طرز تهیه چغندر برشته برای غذاها و سالادهای فصل زمستانی

توسطعقیله نرگس رحمانی

آذر ۲۷, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۲۷, ۱۴۰۰ ,
غذاهای مفید برای کاهش قند خون

چغندر برشته، طعم سبزی را غلیظ می کند و قند طبیعی آن را تقویت می کند. چغندر برشته شده را بر روی سالاد با سایر سبزیجات ریشه ای سرو کنید. قطعا زیبایی خاصی به سالاد شما خواهد داد. به خصوص سالاد مهمانی شب یلدا.

چغندر برشته را می توان تا یک هفته در یخچال یا تا شش ماه در فریزر نگهداری کرد. چغندر یک سبزی ریشه ای سالم و رنگی است که می تواند به بسیاری از وعده های غذایی رنگ و طعم بدهد. برشته کردن چغندر یک راه عالی برای تمرکز طعم و برجسته کردن قندهای طبیعی در چغندر است.

تشخیص طعم چغندر برشته به طرز مرموزی سخت است. آنها شیرین-خاکی هستند و اغلب با طعمی تلخ همراه اند. این ویژگی به آنها کمک می‌کند با طیفی از غذاهای دیگر ترکیب شوند. چغندر برشته می تواند به تنهایی به عنوان یک غذای جانبی باقی بماند. رنگ به سالاد بدهد و یا در ترشی و سس گنجانده شود. فرآیند برشته کردن یک روش آسان و خوشمزه برای پخت و پز با چغندر است.

نکته مهم: اگرچه می‌توانید چغندر را کامل تفت دهید، اما قبل از برشته کردن، آن‌ها را به قطعات ضخیم برش دهید. به این صورت آب کمتری تبخیر می شود و طعم بهتری ایجاد می شود. یدین ترتیب بسیار سریعتر هم طبخ می شوند.

طرز تهیه چغندر برشته؛ مراحل تهیه چغندر برشته

گرفتن نتیجه عالی از تفت دادن چغندر با انتخاب چغندر مناسب آغاز می شود. به دنبال چغندرهای سفت، با پوستی سالم و سبزی‌هایی باشید که تازه به نظر می‌رسند.

فر را از قبل گرم کنید. روی 375 درجه فارنهایت تنظیم کنید. سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس کنار بگذارید. چغندرها را آماده کنید. به آنها اسکراب کامل بدهید، اما پوست را جدا نکنید. بعد از تفت دادن چغندر راحت تر پوست آن جدا می شود. دو سر چغندرها را برش دهید و سپس آنها را به قطعات ضخیم برش دهید، شبیه به قاچ های سیب زمینی.

چغندرها را در روغن بریزید. هر نوع روغنی موثر خواهد بود، اما زیتون طعم بهتری به چغندر شما می دهد. چغندرها را با نمک مزه دار کنید. از فلفل سیاه خودداری کنید، زیرا می تواند طعم تلخی را در چغندر برجسته کند.

طرز تهیه چغندر برشته

مدت زمان لازم برای برشته شدن چغندر در فر

به مدت 35 دقیقه در فر بپزید. چغندرها وقتی آماده می شوند که چاقوی خرد کن فقط با کمی مقاومت داخل آن ها بلغزد. با این حال، این مسئله یک ترجیح شخصی است. بنابراین اگر می‌خواهید چغندرها نرم‌تر شوند، چند دقیقه بیشتر تفت دهید.

پوست ها را بردارید. این کار را بعد از اینکه چغندرها به اندازه کافی خنک شدند انجام دهید. این کار را می توان به راحتی با جدا کردن پوست با دست یا حوله کاغذی انجام داد. می توانید بلافاصله از چغندر استفاده کنید. یا آنها را تا هفت روز در یخچال نگهداری کنید.

نکته مهم: آب چغندر هر چیزی را که با آن تماس پیدا کند لکه دار می کند. برای جلوگیری از لکه دار شدن حوله ها از دستمال کاغذی یکبار مصرف در هنگام دست زدن به آن ها استفاده کنید. همچنین از دستکش یکبار مصرف هم می توانید استفاده کنید.

مطلب مرتبط: خواص آب لبو: ۲۷ فایده بی نظیر آب چغندر برای پوست، مو و سلامتی

روش جایگزین؛ طرز تهیه چغندر برشته در فویل آلومینیومی

بو دادن کامل چغندر در فویل، آن را مرطوب نگه می دارد. برخی افراد چغندر را در فویل برشته می کنند که رطوبت را در چغندر نگه می دارد. برای برشته کردن چغندر با استفاده از این روش، باید یک تکه فویل را به اندازه ای برش دهید که به طور کامل دور چغندر بپیچد. فویل را صاف بگذارید و یک تکه کاغذ روغنی روی فویل بگذارید. این کار از چسبیدن چغندرها جلوگیری می کند.

یک چغندر کامل یا یک چغندر ورقه شده را روی کاغذ روغنی قرار دهید و ادویه ها و مقداری روغن اضافه کنید. فویل را در یک کیسه در بسته بگذارید. چغندرها را به مدت 35 دقیقه یا تا زمانی که یک چاقو به راحتی از بین آنها بلغزد، تفت دهید.

طرز تهیه چغندر برشته

مطلب مرتبط: خواص چغندر: ۱۱ خاصیت بی نظیر لبو یا چغندر برای سلامتی

چگونه چغندر را مزه دار کنیم

چغندرها زمانی خوشمزه می شوند که فقط با نمک طعم دار شوند. اگر می خواهید طعم تندتری داشته باشید، از گیاهان و ادویه های مورد علاقه خود استفاده کنید.

سرکه: طعم اسیدی سرکه به طعم چغندر تفت داده شده، جزء دیگری می افزاید. اگر می خواهید با سرکه بالزامیک مزه دار کنید. برای این کار ده دقیقه قبل از پخت کامل، چغندرها را از فر خارج کنید، سرکه دلخواه خود روی آن بپاشید و سپس تفت دادن را تمام کنید.

سبزی های تازه: سبزی های تازه مانند آویشن یا رزماری را بعد از اینکه چغندر را با روغن آغشته کنید، بر روی آن بریزید.

ادویه های گرم: ادویه های گرم مانند دارچین یا میخک را روی چغندر بپاشید.

مطلب مرتبط: از درمان ناتوانی جنسی تا بهبود سلامت روان؛ ۴ برترین خواص لبو برای مردان!

طرز تهیه چغندر برشته؛ نحوه سرو چغندر

چغندر تفت داده شده را با نخود، خمیر دانه کنجد و آب لیمو پوره کنید تا حمص چغندر درست شود. چغندر برشته شده بسیار خوشمزه است.

بدیهی است که آنها را می توان به عنوان یک غذای جانبی به تنهایی یا با سایر سبزیجات ریشه مانند ازگیل، سیب زمینی شیرین و هویج استفاده کرد. اگر چغندرها را خیلی نازک و به اندازه عرض یک چوب کبریت برش دهید، می توانید آن را به تنهایی به عنوان جایگزینی برای سیب زمینی سرخ شده میل کنید.

چغندر به دلیل بافت جامد خود جایگزین بسیار خوبی برای پروتئین های موجود در سالاد است. برای یک سالاد متفاوت، چغندر و آووکادو را به شکل مکعبی درآورید و روی آن را با رنگ مرکبات بریزید.

اگر می خواهید خارج از چارچوب فکر کنید، می توانید از چغندر برشته استفاده کنید:

در سوپ چغندر بوداده

پوره شده در سس آغشته به چغندر بوداده برای سبزیجات

در کروکت چغندر سرخ شده

طرز تهیه چغندر برشته

نحوه نگهداری چغندر برشته

چغندر تفت داده شده را می توان با پوشاندن آن در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کرد. اگر می خواهید چغندرها را منجمد کنید، آنها را مکعب کرده و روی یک ورقه فر فریز کنید. هنگامی که آنها منجمد شدند، مکعب ها را در یک کیسه فریزر قرار دهید، جایی که حدود شش ماه ماندگاری دارد.

نکته مهم: اگر قصد دارید چغندر بوداده را منجمد کنید، آن را فقط تا حدود 90٪ کامل بپزید. این به آنها کمک می کند تا شکل و بافت خود را پس از یخ زدن و گرم شدن مجدد حفظ کنند. در مطلبی دیگر طرز نگهداری قارچ در یخچال آموزش داده شده است. شما می توانید این سبزیجات را همواره در منزل داشته باشید. برای دیدن این مطلب اینجا کلیک کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *