جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
4.3
(7)

آیا تا به حال به کسی نگاه کرده‌اید و با خودتان فکر کرده‌اید، “وای، خدایا چقدر پولدار به نظر می‌رسد یا چقدر جذاب است!؟” اگر چنین است، این تصوری که شما در مورد آن شخص دارید احتمالاً به زبان بدن او ارتباط دارد. ارتباط غیرکلامی‌ اولین سرنخی است که غریبه‌ها برای ایجاد اولین برداشت‌شان از شما استفاده می‌کنند. ما با زبان بدن‌مان اطلاعاتی را به مخاطب‌مان ارائه می‌دهیم. مثلا اینکه چقدر اعتماد به نفس داریم یا اصولا آدم کاریزماتیکی هستیم یا نه! این نوشتار از مجموعه مقالات زبان بدن خبرنامه، به زبان بدن افراد کاریزماتیک می‌پردازد. اگر شما هم تمایل دارید با استفاده از زبان بدن تان، پیام خاصی را به مخاطب برسانید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

10 نکته در مورد زبان بدن که جذابیت و کاریزما را به نمایش می‌گذارد

اگر می‌خواهید تعاملات موفقی داشته باشید، باید بفهمید که دیگران چه برداشتی از ما دارند. این 10 نکته از زبان نه تنها اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد، بلکه به شما کمک می‌کند تا عادت‌هایی را در مسیر موفقیت و جذابیت در زندگی خود ایجاد کنید.

زبان بدن افراد کاریزماتیک

1. صاف بنشینید

خمیده نشستن نشانه بی احترامی ‌است زیرا این پیام را به مخاطب می‌رساند که یا حوصله تان سر رفته یا علاقه‌ای به بودن در جایی که هستید ندارید!

وقتی صاف می‌نشینید یا می‌ایستید، نه تنها فضای اطرافتان را به شیوه‌ای کاریزماتیک پر می‌کنید، بلکه حس موفقیت را نیز منتقل می‌کنید. این تاثیر به این دلیل است که قرار گرفتن در وضعیت صاف و با شانه‌های کمی عقب رفته، یک زبان بدن قدرت است. افرادی که صاف می‌نشینند اعتماد به نفس دارند و آماده اقدام هستند.

برای دادن این وضعیت به بدن‌تان، شانه‌های خود را شل کنید و پاهای خود را کمتر از عرض شانه از هم باز کنید. شما باید احساس کنید که به پشتی صندلی تکیه داده اید بدون اینکه صندلی وجود داشته باشد.

دفعه بعد که می‌خواهید خمیده شوید، به یاد داشته باشید که بله، فضای کمتری را اشغال می‌کنید و ناتوان بودن خودتان را نشان می‌دهید.

 مطلب مرتبط: ۵ بهترین زبان بدن برای مصاحبه کاری که کمک تان می‌کند موفقیت آمیز عمل کنید

2. زبان بدن افراد کاریزماتیک؛ کمی به جلو متمایل شوید

وقتی به سمت جلو متمایل می‌شوید، مردم احساس می‌کنند که به آنها گوش می‌دهید، که مهم است. وقتی به شخص پاسخ می‌دهید، طبیعتاً ممکن است کمی‌ به عقب متمایل شوید. این به طرف مقابل این فرصت را می‌دهد که به سمت شما متمایل شود و نشان دهد که او هم علاقمند بحث است.

۳. ژست بگیرید

حرکات بدن می‌توانند به افراد نشان دهند که شما شایسته هستید. در طول ارائه، از نشان دادن آنچه منظورتان است به مردم نترسید یا از دستان خود برای برقراری ارتباط با آنها استفاده کنید. مردم وقتی می‌بینند که چقدر راحت از حرکات دست و بدن‌تان استفاده می‌کنید، احساس می‌کنند که شما شخصیت دلپذیر دارید و می‌دانید در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید.

اما از سوی دیگر، اغراق کردن در ژست‌هایتان می‌تواند به این معنی باشد که حقیقت را تغییر می‌دهید. باز کردن بازوها یا اشاره با دست‌های باز نشان می‌دهد که چیزی برای پنهان کردن ندارید.

۴. افراد کاریزماتیک گاهی می‌خندند، گاه لبخند می‌زنند و گاهی سرشان را تکان می‌دهند

حتی اگر کسب و کاری که انجام می‌دهید جدی است، ضرورتی ندارد که همیشه چهره ای جدی داشته باشید. کمی‌ ریلکس باشید تا به مردم نشان دهید که به آنها توجه می‌کنید و با آنها موافق هستید.

وقتی متوجه شدید که شخص در مورد چه چیزی صحبت می‌کند، می‌توانید سر تکان دهید، زمانی که موافق افکار آن شخص هستید لبخند بزنید و زمانی که فرد شوخی می‌کند بخندید!

مطلب مرتبط: ۵۳ زبان بدن مردها که نشان می دهد به شما علاقه دارند

5. از تماس چشمی ‌مناسب استفاده کنید

تماس چشمی ‌بسیار مهم است، به شرطی که درست از آن استفاده کنید. فکر می‌کنید چرا مردم می‌گویند که حفظ ارتباط چشمی ‌با افسر پلیس زمانی که شما را کنار می‌کشند مهم است؟ باید 60 تا 70 درصد مواقع تماس چشمی ‌داشته باشید.

میانگین مدت زمانی که افراد ارتباط چشمی ‌خود را حفظ می‌کنند 7 تا 10 ثانیه گزارش شده است.

همسطح نگه داشتن چشمان‌تان با مخاطب، به او نشان می‌دهد که از خود مطمئن هستید. این حالت به خصوص اگر پیامی سخت یا ارزشمند را توضیح/ارائه می‌دهید به شما کمک می‌کند.

با این حال، به یاد داشته باشید که در تماس چشمی زیاده روی نکنید. اگر اصلا تماس چشمی ‌خود را با مخاطب قطع نکنید، ممکن است شما را عجیب یا متخاصم بدانند. مطمئن شوید که هر از چند گاهی مسیر نگاه تان را عوض کنید. از آنجایی که نگاه کردن به پایین باعث می‌شود شما رازدار یا ضعیف به نظر بیایید، بهتر است نگاه خود را به طرفین بچرخانید.

6. درست دست دادن یک مورد مهم از زبان بدن افراد کاریزمایتک است

دست دادن می‌تواند چیزهای زیادی در مورد شما به دیگران بگوید. مثلا اینکه خیلی شل و ناتوان دست بدهید به این معناست که اعتماد به نفس ندارید. اگر بیش از حد محکم دست بدهید یعنی پرخاشگر هستید و کار با شما دشوار است!

دست دادن درست، دست دادنی است که در آن دست فرد را نفشارید، بلکه در عوض دست را بگیرید و به آرامی ‌فشار وارد کنید. ایده خوبی است که منتظر بمانید تا طرف مقابل شما را رها کند، زیرا زود رها کردن می‌تواند این پیام را ارسال کند که عجله دارید.

دست دادن شل نیز نشانه‌ای از نبود اقتدار و اعتماد به نفس است. دست دادن خود را با هر موقعیت و فردی تطبیق دهید و مطمئن شوید که همیشه محکم و عاری از پرخاشگری هستید.

مطلب مرتبط: زبان بدن دست ها؛ ۲۶ معنا و مفهومی که حرکت دست ها نشان می دهد

7. زبان بدن مخاطب را تقلید کنید

مردم افرادی را دوست دارند که شبیه آنها هستند. زبان بدن می‌تواند به شما کمک کند که بیشتر شبیه شخصی که با او صحبت می‌کنید به نظر برسید. تحقیقات نشان می‌دهند که وقتی نشانه‌های غیرکلامی ‌دیگران را تقلید می‌کنیم، در واقع می‌توانیم احساساتی را که آنها تجربه می‌کنند بهتر درک کنیم. اگر فرد به سمت شما متمایل شده است، شما نیز باید همین کار را انجام دهید.

اگر فردی یک دستش را روی صورتش دارد، شما نیز باید این کار را انجام دهید.

البته در نظر داشته باشید که اینها باید یک سری حرکات معمولی باشند تا فرد متوجه کاری که شما انجام می‌دهید نشود. به علاوه، تقلید از حالات صورت باعث می‌شود طرف مقابل احساس مثبتی از تعامل داشته باشد.

۸. هرگز دست به سینه نشوید و پا روی پا نیندازید؛ النها زبان بدن افراد کاریزماتیک نیستند!

وقتی دست به سینه می‌شوید و پا روی پا می‌اندازید، حالت بدن بسته به خود گرفته‌اید. و وقتی چنین حالتی به بدن‌تان نمی‌گیرید، به این معناست که نسبت به آنچه دیگران می‌گویند باز هستید.

در واقع شما پذیرای آنها هستید، که می‌تواند بسیار جذاب باشد. حتی اگر لبخند بزنید یا درگیر یک مکالمه خوب باشید، ممکن است فردی که با او صحبت می‌کنید این احساس را داشته باشد که او را کنار گذاشته اید.

 

اگر می‌خواهید دیگران شما را فردی روشنفکر و علاقه‌مند به آنچه انجام می‌دهد یا می‌گوید، ببینند، در برابر میل به دست به سینه شدن یا پا روی پا انداختن مقاومت کنید!

9. به اندازه طول بازو  از مخاطب تان فاصله داشته باشید

از موارد مهم در فهرست زبان بدن افراد کاریزماتیک مقدار فاصله آنها با مخاطب است. خیلی نزدیک بودن باعث می‌شود افراد احساس ناراحتی کنند و دور ایستادن می‌تواند به این معنی باشد که اعتماد به نفس ندارید. فصاله به اندازه بازو نشان می‌دهد که مایل هستید با آن شخص صحبت کنید و درگیر تعامل شوید.

۱۰. مراقب پلک زدن خود باشید

این مورد می‌تواند مشکل‌ساز باشد زیرا پلک زدن غیرارادی است و وقتی سعی می کنید آن را کنترل کنید، ممکن است غیرطبیعی به نظر برسید. با این حال، پلک زدن بیش از حد نشانه آن است که از مکالمه‌ای که با آن فرد دارید چندان راضی نیستید.

سعی کنید آرام باشید، و اگر متوجه شدید که بیشتر از حد معمول پلک می‌زنید، سعی کنید چشم‌های‌تان را فقط برای یک لحظه ببندید و دوباره باز کنید تا شاید سرعت پلک زدن‌تان کاهش پیدا کند.

کلام پایانی

امیدواریم این لیست از نکات زبان بدن افراد کاریزماتیک به شما کمک کند تا موفقیت و جذابیت خود را نشان دهید! اگر هنوز مقاله دیگر ما را در مورد زبان بدن منفی که باید از آنها اجتناب کنید ندیده‌اید، بد نیست نگاهی به آن داشته باشید! موفق و جذاب بمانید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4.3 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان