جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3.3
(3)

در جامعه مردسالار ما، زنان اغلب نقش خاصی را که از پیش تعریف شده، باید ایفا کنند. بیشتر از زنان کاملا در نقش های مثل مادر خوب و همسر خوب و مسایل خانه داری فرو رفته اند. از این رو وابسته به مردان هستند. برای کوچک ترین چیزها در برابر مردان تعظیم می کنند. در جامعه مرد سالار ذهنیت زنان طوری شکل گرفته است که باید همیشه کامل باشند و تمام خواسته های یک مرد را بپذیرند. پذیرش اینکه یک زن می تواند قوی و مستقل باشد در چنین جامعه ای بیشتر یک رویاست.

این طرز فکر أصلا درست نیست چرا که هیچ کسی و هیچ زنی هرگز نمی تواند برای کسی کامل باشد. زیرا زنان هم انسان هستند و الهه های چند دست نیستند. بنابراین برای این که یک زن قوی و مستقل باشید، موارد خاصی وجود دارد که باید آن ها را در خودتان بپرورانید. در این جا 7 نکته را مطرح می کنیم  که یک زن قوی و مستقل به خاطر احترام به خودش، هرگز نباید برای یک مرد انجام دهد.

۱.زن قوی و مستقل؛ شما منحصر به فرد هستید

به یاد داشته باشید که شما منحصر به فرد هستید. زنی با شخصیت مستقل و با مجموعه ای از دوست داشتن ها، دوست نداشتن ها هستید. هرگز به مردی اجازه ندهید  که شخصیت مستقل شما را از شما بگیرد و شما را وابسته به خود سازد. اجازه ندهید شما را با کسی که می شناسد مقایسه کند، سلیقه و دوست داشتن های تان را زیر سوال ببرد.

مطلب مرتبط: ویژگی رهبران موفق: ۷ ویژگی رهبری موفق در زنان که مردان بیاموزند

۲.شما نمی توانید کامل باشید

از گفتن این که شما یک زن کمال گرا و کامل هستید دست بردارید. اگر به این طرز فکر ادامه دهید و خود را کامل بدانید، شما به سادگی انتظارات مرد مقابل تان را بالا می برید. در این صورت حتی کوچک ترین اشتباهاتی که مرتکب می شوید، مشکل بزرگی خواهد بود. همیشه به یاد داشته باش، تو یک انسان هستی نه ابر انسان.

مطلب مرتبط: غالب مردان به این ۱۰ دلیل نمی‌توانند با زنان قوی کنار بیایند!

۳.زن قوی و مستقل؛ آسیب پذیری نقطه ضعف نیست

به یاد داشته باشید که اگر شما آسیب پذیر و احساساتی هستید، به این معنی نیست که شما ضعیف هستید. مردان هم دارای احساسات و عواطف هستند، ممکن است آسیب ببینند. اما این به معنای ضعیف بودن شان نیست. شما زنان هم به این طرز فکر خاتمه دهید که احساسات تان نقطه ضعف تان است. در واقع  احساسات، قدرت و آسیب پذیری شما هستند که به ایجاد روابط سالم تر و شادتر کمک می کند.

مطلب مرتبط: زنان قدرتمند: ۵ ویژگی که در وجود یک زن قوی نمود می کند

۴.اجازه ندهید شک های او شما را پایین بکشد

شک کردن به خود تان در مورد شخصیت و توانایی های تان  گناه بزرگی است. زیرا شما را از رسیدن به اهداف و رویاهای تان باز می دارد. اگر به شک و تردیدی که مردی نسبت به خود تان ایجاد می کند، باور کنید، اعتماد به نفس تان را از دست می دهید. زمانی که اعتماد به نفس تان را از دست دادید دیگرهرگز به خودتان ایمان نمی آورید. این مشکل او است که می خواهد به عمد یا غیر عمد، توانایی های شما را زیر سوال می برد. هرگز به او اهمیت ندهید و با ایمان به خود تان به جلو حرکت کنید.

۵.زن قوی و مستقل؛ با چالشی که به سمت شما پرتاب می شود، مبارزه کنید

بسیاری از مردان تمایل دارند که اگر زنی اعتماد به نفس نشان دهد و در کارش موفق باشد، او را به چالش بکشد. چنین مردانی حتی ممکن است خطرات و چالش های بزرگ تری را برای تان ایجاد کند، شما نباید بترسید. بلکه آن را جدی بگیرید و با آن مقابله کنید. زیرا زنان، شجاعت این را دارند که پس از تصمیم گیری به هر چیزی که می خواهند دست پیدا کنند.

مطلب مرتبط: ۵ نکته که باید در مورد دوست داشتن زنان قدرتمند بدانید

۶.تسلیم قوانین مردانه نشوید

هیچ قانونی در مورد نحوه رفتار کردن، زندگی کردن و غیره توسط کسی برای زنان تعیین نشده است. در یک جامعه مردسالار، آن قوانین توسط مردان وضع شده است تا زنان بر آن ها چیره نشوند. اجازه ندهید، هنجارهای جنسیتی و مردسالار بر شیوه زندگی شما حاکم شود. تسلیم شدن در برابر قوانین مردانه به سادگی مانع رشد و پیشرفت شما می شود.

۷. زن قوی و مستقل؛ هرگز در برابر مردان سکوت نکنید

وقتی از سوی مردی مورد آزار و اذیت قرار می گیرید، هرگز سکوت نکنید. در مقابل آن شخص بایستید، اقدام قانونی کنید. زنان قوی هرگز در مقابل ظلم و سوءاستفاده سکوت نمی کنند و بی عدالتی را نمی پذیرند. البته همیشه سعی کنید نحوه مبارزه تان عاقلانه وحساب شده باشد. مهم این است که اجازه ندهید مردی به شما ظلم کند. اگر سکوت کردید و ظلم و بی عدالتی او را پذیرفتید، قطعا زن ضعیف و ترسو تلقی می شوید.

برای مطالعه بیشتر در مورد موفقیت در زندگی و مطالب مرتبط با این مقاله خبرنامه به اینجا مراجعه کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان