جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
3
(6)

پراکندگی انسان در نقاط مختلف زمین، سبب آشکار شدن سنت ها، رسم‌ها و فرهنگ های مختلفی شده است. تفاوت‌های فرهنگی باعث شده است که هر سنتی در جامعه خود کاملاً عادی تلقی ‌شود، اما در جوامع دیگر جالب به نظر رسیده و با حیرت مواجه گردد. این نوشتار، سنت های جالبی از فرهنگ های مختلف جهان را گردآوری کرده است. آداب و رسومی که با شنیدن آن ها برای اولین بار شگفت زده خواهید شد.

پولترابند در آلمان

این رسم جالب کاملاً با مهمانی های مجردی که ما می شناسیم متفاوت است. طبق این رسم قدیمی، اقوام زوجی که تصمیم به ازدواج گرفتند، بعد از جمع شدن و غذا خوردن قبل از عروسی، همه بشقاب ها را می شکنند. سپس از زوج خواسته می شود که آنها را جمع کنند. هدف از این سنت جالب این است که به زوج های آینده بگویند که با دست در دست هم گذاشتن می توان بر همه مشکلات فائق آمد.

مطلب مرتبط: ۱۰ کشور اسلامی؛ آداب و رسوم عید سعید قربان و تهدیدهای امنیتی در افغانستان،

آداب و رسوم جالب؛ سپوکو، ژاپن

این رسم که به نام هاراکیری نیز شناخته می شود. ژاپنی ها که از پذیرش شکست امتناع می کنند، ترجیح می دهند بمیرند تا شکست را تجربه کنند. امروزه هم خودکشی برای حفظ آبرو در این کشور رایج است. نمونه این خودکشی را در سریال سال های دور از خانه دیدیم. همسر اوشین بدلیل ورشکستی خودکشی کرد.

نحوه انجام این نوع خودکشی بسیار دردناک بوده است. فرد در سمت چپ شکم خود چاقویی را فرو می برد و به سمت راست شکم حرکت می داد. سپس چاقو را به سمت بالا حرکت می داد تا زخم عمیق و خونریزی بیشتر شود. همین کافی بود که فرد بخاطر زخم عمیق و خونریزی فراوان بمیرد. اما در صورت نمردن، فرد دومی حاضر بود که سر فرد با شمشیر قطع کند.

عروس های گریان در چین

این رسم رایج در چین است که عروس ها یک ماه قبل از عروسی گریه می کنند و این نیز بخشی از تدارکات عروسی است. تصور می شود که این نشان دهنده وفاداری عروس به خانه خانواده پدری خود است. ریشه یابی این سنت به دوران باستانی چین مربوط است.

بنابر نوشته های تاریخی زمانی ازدواج یکی از پرنسس های چینی با شاهزاده ای دیگر از ایالت دیگر، مادر پرنسس گریه فراوانی برای دخترش کرد. وی از دختر خواست که خیلی زود به خانه برگردد. آن ازدواج اولین ازدواج همراه گریه محسوب می شود. این رسم مانند گذشته مرسوم نیست، ولی هنوز مردم توجیا در ناحیه سیچوان آنرا انجام می دهند.

مطلب مرتبط: بررسی پدیده نوروز در فرهنگ افغانستان

آداب و رسوم جالب؛ ریختن دارچین بر روی جوانان مجرد در دانمارک

بر اساس سنتی که به قرن شانزدهم میلادی در دانمارک برمی گردد، جشن تولد مردان مجرد، با ریختن ادویه ها و آب های مختلف روی انها جشن گرفته می شود. در این مراسم بر روی جوانانی که هنوز در ۲۵ سالگی مجرد هستند، دارچین می ریزند. اگر جوانی اعم از زن یا مرد 30 سالگی خود را جشن بگیرد و هنوز مجرد باشد، این بار فلفل می ریزند.

هل دادن سر صاحب تولد به درون کیک در مکزیک

در مکزیک، پس از فوت شمع های کیک تولد، سر فردی که برای او جشن تولد گرفته شده است را به داخل کیک هل می دهند. از آنجایی که این حرکت برای سرگرمی است، یک سنت است، لذا همه سرنوشت خود را می پذیرند.

آداب و رسوم جالب؛ پرتاب کودک متولد شده از ارتفاع در هند

انداختن نوزادان تازه متولد شده از بالای یک معبد بلند بر روی یک تکه پارچه بزرگ که مردم در پایین نگه داشته اند. در این مراسم، نوزاد تازه متولد شده را از ارتفاع 20 متری پرتاب می کنند تا مردم آن را با پارچه سفیدی که در پایین نگه داشته اند بگیرند.  را از ارتفاع 15 متری پرتاب می کنند تا افرادی روی زمین که یک پارچه سفید در دست دارند آن را بگیرند. این رسم در ایالت کاماتاکل توسط توسط زوج هایی که به تازگی صاحب بچه شده، انجام می شود. اعتقاد بر این است که این آئین سلامتی، رفاه و شانس را برای نوزادان به ارمغان می آورد.

پر کردن دندان زن و مرد در اندونزی

یک سنت پر کردن دندان توسط افرادی که می خواهند در بالی ازدواج کنند وجود دارد. هم خانم ها و هم آقایان معتقدند که با دو بار پر کردن دندان قبل از عروسی، احساسات بدی مانند عصبانیت، حرص، حسادت و حسادت را از خود دور می کنند.

آداب و رسوم جالب؛استخرهای آبجو در چک

چک ها عموماً فکر می کنند که آبجو برای بدن مفید است و برای روح مفید است. جمهوری چک در زمینه صنعت آبجوسازی، در اتحادیه اروپا مقام هفتم را دارد.در این کشور به گواه آمار و ارقام شمار آبجوسازهای محلی و کوچک افزایش کم سابقه ای داشته است. به همین دلیل در این کشور «استخرهای آبجو» وجود دارد و دوش گرفتن یا خوش گذرانی در این استخرها در بین چک ها به یک سنت تبدیل شده است.

ممنوعیت نوشتن اسم با رنگ قرمز در کره جنوبی

در تاریخ و سنت های کشور همیشه از جوهر قرمز برای نوشتن نام مردگان استفاده می شده است. به همین دلیل است که امروزه نوشتن نام کسی با رنگ قرمز ممنوع است. در واقع نوشتن نام به رنگ قرمز به معنای آرزوی مرگ کردن برای اوست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 6

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان