جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 10 دقیقه
5
(1)

زیست شناسی در کانادا: دانشجویان با تحصیل رشته زیست ‌شناسی (Biology) ، به مطالعه علوم طبیعی خواهند پرداخت.

مطالعه ارگانیسم‌های زنده شامل ساختار فیزیکی آن‌ها، فرآیندهای شیمیایی، واکنش‌های مولکولی، سازوکارهای فیزیولوژیکی، رشد و تکامل، از جمله موضوعات مورد توجه در رشته زیست‌ شناسی در کانادا هستند. به شکلی که در رشته زیست شناسی، “سلول” به عنوان واحد اساسی در زندگی، “ژن‌ها” به عنوان واحد اصلی وراثت و “تکامل موجودات” به عنوان عامل اصلی ایجاد و یا انقراض گونه‌های جانوری معرفی می‌شوند.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی برخی دانشگاه‌های برگزارکننده‌ی دوره‌های مرتبط با رشته زیست شناسی در کانادا بپردازیم. شرایط شرکت در این دوره‌ها، حداقل نمره در امتحان‌های زبان، شهریه شرکت در دوره‌ها به همراه مدت زمان تحصیل در دانشگاه ‌های کانادا، از جمله موضوعاتی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهد شد.

بنابراین، اگر قصد دارید تا به طور کامل از شرایط تحصیل در کانادا و رشته زیست شناسی با خبر شوید، با مطالعه این مطلب اطلاعات بسیار مفیدی بدست خواهید آورد.

اهمیت رشته زیست‌ شناسی در کانادا

در حقیقت، زیست شناسی مطالعه زندگی است. به شکلی که دانشجویان در ابتدا با مطالعه اصول کلی زیست شناسی، از درک خوبی برای مطالعه سایر گرایش‌های زیست شناسی در سال‌های بالاتر برخوردار خواهند شد. ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از موضوعات مهم جهانی مانند بیماری‌ها و علم پزشکی، تنوع زیستی و منابع انرژی و غذا، نیازمند تخصص و دانش بالا در این حوزه‌ است. دستاوردهای پژوهشی زیست شناسان و دانشمندان فعال در حوزه‌های علمی مرتبط، می‌تواند در حوزه‌هایی مانند کشاورزی و علوم پزشکی در کشور کانادا مورد استفاده قرار گیرد.

دانشگاه های دارای رشته زیست ‌شناسی در کانادا

دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی مختلفی اقدام به ارائه دوره‌های مرتبط با رشته زیست شناسی در کانادا می‌کنند. بنابراین، در ادامه به بعضی از این دانشگاه‌ها اشاره شده است:

رتبه بندی جهانی در سال 2020 بر اساس معیار QS نام دانشگاه
29# دانشگاه تورنتو
35# دانشگاه مک گیل
51# دانشگاه بریتیش کلمبیا
113# دانشگاه آلبرتا
140# دانشگاه مک مستر
173# دانشگاه واترلو
211# دانشگاه وسترن انتاریو
280# دانشگاه دالهاوزی
439# دانشگاه ساسکاچوان
462# دانشگاه کنکوردیا
511# دانشگاه یورک
571# دانشگاه گوئلف
651# دانشگاه کارلتون
701# دانشگاه مموریال نیوفاندلند

دانشگاه تورنتو

تحصیل در رشته زیست شناسی در دانشگاه تورنتو در گرایش‌های اصلی از این رشته دانشگاهی امکان‌پذیر است. به شکلی که دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌توانند در یکی از گرایش‌های اکولوژی، زیست شناسی میدانی و ارگانیسم‌ها، تکامل و ژنتیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، و فیزیولوژی و رفتار در دانشگاه Toronto، مشغول به تحصیل شوند.

دانشجویان در دوره کارشناسی می‌توانند با شرکت در پروژه‌های پژوهشی این دانشگاه، از تجربه ارزشمند کار در محیط‌های آزمایشگاهی نیز بهره‌مند شوند. دانشگاه تورنتو با برخورداری از محیط دانشگاهیِ بسیار پویا، آزمایشگاه‌های مجهز و تیم علمی بسیار قوی، زمینه را برای رشد علمی دانشجویان به خوبی فراهم کرده است.

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل که در مونترال کانادا واقع شده است، سالانه هزاران دانشجوی بین‌المللی را از بیش از 150 کشور جهان به خود جذب می‌کند. جالب است بدانید که دانشگاه مک گیل، بیشترین تعداد دانشجو را در مقطع تحصیلی دکتری، در بین تمامی دانشگاه‌های کانادا داراست. برای ادامه تحصیل رشته زیست شناسی در کانادا در دانشگاه مک گیل، دوره‌های مختلفی در مقطع کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم شده است. “زیست شناسی”، “زیست شناسی و ریاضیات” و “زیست شناسی و علوم کامپیوتر” از جمله عنوان دوره‌هایی هستند که در مقطع کارشناسی این دانشگاه، برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

یکی از دانشگاه‌های عمومی کانادا که در زمینه پژوهشی به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود، دانشگاه British Columbia، است. این دانشگاه با فضای سبز بسیار زیبا، از سالن کنسرت و آزمایشگاه‌های بسیار مجهزی برخوردار است. دانشجویان در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا در دانشگاه بریتیش کلمبیا، دروسی در ارتباط با زیست شناسی انسانی، فیزیولوژی جانوری و اکولوژی را خواهند گذراند.

دانشگاه مک مستر

این دانشگاه با قرار گرفتن در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان و با ارائه دوره‌های رشته زیست شناسی در کانادا و برای مقاطع مختلف تحصیلی، یکی از بهترین و جامع‌ترین دانشگاه‌ها برای ادامه تحصیل و اپلای رشته زیست شناسی در کانادا است.

به شکلی که این دانشگاه با ارائه چندین برنامه تحصیلی مختلف در مقطع کارشناسی، تمامی حوزه‌های مرتبط با این رشته را در زمینه‌های تخصصی زیست شناسی، پوشش داده است. ژنتیک و زیست شناسی مولکولی، زیست شناسی در حوزه تخصصی فیزیولوژی و علوم زیست محیطی و زیست شناسی، برخی دوره‌های این دانشگاه در مقطع کارشناسی هستند.

تحصیل در کانادا

شرایط تحصیل در رشته زیست‌ شناسی در کانادا

شرایط دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی در دوره‌های رشته زیست شناسی در کانادا، ممکن است با توجه به عواملی مانند حداقل نمره در امتحان‌های زبان، معدل کل مقطع تحصیلی قبلی و معدل دو سال آخر تحصیلی با یکدیگر متفاوت باشد. بنابراین، در ادامه شرایط شرکت در برخی دوره‌ها، برای چندین دانشگاه معتبر در کانادا و در رشته زیست شناسی آورده شده است:

دانشگاه تورنتو

دانشکده زیست شناسی دانشگاه تورنتو برنامه‌های مختلف تحصیلی و برای گرایش‌هایی مانند زیست شناسی مولکولی و بیوتکنولوژی، زیست شناسی و زیست شناسی انسانی دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه تورنتو، ارائه حداقل نمره 6.5 از امتحان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6 در هر مهارت و یا ارائه حداقل نمره 100 از امتحان تافل آی بی تی با حداقل نمره 22 در مهارت نوشتاری مورد نیاز است.

همچنین، حداقل معدل برای شرکت در برنامه‌های دوره کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه تورنتو برابر با GPA معادل با 2.75 ذکر شده است.

دانشگاه مک گیل

حداقل معدل شرکت دوره کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه مک گیل، معادل با B+ اعلام شده است. به علاوه، ارائه حداقل نمره 90 از امتحان تافل آی بی تی با حداقل نمره 21 در هر مهارت، و یا ارائه حداقل نمره 6.5 از امتحان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 6 در هر چهار مهارت، برای شرکت در دوره کارشناسی زیست شناسی نیاز است.

همچنین، برای شرکت در دوره تحصیلات تکمیلی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه مک گیل، ارائه حداقل GPA  برابر با 3.2 در دو سال آخر تحصیلی، نیاز است. ارائه حداقل نمره زبان از امتحان تافل آی بی تی برابر با 86 با حداقل نمره 20 در هر مهارت، و یا ارائه حداقل نمره زبان از امتحان آیلتس آکادمیک برابر با 6.5 از دیگر شرایط شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مک گیل در رشته زیست شناسی است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

برای شرکت در دوره کارشناسی دانشگاه بریتیش کلمبیا در رشته زیست شناسی، ارائه مدرک دیپلم دبیرستان و گواهی پیش دانشگاهی مورد نیاز است. همچنین، ارائه حداقل نمره 6.5 از امتحان آیلتس آکادمیک و یا ارائه حداقل نمره 90 از امتحان تافل آی بی تی از دیگر شرایط شرکت در این دوره است.

دانشگاه مک مستر

برای شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه McMaster، ارائه حداقل نمره 92 از امتحان تافل آی بی تی، و یا ارائه حداقل نمره 6.5 از امتحان آیلتس آکادمیک با حداقل نمره 5.5 در هر مهارت نیاز است.

همچنین ارائه حداقل معدل برابر با B+ از آخرین مدرک تحصیلی در یکی از رشته‌های تحصیلی زیست شناسی، بیوشیمی، ژنتیک، میکروبیولوژی و یا یکی از رشته‌های مرتبط، برای شرکت در دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته زیست شناسی در این دانشگاه، نیاز است.

شهریه و مدت زمان دوره های آموزشی رشته زیست ‌شناسی در کانادا

شهریه و مدت زمان دوره‌های تحصیلی رشته زیست شناسی در کانادا، معمولاَ با توجه به مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت است. به عنوان مثال، برای دوره‌های کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی در کانادا، مدت زمان تحصیل معمولاَ بین 2 الی 3 سال است. در ادامه، شهریه و مدت زمان تحصیل برای برخی دانشگاه ‌های برتر در کانادا آورده شده است.

دانشگاه تورنتو

دوره کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه تورنتو دوره‌ای 4 ساله است. همچنین، حداقل هزینه شرکت در دوره‌های دانشگاه تورنتو برای دانشجویان بین‌المللی، به اندازه 57,020 دلار برای سال اول تحصیل اعلام شده است.

البته این هزینه مربوط به شرکت در دوره‌های دانشگاه تورنتو است و سایر هزینه‌ها مانند هزینه کتاب و وسایل آموزشی، هزینه اسکان دانشجویان و بیمه درمانی دانشگاه را شامل نمی‌شود. به عنوان مثال، برای سال تحصیلی 2020-2021 میلادی، هزینه تهیه کتاب و کمک وسایل آموزشی در حدود 1500 دلار، هزینه بیمه درمانی اجباری برای دانشجویان بین‌المللی در هر سال تحصیلی دانشگاه تقریباَ 720 دلار و هزینه اسکان دانشجویی بین 6321 دلار الی 10640 دلار ذکر شده است.

دانشگاه مک گیل

دوره کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه مک گیل دوره‌ای 4 ساله است. همچنین، برای شرکت به صورت تمام‌وقت در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی در کانادا دانشگاه McGill، شهریه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی، برابر با 8,710.50 دلار و برای دوره دکتری 7,818.60 دلار برای هر ترم تحصیلی تعیین شده است.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دوره کارشناسی رشته زیست شناسی در کانادا در دانشگاه بریتیش کلمبیا، 4 ساله است. هزینه‌های آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی و برای سال اول تحصیلی، مبلغی برابر با 43,394.14 ‌دلار کانادا تعیین شده است.

دانشگاه مک مستر

دوره کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی در کانادا در دانشگاه مک مستر دوره‌ای حداقل 1 ساله و تمام‌وقت است. هزینه درخواست شرکت (application fee) در دوره‌های تحصیلات تکمیلی رشته زیست شناسی در کانادا در دانشگاه مک مستر، برابر با 110 دلار کاناداست.

درباره قیمت دلار کانادا در تهران بخوانید.

بورسیه تحصیلی رشته زیست ‌شناسی در کانادا

یکی از مزیت‌های ادامه تحصیل در رشته زیست شناسی در کانادا بهره‌مندی از بورسیه‌ تحصیلی کانادا و کمک هزینه‌های بسیار متنوع است. این بورسیه‌ها که از طرف نهادهای دولتی و آموزشی در کشور کانادا به دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی اعطا می‌شود، تا اندازه زیادی هزینه‌های تحصیلی دانشجویان را پوشش می‌دهد.

در جدول زیر، برخی بورسیه‌های تحصیلی در چند دانشگاه معتبر در کشور کانادا آورده شده است:

 

نوع بورسیه مقدار بورسیه دانشگاه
بورسیه دانشکده زیست شناسی برای دانشجویان بین‌المللی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی حداقل 33654 دلار در سال دانشگاه تورنتو
کمک هزینه زندگی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته زیست شناسی مولکولی 22 هزار الی 31 هزار دلار در سال دانشگاه بریتیش کلمبیا
بورسیه ورودی برای دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی 500 دلار الی 2500 دلار دانشگاه مک مستر

 

تراست

کد مشاغل رشته زیست‌ شناسی در کانادا

زیست شناسان و سایر دانشمندانی که مشغول به فعالیت های علمی در حوزه های تخصصی مشابه هستند، از پژوهش‌های کاربردی به منظور گسترش دانش در زمینه ارگانیسم‌ها و مدیریت منابع طبیعی استفاده می‌کنند. همچنین، ارائه محصولات و رویکردهای جدید در حوزه‌های پزشکی و کشاورزی از دیگر وظایف آن‌ها محسوب می‌شود.

کد شغلی برای رشته زیست‌ شناسی در کانادا بر اساس طبقه بندی ملی مشاغل کانادا 2121 اعلام شده است. البته عنوان‌های شغلی دیگری نیز در این گروه شغلی وجود دارند.

مسیر شغلی رشته زیست‌ شناسی در کانادا

زیست شناسان از نقشی کلیدی در مدیریت منابع طبیعی، کار با فناوری‌های پزشکی و فناوری‌های جدید برخوردارند. همچنین، با برخورداری از تفکر انتقادی و مهارت‌های کار گروهی و پژوهشی، می‌توانند در مشاغلی مانند تکنسین پاتولوژی، پژوهشگر حوزه زیست شناسی و افسر حفاظت از محیط زیست مشغول به کار شوند.

البته امکان ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی نیز برای فارغ‌التحصیلان رشته زیست شناسی در کانادا وجود دارد. ذکر این نکته ضروری است که برخورداری از مدرک کارشناسی در رشته زیست شناسی و یا یکی از رشته‌های مرتبط، برای اشتغال به کار زیست شناسان در کانادا نیاز است.

تیم تراست برای رفاه حال متقاضیان، شرایط افراد برای مهاجرت را به‌ صورت تخصصی بررسی می‌کند. همین حالا می‌توانید با متخصصان ما در تراست تماس بگیرید یا از طریق فرم ارزیابی رایگان اقدام کنید.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان