خواص چای دارچین: ۱۵ خاصیت بی نظیر چای دارچین برای پوست، مو و سلامتی

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۸, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۲۸, ۱۴۰۰ ,
خواص چای دارچین

دارچین یکی از محبوب‌ترین ادویه‌های جهان است. به حدی که زمانی این ادویه، هدیه‌ای گرانبها برای پادشاهان و حکام محسوب می‌شد. عطر بی‌نظیر دارچین از پوست داخلی درختان دارچین به دست می‌آید، اما تاجران ادویه، منشا آن را تا قرون وسطی مخفی نگه داشته بودند تا قیمت آن را بالا نگه دارند. پوست این درخت را اغلب آسیاب می‌کنند تا پودر  دارچین به دست بیاید، اما برای تهیه چای می‌توان از تکه‌های خشک پوست این درخت استفاده کرد. اگر شما هم از آن دسته آدم‌هایی هستید که به چای دارچین علاقه دارید یا تمایل دارید آن را به انواع چای و دمنوش‌شان اضافه کنید، بد نیست با خواص چای دارچین آشنا شوید. در این نوشتار از مجموعه مقالات مرتبط با خواص خوراکی‌ها، به ۱۵ فایده بی نظیر چای یا دمنوش دارچین خواهیم پرداخت. با خبرنامه همراه باشید!

خواص چای دارچین

۱. سطح کلسترول را به تعادل می‌رساند

این چای در کاهش کلسترول نقش دارد. مطالعات بسیاری ثابت کردهاند که نوشیدن منظم چای دارچین، سطح کلسترول خون را در بدن تنظیم می‌کند. کلسترول بالا تاثیری منفی بر قلب و عملکرد عمومی‌بدن میگذارد. کلسترول خیلی بالا در بدن باعث اختلال و بیماری‌های مختلف می‌شود. تنظیم سطح کلسترول، اهمیت بسیاری دارد، مخصوصا کلسترول یا کلسترول بد.

۲. به کنترل قند خون کمک می‌کند

چای دارچین مقاومت بدن در برابر انسولین را افزایش می‌دهد. ساختن یک مقاومت انسولینی قوی، بسیار مهم است زیرا انسولین زیاد، قند خون را افزایش می‌دهد و همین می‌تواند به دیابت منجر شود. نوشیدن منظم چای دارچین می‌تواند  از دیابت جلوگیری کرده و به کنترل قند خون کمک کند. دارچین حاوی کورامین است که نوسان قند خون را سرکوب می‌کند. اگر به دلیل سابقه خانوادگی، مستعد دیابت هستید، مصرف منظم چای دارچین به کاهش این مشکل کمک می‌کند.

۳. عفونت‌های قارچی را درمان می‌کند

برخی پژوهش‌ها ثابت کرده‌اند که چای دارچین، توانایی درمان عفونتهای مخمری به ویژه قارچ کاندیدا و باکتری اشریشیا را دارد. عفونت‌های مخمری می‌توانند سیستم ایمنی را ضعیف کرده و به بیماری و عفونت منجر شوند. باکتری‌ها و قارچهای عامل عفونت، به وسیله ترکیبات نادر و منحصر به فرد موجود در دارچین کشته می‌شوند.

۴. با سندرم روده تحریک پذیر مبارزه می‌کند

چای یا دمنوش دارچین می‌تواند  با کشتن باکتری‌های عامل اختلال به ویژه سندرم روده تحریک پذیر، دستگاه گوارش را تسکین دهد. سندرم روده تحریک پذیر، وضعیتی است که باعث آزار شما می‌شود. احساس سنگینی و نفخ دارید. زیرا غذای هضم شده در روده می‌ماند و دفع آن سخت می‌شود. اگر دچار وضعیتی شدید که عمل دفع برای شما سخت شد، تنها چیزی که نیاز دارید، یک فنجان چای دارچین است تا حرکت روده شما را تنظیم کند.

مطلب مرتبط: نشانه های روده ناسالم؛ ۷ نشانه که روده ناسالم دارید

۵.  چای دارچین سیستم گوارش را تنظیم می‌کند

این چای می‌تواند  از سوء هاضمه و دیگر مشکلات گوارشی مانند اسهال، یبوست، گرفتگی و درد شکم خلاص کند. سوء هاضمه گاهی وقت‌ها به دلیل غذای فاسد یا غذایی که به اندازه کافی پخته نشده باشد ایجاد می‌شود. غذاهای فاسد یا نپخته حاوی ویروسند که می‌تواند  باعث آنفولانزای شکمی‌و سوء هاضمه شود. دارچین، حاوی کاتچین است که فرآیند گوارش را بهبود میبخشد. نوشیدن چای دارچین می‌تواند نفخ و سوءهاضمه را کاهش دهد. اگر دچار چنین مشکلی هستید، نوشیدن چای دارچین می‌تواند کمک خوبی باشد. می‌توانید برای نتیجه بهتر، عسل نیز به آن اضافه کنید.

۶. تسریع کاهش وزن از خواص چای دارچین است

مصرف چای دارچین به طور منظم می‌تواند  چربی‌های بدن به ویژه چربی شکمی‌را کاهش دهد. اگر به خوردن غذاهای شیرین علاقه دارید، خوردن یک فنجان چای دارچین می‌تواند چربی را کاهش دهد. این به خاطر وجود آنتی اکسیدان است که سموم بدن را دفع کرده و باعث شکسته شدن چربی‌ها می‌شود.

۷. عملکرد مغز را بهبود می‌دهد

چای یا دمنوش دارچین قادر است حافظه، هوشیاری و توانایی مغز را افزایش دهد. اگر در خانه یا محل کار احساس خستگی داشتید، نوشیدن چای دارچین می‌تواند در افزایش کارایی به شما کمک کند. نوشیدن چای دارچین می‌تواند ذهن شما را باز کند زیرا علائم استرس را رفع می‌کند. نوشیدن منظم چای دارچین، عملکرد مغز را افزایش داده که باعث باهوش تر و هوشیارتر شدن شما شده و کارایی شما را افزایش می‌دهد. ثابت شده که مصرف دارچین می‌تواند مهارتهای شناختی و عملی را بالا ببرد.

۸. بهبود گردش خون از خواص چای دارچین است

این ادویه شفابخش حاوی ترکیبات ضد انعقاد خون است که باعث جریان مناسب خون می‌شود. دارچین از سلامت قلب نیز محافظت می‌کند زیرا لخته خون می‌تواند باعث سکته و حمله‌های قلبی شود. هنگامی‌که خون، گردش مناسبی داشته باشد، وضعیت قلب تثبیت می‌شود.

۹. به بهبود مشکلات قلبی کمک می‌کند

دارچین علاوه بر اینکه می‌تواند گردش خون را بهبود داده و به سلامت قلب کمک کند، مصرف آن می‌تواند جلوی پیشرفت مشکلات قلبی را نیز بگیرد. دارچین، سرشار از منگنز است که نقش مهمی‌در رشد و حفظ بافت همبند دارد.

۱۰. ریسک سرطان گردن رحم و روده بزرگ را کاش می‌دهد

دارچین به دلیل توانایی که در کاهش قند خون دارد، باعث بهبود ضعیت روده بزرگ نیز می‌شود. چای دارچین، علاوه بر کاهش خطر سرطان روده بزرگ از دیگر اختلالات روده بزرگ مانند ملانوما و لنفوم نیز جلوگیری می‌کند. اگر به این مشکلات روده بزرگ دچارید، به نوشیدن یک فنجان چای دارچین عادت کنید زیرا می‌تواند باعث بهبود بیماری شما شود.

۱۱تسکین درد قاعدگی از خواص چای دارچین است

بسیاری از زنان در زمان قاعدگی دچار قادگی دردناک می‌شوند. درد ناشی از آن بسیار شدید و آزاردهنده است. دوره پریودی به خودی خود آزاردهنده است و اگر درد نیز به آن اضافه شود بدتر می‌شود. نوشیدن چای دارچین تاثیری فوری بر کاهش درد قاعدگی دارد.

۱۲. به خوشبو شدن دهان کمک می‌کند

نوشیدن چای دارچین، دهان را خوشبو و تمیز می‌کند. دارچین می‌تواند با کشتن باکتری‌های عامل بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه، سلامت دهان را افزایش دهد. دارچین، خواص ضد باکتری و ضد قارچی قوی دارد که دهان را سالم و تمیز نگه میدارد. اگر می‌خواهید دهان خود را تمیز نگه دارید، نوشیدن چای دارچین به شما کمک می‌کند.

۱۳. کاهش التهاب مزمن، خواص چای دارچین

التهاب با بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است. دارچین به کاهش نشانگرهای التهاب کمک می‌کند که به نوبه خود خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان های موجود در چای دارچین همچنین به مبارزه با رادیکال‌های آزاد که به سلول‌های بدن آسیب رسانده، مواردی مانند بیماری قلبی و سرطان را افزایش می‌‌دهد، کمک می‌کند.

۱۴. به جوان ماندن پوست کمک می‌کند

پوست شما بابت نوشیدن چای دارچین از شما تشکر خواهد کرد! آنتی اکسیدان های آن رادیکال های آزاد را که باعث پیری می‌شوند دفع می‌کند. این ادویه همچنین جریان خون را تقویت می‌کند و به این ترتیب پوست شما را درخشان و جوان نگه می‌دارد. همچنین می‌توانید دارچین آسیاب شده را با ماست (که فواید سلامتی خاص خودش را دارد) مخلوط کنید تا یک ماسک لایه‌بردار آسان و فوق العاده موثر برای پوست‌تان بسازید.

مطلب مرتبط: ۶ شیوه موثر که در خانه پوست تان را لایه برداری کنید!

۱۵. سرماخوردگی را از شما دور نگه می‌دارد

یکی از خواص چای دارچین این است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. خواص ضد باکتریایی آن به دفع باکتری‌هایی که ممکن است شما را بیمار کنند کمک می‌کند. وقتی فصل آنفولانزا و سرماخوردگی فرا می‌رسد، مطمئن شوید که دوز روزانه دارچین خود را دریافت می‌کنید.

۱۶. تقویت موها از خواص چای دارچین است

توانایی دارچین در بهبود جریان خون می‌تواند روی پوست سر شما شگفت‌انگیز باشد. این دمنوش فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و همچنین بوهای نامطبوع را با عطر مست کننده‌اش از بین می‌برد. یک فنجان چای دارچین دم کنید و بگذارید خنک شود. یک قاشق غذاخوری عسل خام اضافه کنید و به آرامی‌ آن را روی پوست سرتان بمالید. بعد از 10 دقیقه  (نه بیشتر) آن را با آب گرم کاملاً بشویید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *