جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

ما آدم‌ها موجوداتی اجتماعی هستیم و از سپری کردن زمان با بقیه لذت می‌بریم. تعطیلات و دورهمی‌ها همیشه فرصتی برای تمدد اعصاب و روحیه گرفتن برای روزهای کاری آینده بوده است. اما این زمان‌ها برای بسیاری از ما نیز به دلایلی می‌تواند کمی دلهره‌آور باشد. سوالات اطرافیان در مورد ناامنی ها یا ضعف‌های فردی ما می تواند باعث اضطراب شود یا به سادگی سبب شود فرد یک حالت حقارت در خود حس کند. هرچند بیشتر ما می ترسیم در برابر چنین سؤالات ناراحت کننده ای پاسخگو باشیم، اما به همان اندازه مهم است که اطمینان حاصل کنیم در طرف دیگر نیز قرار نداریم. به عبارت دیگر خودمان هم باید مراقب باشیم که از این دست سوالات از کسی نپرسیم. در این نوشتار از سری مقالات مرتبط با هوش هیجانی خبرنامه، ۵ سوال می‌بینیم که افراد دارای هوش هیجانی بالا هرگز از کسی نمی‌پرسند!

۱. چاق (لاغر) شدی؟

در صورتی که از آن دسته آدم‌هایی هستید که در مورد ظاهر آدم‌ها اظهار نظر می‌کنید، همین حالا بی‌خیال شوید و این اخلاق را ترک کنید! زیرا چیزهای بسیار بهتری برای صحبت کردن وجود دارد، و مهم‌تر اینکه ظاهر یک فرد، حتی دوستان شما، هیچ ارتباطی به شما ندارد. با این حال، اگر می خواهید نگرانی خود را در مورد سلامتی مرتبط با وزن آن فرد ابراز کنید، باید به خاطر داشته باشید که وزن آدم‌ها به عوامل بی شماری بستگی دارد. عواملی مانند کم آبی (دهیدراته شدن بدننفخ یا عملکرد روده. وزن به بیماری ها و اختلالات هورمونی نیز بستگی دارد، به طوری که افراد را کاملاً درمانده می کند و باعث می شود احساس کنند کنترلی بر ظاهر خود ندارند!‌ به جای اینکه از آنها در مورد دلایل تغییر وزن‌شان بپرسید، با آنها در مورد چیزهای بهتری صحبت کنید. چیزهایی که به جای اینکه آنها را زیر سوال ببرد، به عزت نفس‌شان کمک کند!

مطلب مرتبط: ۵ عادت که عزت نفس تان را نابود می کند

۲. افراد دارای هوش هیجانی بالا در مورد درآمدت سوال نمی کنند: درآمدت چقدر است؟

به هر حال پول موضوع چالش برانگیزی است و اکثر مردم دیدگاه های متفاوتی در مورد آن دارند. حتی اگر قصد دارید با خالص‌ترین نیت از آنها در مورد رشد یا پیشرفتشان بپرسید، ابدا توصیه نمی‌شود از کسی بپرسید که چقدر درآمد دارد. شما می توانید از برخی جملاتجایگزین استفاده کنید. مثلا:  “این روزها کارت چطور پیش می رود؟”

۳. کی قصد داری بچه دار شوی؟

این یک موضوع بسیار خصوصی است که ابدا نیازی به نظر یا پرس و جوی کسی ندارد. زمان بچه‌دار شدن کاملا مرتبط با خود زوج است و به عوامل متعددی مانند سن، شرایط بهداشتی و مالی و برخی دیگر بستگی دارد. پیش از آنکه از آدم‌ها در مورد اینطور مسائل خصوصی سوال بپرسید، بهتر است دو بار فکر کنید و از خودتان بپرسید برای شما چه فرقی می‌کند؟

مطلب مرتبط: ۱۰ عادت آدم هایی که هوش هیجانی بالا دارند!

۴. چرا ازدواج نمی‌کنی؟

افراد دارای هوش هیجانی این واقعیت را تصدیق می کنند که آدم‌ها جداول زمانی متفاوت و زندگی متفاوتی دارند که فقط و فقط خودشان از آن مطلع هستند. اما اگر خیلی کنجکاو هستید می‌توانید از آنها بپرسید “آیا اخیراً ارتباط جدیدی برقرار کرده اید؟” یا “روابطت چگونه پیش می رود؟”

۵. افراد  دارای هوش هیجانی بالا نمی‌پرسند: چه زمانی یک شغل واقعی پیدا می کنی؟

یکی از آزاردهنده‌ترین چیزهایی که می‌توان به یک فرد گفت این است که چقدر در زندگی به دست آورده است و به کاری که انجام می‌دهد برچسب «سرگرمی» بزنید! کاری که او را خوشحال می‌کند اما درآمدی ندارد. پرسیدن چنین سوالی قضاوت آمیز، بی ادبانه و کاملاً نامناسب است. اگر می‌خواهید در مورد برنامه‌های شغلی کسی بدانید، سؤالاتی بپرسید که قضاوت نمی‌کنند اما در واقع ابراز نگرانی هستند. به عنوان مثال «روی چه پروژه هایی کار می کنید؟» یا”دوست دارم در مورد کارت بیشتر بدانم!”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان