درمان طبیعی بی خوابی: 8 بهترین روش خانگی برای درمان بی خوابی

توسطدکتر رضا جاویدی

آذر ۲۴, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۲۶, ۱۴۰۰ , ,
درمان طبیعی بی خوابی

حتما پیش آمده است که احساسی بی خوابی داشته باشید. حتی زمانی که واقعا خسته بودید یا زمانی که نتوانستید برای مدت طولانی بخوابید. در تمام شب بی قرار بودید و صبح احساس بی خوابی کرده اید. اگر این را تجربه کرده اید، تنها نیستید. بررسی محققان دانشگاه روچستر که در سال 2010 انجام شد، نشان داد افرادی که احتمالاً خواب کمتری دارند، بیشتر در معرض خطر درگیر شدن در تصادفات رانندگی هستند. این افراد کم خواب نیز موارد بیشتری از از دست دادن روزهای کاری و به دنبال آن نارضایتی از شغل خود و حتی درگیری های اجتماعی با دیگران دارند.

یک مطالعه نشان داد که حدود 60 میلیون بزرگسال آمریکایی از بی خوابی کوتاه مدت تا طولانی مدت رنج می برند. بسیاری از عوامل مانند عادات استفاده از موبایل، مصرف روزانه کافئین و … می تواند به مشکل بی خوابی بینجامد.

خواب برای سلامت مغز و بدن شما مهم است. کم خوابی می تواند قبل از گرسنگی باعث مرگ شود. کمبود خواب طولانی مدت می تواند به سیستم ایمنی بدن شما ضربه بزرگی وارد کند. حافظه، سلامت قلب و سطح انسولین شما به دلیل کمبود خواب در معرض آسیب هستند. مطالعاتی مانند این شما را به این فکر می‌اندازد که آیا این آینده‌ای است که ما می‌خواهیم با آن روبرو شویم. بی‌خوابی میلیونها نفر را در جهان می‌ آزارد. خوشبختانه روش خانگی برای درمان بی خوابی وجود دارد که استفاده از آن بی خوابی را از بین می برد.

درمان طبیعی بی خوابی؛ منیزیم و کلسیم

کلسیم عامل شناخته شده ای برای سلامت دندان ها و استخوان ها است. بسیاری به امید رشد استخوان‌های قوی، لیوان‌های شیر را می‌نوشند. در حالی که مکمل های منیزیم به طور گسترده برای انرژی و تنظیم سایر مواد معدنی مصرف شده استفاده می شود. مکمل 600 میلی گرم کلسیم و 200 میلی گرم یا کمتر منیزیم در کمک به شروع خواب موثر است.

لاکتوکا ویرسا

لاکتوکا ویرسا کاربردهای دارویی فراوانی دارد که در درمان سرفه های شدید بسیار رایج است. این گیاه برای درمان بی خوابی نیز مفید است. معمولاً مصرف مکمل های 30 تا 120 میلی گرمی قبل از خواب توصیه می شود. شناخت گیاهان دارویی و موارد مصرف آن می تواند یک زندگی سلام را برای ما به همراه داشته باشد.

درمان طبیعی بی خوابی

مطلب مرتبط: گیاهان دارویی: ۱۰ گیاه مفید در درمان بیماری ها از داروخانه طبیعت

درمان طبیعی بی خوابی؛ ملاتونین

ملاتونین هورمونی است که مسئول تنظیم خواب است. می توان آن را به عنوان مکمل برای کمک به استراحت بهتر مصرف کرد. با این حال، هنگام برخورد با این ماده باید احتیاط کرد، زیرا مصرف بیش از حد می تواند باعث کسلی و بی حالی در فرد شود. دوز توصیه شده قبل از رفتن به رختخواب در محدوده 0.3 تا 0.5 میلی گرم است.

زیره سبز

در میان محبوب ترین ادویه ها، دانه و روغن زیره از دیرباز دارای خواص درمانی در آیورودا بوده است. این ادویه منبع غنی از آهن و منیزیم است. زیره نقش جدی در از بین بردن اضطراب و افسردگی دارد و برای درمان بی خوابی مفید است.

مطلب مرتبط: پنج درمان طبیعی که برای سلامت روان و درمان افسردگی مفید هستند

درمان طبیعی بی خوابی؛ چای بابونه

این چای به دلایل مختلفی از جمله آرام کردن اضطراب تا سرماخوردگی استفاده می شود، این چای یک نوشیدنی جادویی است. غنی بودن آنتی اکسیدان آن چیزی است که به بابونه قدرت می بخشد و آن را برای درمن آنفولانزا مفید. از آنجایی که به آرامش ذهن و بدن کمک می کند، می توان از آن برای کمک به خواب شبانه خوب استفاده کرد.

مطلب مزتبط: درمان آنفولانزا: ۹ موثرترین روش خانگی برای درمان آنفولانزا

موز

میوه ای که ارزش غذایی شگفت انگیزی دارد. موز سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن، نیاسین و ریبوفلاوین است. مجموعه ای از مواد معدنی نه تنها به تغذیه بدن کمک می کند، بلکه به خواب خوب نیز کمک می کند.

مطلب مرتبط: هشت میوه و سبزی که کمکتان می کند زندگی شاد داشته باشید

درمان طبیعی بی خوابی؛ دوش آب گرم

یک دوش آب گرم خوب با عطری واقعا خوب در حمام، لذتی است که کمتر کسی دوست دارد آن را از دست بدهد. ثابت شده است که گرفتن دوش آب گرم درد عضلات را تسکین می دهد و به طور کلی بدن را آرام می کند.مطالعات نشان داده است افرادی که تمایل به دوش گرفتن قبل از خواب دارند، بیشتر از خواب بهتر لذت می برند.

سرکه سیب و عسل

یک درمان خانگی محبوب، سرکه سیب و عسل با آب گرم به عنوان نوشیدنی است. بهتر است نوشیدنی قبل از رفتن به رختخواب مصرف شود. گزارش شده است که این محلول باعث خواب بهتر می شود. یکی از عوامل ممکن است توانایی عسل در حفظ سطح مطلوب انسولین خون و افزایش سطح هورمون سروتونین باشد که به خواب سریعتر کمک می کند. از طرف دیگر سرکه سیب منبع غنی از اسیدهای آمینه مفید برای بدن است.

نتیجه:

در کنار استفاده از درمان های خانگی پیشنهادی، باید چند تغییر دیگر در شیوه زندگی را نیز اعمال کنید تا خواب بهتری داشته باشید. نظارت بر مصرف کافئین، مقابله بهتر با ساعات طولانی کار و نظارت بر استفاده از ابزارهای الکترونیکی و صفحه نمایش در زمان خواب، همگی از عوامل بی‌صدا در مقابله با کمبود خواب هستند. سلامتی همیشه باید در اولویت باشد و تغییرات کوچک می تواند برای همه ما مفید باشد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *