جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
30 بازدید

۱۰ ویژگی یک زن عالی و جذاب برای مردان که تحقیقات روانشناختی ثابت کرده‌اند

زن عالی
خواندن 5 دقیقه
3
(2)

حتما درباره ویژگی های یک زن عالی و جذاب و بی نقص مطالب بسیار زیادی در سراسر دنیای وب خوانده‌اید. فرمول یک زن عالی به نظر ساده می‌آید: جذاب + باهوش + بانمک! اما در دنیای پژوهش های روانشناختی مطالعات خوبی انجام شده که ویژگی های دیگری را نیز برای یک زن عالی که که برای تمام مردان کره زمین جذاب است برمی‌شمارد. این ویژگی ها علاوه بر اینکه به شخصیت و منش و رفتار و گفتار یک زن برمیگردد به ویژگی های ظاهری و جذابیت‌های جنسی او هم وابسته است. در ادامه این مقاله‌ی جذاب با سایت خبرنامه همراه باشید تا این ویژگی های منحصر به فرد را بدانید.

۱. مردان مجذوب زنانی می‌شوند که به جوک‌هایشان می‌خندند

پژوهشگران کانادایی پی‌برده‌اند مردان بیش‌تر مجذوب زنانی می‌شوند که به جوک‌هایشان می‌خندند. بر اساس نظرسنجی مجله‌ی اینترنتی سلامت مردان، بیش از ۷۵ درصد مخاطبان ما ادعا می‌کنند شوخ‌طبعی مهم‌ترین خصوصیتی است که یک زن باید داشته‌باشد. زنان بدخلق و اخمو و تلخ کمتر مورد توجه مردان قرار میگیرند.

۲. زنانی که لبخند می‌زنند جذاب‌تر به نظر می‌رسند

طبق پژوهشی که در مجله‌ی ایموشن چاپ شده‌است، زنان وقتی لبخندی دلبرانه به چهره می‌زنند، برای مردان جذاب‌تر می‌شوند. پژوهشگران از مردان و زنان خواستند به چند عکس از جنس مخالف امتیاز بدهند. در برخی عکس‌ها فرد لبخند به لب داشت، و در برخی دیگر نه. و هرچند زنان مردانی را ترجیح می‌دادند که حالتی جدی‌تر داشتند، اما مردان بیش‌تر به زنانی کشش داشتند که دندان‌هایشان کمی مشخص بود.

۳. مردان زنانی را دوست دارند که می‌توانند مستقل و صاحب درآمد باشند

آیا دوره‌ی همسر زیبای خانه‌نشین گذشته است؟ ظاهرا علم این را می‌گوید. بر اساس پژوهشی که در مجله‌ی امریکایی جامعه‌شناسی چاپ شده است، وقتی از مردان خواسته می‌شود شریک عشقی ایده‌آل‌شان را ترسیم کنند، اکثرا ادعا می‌کنند به دنبال زنی هستند که بتواند از نظر اقتصادی گلیم خود را از آب بیرون بکشد و کسب درآمد کند و دردنیای حرفه ای کسب و کار فعالیت کند.

۴. زنان باهوش قلب مردان را تصاحب می‌کنند

دوره‌ی مو بلوندهای احمق هم به پایان رسیده است. بر اساس گزارش پژوهشی که در مجله‌ی پژوهش‌های جنسی چاپ شده‌است، مردان وقتی شریک عشقی‌شان پیشینه‌ی تحصیلی کافی دارد رضایت بیش‌تری دارند. همچنین وقتی مردان احساس می‌کنند یک زن باهوش و بااستعداد و توانا است قلبشان تسخیر می‌شود. اما در عین حال، وقتی زن نان‌آور خانواده است مردان رضایت کم‌تری از زندگی زناشویی‌شان دارند. بنابراین موفقیت جذاب است- اما موفقیت بیش از حد نه.

ویژگی های ظاهری زنان عالی و جذاب برای مردان

۵. رنگ قرمز در پوشش یا آرایش زنان جذاب است

فرقی نمی‌کند لباس باشد یا رژ لب، مردان مجذوب زنانی می‌شوند رنگ قرمز بخشی از ظاهرشان است. کریس دی برگِ خواننده، ایده‌ای داشت که واقعا درست است: شما واقعا مجذوب زن قرمزپوش می‌شوید. در پژوهشی در مجله‌ی شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی، پژوهشگران از مردان خواستند به جذابیت یک مدل در عکس امتیاز بدهند. آن زن گاهی لباس قرمز، و گاهی لباس سفید به تن داشت. گاهی عکس‌ها حاشیه‌ی قرمز، و گاهی حاشیه‌ی سفید داشت. نتیجه این بود: به عقیده‌ی مردان عکس‌هایی که دارای رنگ قرمز بود از نظر جنسی به‌طور چشمگیری مطلوب‌تر از عکس‌هایی بود که با رنگ سفید در ارتباط بود.

۶. موی خرمایی تیره برای مردان خیلی جذاب است

طی پژوهشی در انگلستان، مردان زنانی با موی خرمایی را از نظر فیزیکی جذاب‌تر از زنانی با موی قرمز، بلوند، یا قهوه‌ای ارزیابی کردند. همان پژوهش نشان داد مردان زنانی با موی خرمایی یرا باهوش‌تر، تواناتر، و دست یافتنی‌تر می‌بینند. به علاوه، پژوهشی از سوی دانشگاه ایالتی فلوریدا نشان داده‌است مردان زنانی با موی خرمایی را مطمئن‌تر و باثبات‌تر می‌دانند.

۷. مردان مجذوب زنانی با سینه‌ی بزرگ‌تر می‌شوند

پژوهشگران قصد داشتند تعیین کنند آیا جهت‌گیری جنسی – یا تمایل شما به رابطه‌ی جنسی اتفاقی- روی امتیازی که مردان به جذابیت سایز سینه زنان می‌دهند تاثیر دارد یا خیر. نتیجه این بود: هرچند تمام مردان از آن‌چه می‌دیدند لذت می‌بردند، اما سینه‌های بزرگ‌تر بالاترین امتیاز جذابیت را از سوی مردانی که در رابطه‌های بلندمدت نبودند دریافت کرد.

۸. زنانی با پاهای بلندتر و کشیده‌تر جذاب‌تر تلقی می‌شوند

بر اساس داده‌های ارائه‌شده در نشست انجمن رفتار و تکامل انسان، مردان زنانی با پاهای بلندتر را ترجیح می‌دهند. پژوهشگران طول پا، دست، ران، و عرض لگن ۶۰ زن را اندازه‌گیری کردند و هر یک از اندازه‌ها را برای توضیح تفاوت‌های قد هر فرد ارزیابی کردند. سپس پژوهشگران برای هر یک از اندازه‌های متفاوت ۸ زن را با کوتاه‌ترین اندازه و ۸ زن را با بلندترین اندازه انتخاب کردند تا با تکنیک مورف انیمیشن تغییر چهره‌ی آنها را بسازند (مورف تکنیکی در انیمیشن‌سازی است که در آن فرم صورت انسان به سرعت عوض می‌شود، م.). وقتی مورف ساخته‌شد پژوهشگران از ۷۷ مرد خواستند تشخیص دهند کدام چهره‌ها جذاب‌تر هستند. نتیجه: احتمال این‌که مردان زنانی با ران کشیده را انتخاب کنند ۸ برابر بیش‌تر بود.

۹. مردان زنانی با پاهای کوچک را ترجیح می‌دهند.

در همان پژوهش احتمال این‌که مردان مورف‌هایی با پای کوچک را زیباتر بدانند تقریبا ۴ برابر بیش‌تر بود، این یعنی مردان پاهای کوچک را زنانه‌تر و جذاب‌تر می‌دانند.

۱۰. مردان زنانی با لگن ظریف را ترجیح می‌دهند.

یک نکته‌ی جالب دیگر از آن پژوهش این است که احتمال این‌که مردان مورف لگن باریک را جذاب‌تر بدانند ۱۱ برابر بیش‌تر بود. چه اتفاقی می‌افتد؟ فرضیه‌ی پژوهشگران این است که مردان این خصوصیات را با دوراه‌ی کودکی سالم‌تر و ژنتیک بهتر در ارتباط می‌دانند.

این ۱۰ ویژگی را با هم مرور کردیم اما علم روانشناختی همیشه برای همه آدم‌ها و همه‌ی شرایط انسانی ثابت نیست و نیاز نیست از امروز به دنبال همه‌ی این ویژگی ها در خودتان بگردید. همین که خود واقعی تان باشید کافی است. فقط سعی کنید بهترین خودتان باشید. همین!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان