کرم برای اتاق خواب

چه رنگی بهتر از کرم می‌خواهید؟ همه فن حریف، گرم و ساده! این رنگ را به دیوارهای اتاق خواب‌تان بزنید و بعد با عناصر دکوراسیون دیگر به رنگ روشن یا یکی دو تکه رنگ گرم، دکور اتاق خواب تان را تکمیل کنید!

قسمت دوم بهترین رنگ برای اتاق خواب؛ هایلایت

رنگ ‌های تیره هرگز در یک محیط کوچک یا اتاقی که جزئیات زیادی دارد، استفاده نمی‌شود. از رنگ‌های تیره فقط باید برای اتاق‌های بزرگ با یک تخت بزرگ و مبلمان کلاسیک استفاده کنید. خانه‌های مدل ویکتوریایی بزرگ ترکیبی از قهوه‌ای و سیاه هستند. با این حال، در دکوراسیون مدرن، رنگ‌های روشن مانند سبز روشن، نارنجی، زرد روشن برای ایجاد سایه‌رنگ‌های پویا و مدرن، اولویت دارند.

به منظور جلوگیری از رنگ‌های زیادی درخشان و براق، می‌توانید یک دیوار را رنگ برجسته و مشخصی بزنید و برای باقی دیوارها از رنگ‌های روشن‌تر، حتی رنگ‌های کاملا متفاوت استفاده کنید.

۱. رنگ زیبا و زنده سبز

سبز همیشه تازه و جذاب است. سبز تیره باید برای دکوراسیون داخلی با شاهکارهای هنری برجسته، نقاشی‌های زیبای روی دیوار و گیاهان استفاده شود.

۲. آبی-سبز

رنگ متفاوت آبی – سبز تیره، سبز عمیق را با ظرافت خاصی نشان می‌دهد. زمانی این رنگ را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید که خیال‌تان راحت است اتاق فضای باز کافی برای پرهیز از حس خفقان و گرفتگی دارد. این رنگ برای فضاهای کوچک مناسب نیست.

۳. رنگ آبی سلطنتی

در واقع آبی رنگی است که تکنولوژی را نشان می‌دهد، ‌اما این رنگ در فضاهای داخلی ظرافت و ظاهر لوکس را هم به نوعی به نمایش می‌گذارد. اتاقی کلاسیک با لوازم تزئینی آهنی یا مسی که با ظرافت بسیار زیادی طراحی و ساخته شده‌اند، در فضایی با رنگ آبی پر از شکوه و زیبایی خواهد بود.

۴. بنفش

بنفش روی دیوارهای اتاق خواب، ظاهری پر جنب و جوش به فضا خواهد داد. این رنگ مدرن برای اتاق زوج‌های خوشبخت، جوانان و کودکان مناسب است. به ویژه، رنگ بنفش ارغوانی که فضایی واقعا عاشقانه، پر از احساس و ظریف ایجاد خواهد کرد.

۵. قرمز آجری؛ بهترین رنگ برای اتاق خواب

اتاق خوابی که در آن فقط یک دیوار آجری کلاسیک وجود دارد هرگز قدیمی نمی‌شود. این رنگ سلطنتی برای تخت‌های بزرگ با پوشش ابریشمی مناسب است. رنگ آجری نیز یکی از بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب است که افراد علاقمند به دکوراسیون و فضای سلطنتی باید از آن استفاده کنند.

۶. نارنجی

احتما به این یکی خیلی فکر نکره بودید!‌ با این حال آخرین، اما نه کم‌اهمیت‌ترین رنگ برای اتاق خواب، نارنجی است، رنگی بسیار برجسته و جسورانه!

در خانه‌های مدرن اغلب سایه رنگ‌های نارنجی را انتخاب می‌کنند تا سرزندگی و طراوت اتاق خواب را افزایش دهند. این رنگ نشان‌دهنده‌ی شور و شوق و احساسات فراوان است. نارنجی تیره می‌تواند با زرد روشن ترکیب شود، و به این ترتیب به اتاق خواب شما یک ظاهر منحصر به فرد بدهد.

و بله! این هم فهرستی از ۱۴ رنگ جذاب و ایده‌هایی مفید که برای رنگ کردن اتاق خواب‌تان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 1 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان