نگهداری قارچ در یخچال: منجمد کردن قارچ برای حفظ طعم و بافت آن تا یک سال

توسطنگار ستوده

آذر ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ,
نگهداری قارچ در یخچال قارچ فشار خون را کاهش می دهد

هیچ چیز شبیه طعم قارچ تازه نیست. چه به صورت خام برای سالاد برش داده شوند، چه در سیر و روغن زیتون تفت داده شوند. یا با آرد سوخاری پوشانده شده باشند، طعم غنی و دلپذیر، آنها را به ستاره بسیاری از غذاها تبدیل کرده است.

اگر عاشق قارچ هستید، می‌دانید که پیدا کردن آن در سوپرمارکت آسان است. اما اگر همیشه مقدار زیادی قارچ در یخچال باشد، خانه اتان شبیه بهشت ​​به نظر می رسد. اما متاسفانه قارچ‌ را می شود کمتر از یک هفته در یخچال نگهداری کرد. نگهداری قارچ در یخچال همیشه آسان نیست.خوشبختانه، راه حلی وجود دارد که می توانید قارچ های خود را فریز کنید.

سرآشپز روندا پلامر، صاحب آشپزخانه خصوصی و خدمات پذیرایی Cater2uSF در سانفرانسیسکو با ماست. او می گوید برای داشتن بهترین طعم و بافت، قارچ را باید قبل از انجماد پخت.

پلامر می‌گوید: اگرچه می‌توانید قارچ‌های خام را منجمد کنید. اما با توجه به محتوای بالای آب قارچ، زمانی که یخ زدایی می‌شوند، می‌توانند نرم و ترش مزه شوند. تیم پخت و پز و آشپزی خبرنامه توصیه های حانم پلامر را بدون کمک و کاست از وب سایت Insider ترجمه و در اختیار شما گذاشته است.

نگهداری قارچ؛ برای حفظ و طعم قارچ آن را بخارپز کنید

بهترین راه برای منجمد کردن قارچ بلانچ کردن با بخار آب است. پلامر می‌گوید بسته به نوع قارچ‌هایی که در حال حاضر در آشپزخانه خود دارد، از روش‌های مختلفی برای انجماد قارچ‌ها استفاده می‌کند. مورد استفاده او برای بیشتر قارچ ها، بلانچینگ با بخار آب است. یک فرآیند پخت سریع که به قارچ ها اجازه می دهد رنگ و طعم و همچنین بافت گوشتی خود را حفظ کنند.نگهداری قارچ در یخچال

او می‌گوید: خوب است ابتدا آن‌ها را مرتب کنید یا قبل از بخارپز به قطعات کوچک‌تر برش دهید. سپس قارچ ها را تمیز کنید. قارچ های خود را مرتب کرده و خرد کنید. اندازه قارچ ها تعیین می کند که چه مدت آنها را بلانچ کنید، بنابراین مطمئن شوید که اندازه آنها شبیه به هم هستند. اگر قارچ‌ها بزرگ‌تر از یک اینچ هستند، می‌توانید آن‌ها را نصف یا چهار برش دهید.

نحوه پخار پز کردن

قارچ ها را خیس کنید. آنها را در 4 فنجان آب و یک قاشق چایخوری آب لیمو به مدت 5 تا 10 دقیقه خیس کنید. به طور معمول قارچ ها را خیس نمی کنند زیرا آنها مانند اسفنج هستند، اما وقتی آنها را بخارپز می کنید خوب است. این مرحله از تغییر رنگ آنها جلوگیری می کند.

بخارپز را آماده کنید. همان مخلوط آب و آبلیمو را در قابلمه ای با سبد بخارپز به جوش بیاورید.

قارچ ها را در یک سبد بخارپز بریزید و به مدت سه تا پنج دقیقه بخارپز کنید. اگر قارچ‌های شما بریده شده است، معمولاً می‌توانید آنها را حدود سه دقیقه بخارپز کنید. در حالی که قارچ‌های کامل معمولاً به پنج دقیقه کامل برای بخارپز نیاز دارند. قارچ ها باید تقریباً به طور کامل پخته شده باشند. زمانی که نرم شوند متوجه خواهید شد.

قارچ های بلانچ شده را بردارید و به حمام آب یخ منتقل کنید. آنها را به همان مدتی که بخار پز شده اند در حمام بگذارید. شوک آب سرد فرآیند پخت را متوقف می کند.

آب را صاف کنید. قبل از نگهداری مطمئن شوید که آب قارچ ها به خوبی تخلیه شده باشد. آنها را در یک بشقاب با حوله کاغذی در دمای اتاق منتقل کنید.

قارچ ها را در کیسه های مخصوص فریزر با مهر و موم بدون هوا قرار دهید. آنها را در فریزر برای مدت یکسال می توانید نگهداری کنید.

نگهداری قارچ در یخچال

مطلب مرتبط: طرز تهیه کوفته اینه‌ گل، یک غذای ترکیه ای خوشمزه

چگونه قارچ خام را فریز کنیم؟

یخ زدن قارچ ها به صورت خام باعث می شود پس از ذوب شدن، بافت نرمی به خود بگیرند. هنوز هم می توان آنها را به این روش حفظ کرد. اگرچه این گونه فقط برای افزودن به سوپ ها و سس ها منسب هستند نه خوردن به تنهایی.

در اینجا نحوه انجام آن آمده است: قارچ ها را تمیز کرده و آماده کنید. بسته به اینکه بعداً بعد از ذوب شدن چطور می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را کامل فریز کنید یا برش بزنید. آن ها را روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، از هم جدا کرده و فریز کنید. جدا کردن قارچ ها به آنها اجازه می دهد تا به جای اینکه در یک دسته بزرگ منجمد شوند، به صورت جداگانه منجمد شوند.

پس از یخ زدن آنها را از سینی خارج کرده و به کیسه های فریزر منتقل کنید. قارچ های منجمد تا یک سال دوام می آورند، اما طعم و بافت ممکن است کاهش یابد.

مطلب مرتبط: طرز تهیه کوفته ازمیری خوشمزه ترین غذای یونانی-ترکی

نگهداری قارچ؛ فریز کردن قارچ های سرخ شده

قارچ ها را در ماهیتابه با قاشق چوبی تفت دهید. تفت دادن سریع به حفظ طعم قارچی که می خواهید منجمد کنید کمک می کند. اگر قصد دارید قارچ ها را ستاره غذای خود کنید، بهتر است قبل از انجماد آنها را بپزید. تفت دادن یکی دیگر از روش های رایج برای نشان دادن طعم است.

مقداری روغن زیتون را در تابه ای روی حرارت متوسط گرم کنید، سپس قارچ ها را در یک لایه یکدست اضافه کنید. آنها را بپزید تا یک طرف آنها قهوه ای طلایی شوند، حدود سه تا چهار دقیقه. آنها را برگردانید، سپس طرف دیگر را برای سه تا چهار دقیقه دیگر سرخ کنید.

قارچ ها را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا دمای اتاق خنک شود. آنها را به کیسه ها یا ظروف مخصوص فریزر منتقل کنید. در صورت تمایل می توانید آنها را مانند قارچ های خام ابتدا در سینی فریز کنید تا از هم جدا شوند.

نگهداری قارچ در یخچال

مطلب مرتبط: طرز تهیه کوفته مرغ: یک غذای خوش طعم و خوش رنگ برای مهمانی

نحوه ذوب و استفاده از قارچ منجمد

وقتی آماده استفاده از قارچ‌های یخ‌زده خود هستید، سرآشپز روندا می‌گوید: اگر مستقیماً به سوپ یا سس می‌روید، می‌توانید با همان حالت منجمد بپزید. مجدداً، قارچ ها محتوای آب بالایی دارند، بنابراین آب اضافی از هر یخی که تشکیل شده است مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

اگر می‌خواهید از قارچ‌ها به تنهایی لذت ببرید، بهتر است ابتدا آن‌ها را یخ‌زدایی کنید. فقط آن‌ها را از فریزر خارج کرده و یک شب در یخچال قرار دهید.

نگهداری قارچ؛ قارچ های منجمد چقدر دوام می آورند؟

قارچ های منجمد 9 تا 12 ماه قابل نگهداری هستند. برای داشتن بهترین طعم و بافت، سرآشپز روندا اجازه نمی دهد قارچ های یخ زده اش از مرز چهار ماه بگذرد. اگر به قارچ علاقه دارید، احتمالاً اجازه نمی دهید آنقدر در فریزر شما بماند.

مطلب مرتبط: پیاز مناسب پخت و پز: کدام یک از انواع پیاز برای آشپزی مناسب هستند؟

غذای آماده فوری

اگر قارچ‌های اضافی روی دست‌هایتان دارید که نمی‌خواهید هدر دهید، فریز کردن آن‌ها یک گزینه است. اینکه آنها را خام فریز کنید یا اول بپزید بستگی به نحوه خوردن آنها دارد. اما این روش به شما امکان می دهد بعداً از آنها لذت ببرید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *