جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
15 بازدید

دانشمندان ژاپنی موفق به تولید واکسن ضد پیری شدند!

واکسن ضد پیری
خواندن 2 دقیقه
5
(1)

 

یک تیم تحقیقاتی از کشور ژاپن اعلام کرد که نوعی واکسن ضد پیری تولید کرده است. واکسنی برای حذف سلول‌های زامبی که با افزایش سن تجمع می‌یابند و به سلول‌های مجاور آسیب می‌رسانند و باعث بیماری‌های مرتبط با پیری از جمله سخت شدن شریان‌ها می‌شوند.

این تیم، از جمله پروفسور تورو مینامینو از دانشگاه جونتندو، تأیید کردند که موش‌هایی که این واکسن ضد پیری را دریافت کردند، کاهش در سلول‌های زامبی را، که از نظر پزشکی به عنوان سلول‌های پیری شناخته می‌شوند، نشان دادند.

مینامینو گفت: «ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ( این واکسن) برای درمان سفت یا ضخیم شدن شریان، دیابت و سایر بیماری‌های مرتبط با پیری استفاده شود.»

نتایج تحقیقات این تیم روز جمعه، در نسخه آنلاین مجله Nature Aging منتشر شد.

سلول های پیر به سلول هایی اطلاق می شود که فرایند تقسیم را متوقف کرده اند اما نمی میرند. آنها با آزاد کردن مواد شیمیایی که باعث التهاب می شوند به سلول های سالم مجاور آسیب می رسانند.

این تیم پروتئینی را که در سلول‌های پیر، در انسان و موش یافت می‌شود شناسایی کردند و یک واکسن پپتیدی بر اساس اسید آمینه‌ای که پروتئین را تشکیل می‌دهد، ساختند.

این واکسن ضد پیری بدن را قادر می‌سازد تا آنتی‌بادی‌هایی ایجاد کند که خودشان را به سلول‌های پیر می‌چسبانند، که توسط گلبول‌های سفید خون که به آنتی‌بادی‌ها می‌چسبند، حذف می‌شوند.

هنگامی که این تیم تحقیقاتی واکسن را به موش‌های دارای سفتی شریانی تزریق کرد، بسیاری از سلول‌های پیر انباشته شده حذف شدند و نواحی تحت تأثیر این بیماری کاهش پیدا کرد ند.

بسیاری از داروهای موجود برای حذف سلول های پیر به عنوان عوامل ضد سرطان استفاده می شوند و ممکن است عوارض جانبی منفی ایجاد کنند.با این حال، به گفته تیم تحقیقاتی ژاپن، عوارض جانبی واکسن جدید کمتر بود، و نکته مثبت اینکه که اثربخشی آن نیز طولانی ‌تر بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان