جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ثبت بین المللی برند چگونه امکان پذیر است؟

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تاجران، شرکت ‌های بین المللی و کسب و کار هایی که در حوزه صادرات و واردات کالا و یا خدمات فعالیت دارند؛ بیشتر از هر صنف دیگری به برند بین المللی شدن نیاز دارند. چرا که چنین شرکت ‌هایی، با ثبت بین المللی برند ، کسب و کار خود را به شکل هوشمندانه تری معرفی و تبلیغ خواهند کرد. علاوه بر این، با ثبت برند ، از کپی برداری و سو استفاده های احتمالی از نام تجاری خود جلوگیری می‌ کنند. اکنون در صورتی بین المللی برند، بررسی سیستم ثبت برند(ثبت برند چیست) ، مزایا، امتیازات و تسهیلات اعطا شده به دارندگان برند بین المللی و … آشنا شوید. به طور کلی همه چیز را در مورد ثبت برند بین المللی بدانید.

ثبت برند بین المللی چیست؟

ثبت برند بین المللی چیست ؟هر شخص حقیقی و یا حقوقی و یا شرکت دانش بنیان  در هر کشوری که می‌ خواهد با یک علامت تجاری محصولات و خدمات خود را معرفی کند؛ نیاز دارد تا برند را در سطح کشوری ثبت نماید. اما جدا از ثبت برند کشوری، چیزی به اسم برند بین المللی وجود دارد که با ثبت آن، شرکت ‌ها قادر به معرفی محصولات، کالا و خدمات خود در سطح جهانی می ‌باشند. از آنجایی که تعداد زیادی از شرکت ‌های تجاری در کشور ایران به فعالیت های بین المللی برون مرزی مشغول می باشند. از این رو، حفظ و حراست از حقوق برند چنین شرکت ‌هایی در دیگر کشور های خارجی نیز اهمیت زیادی دارد. به طور کلی می ‌توان گفت که ثبت برند تجاری بین المللی و داخلی یکی از اساسی ‌ترین فعالیت‌ های تجار و کسب و کار های برون مرزی می باشد. تا با این کار به حوزه کاری خود مهر رسمیت بزنند. لازم به ذکر است که ثبت اختراع و ثبت برند تجاری در دو نوع ثبت علامت تجاری یا همان ثبت برند داخلی و ثبت برند بین ‌المللی انجام می ‌شود. که هر کدام دارای یک سری شرایط و قوانین خاصی می باشد. در این مقاله ما به سراغ نحوه ثبت برند بین المللی رفته ایم برای بررسی نحوه ثبت برند داخلی می توانید به پست مرتبط رجوع کنید.

آیا ثبت بین المللی برند ضروری است؟

در جواب به این پرسش رایج باید بگوییم که ثبت بین المللی برند الزامی نیست. اما بی شک با ثبت برند شرکت در سطح بین المللی، به اعتبار و ارزش شرکت افزوده می شود. و به تبع افراد زیادی جذب محصول و یا خدمات آن شرکت می ‌شوند و در نتیجه شرکت ‌ها به سود قابل توجهی در سطح بین المللی دست پیدا می کنند. در واقع با ثبت بین المللی برند می ‌توان کسب و کار را به شکل هوشمندانه ای در سطح جهانی توسعه و ارتقا داد و به شهرت دست پیدا کرد.

مزیت ‌های ثبت بین المللی برند چیست؟

  • بازاریابی هوشمندانه و موثر
  • کسب اعتبار و قانونی شدن شرکت
  • جلوگیری از کپی برداری از تجارت
  • دستیابی به سود مناسب
  • مورد حمایت قرار گرفتن

قابل ذکر است که با ثبت برند بین المللی یا همان برند لاتین، و یا برند جهانی، می ‌توان کالا و یا خدمات شرکت

ایجاد دارائی و سرمایه ای بالا

از دیگر مزیت ‌های ثبت برند بین برند در سطح جهانی، ایجاد دارائی می ‌باشد. در حقیقت در صورتی که برندی که برای تجارت خود انتخاب کرده اید بتواند در بازار جهانی به فروش بالایی دست پیدا کند و مشهور شود؛ بی شک خود علامت تجاری به تنهایی یک سرمایه برای شما محسوب می ‌شود و شما در صورت فروش و اعطای برند به شرکت دیگری به سود بسیار بالایی دست پیدا می ‌کنید.

 

برای خواندن ادامه مطلب و دریافت مشاوره رایگان دانش بنیان به وب سایت افق نیکان مراجعه کنید

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان