جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.3
(16)

تقریباً به هر کسی که در این جهان قرصی بدهید و بگویید که فوراً ضریب هوشی را بهبود می‌بخشد، آن را با خوشحالی قورت می‌دهد. به همین دلیل است که اینترنت مملو از مقالات و دوره‌هایی در مورد چگونگی باهوش‌تر شدن، یادگیری سریع‌تر و الگوبرداری از نوابغ است. اما در حالی که باهوش‌تر بودن جذاب به نظر می‌رسد، در واقع زندگی روزمره به ‌عنوان یک فرد بسیار باهوش می‌تواند چالش‌های بسیار واقعی را ایجاد کند. در واقع مشکلات آدم های باهوش هم در نوع خودشان بی نظیر هستند.

اگر این ایده برای‌تان عجیب به نظر می‌رسد، آن را از استاد دانشگاه استنفورد و کارآفرین موفق Ramit Sethi بپذیرید. او پس از مطالعه و کار در کنار برخی افراد باهوش، متوجه چند الگوی تکرارشونده شده است. او پنج مورد از این الگوها را در یک پست وبلاگ مطرح کرده است:

۱. از مشکلات آدم های باهوش اینکه آنها همه چیز را بیش از حد عقلایی می‌کنند. ستی هشدار می‌دهد: «از آنجایی که [افراد باهوش] می‌توانند زوایای زیادی را ببینند، اغلب نمی‌توانند آنچه را در مقابلشان است بپذیرند. او ادامه می‌دهد «این حالت می‌تواند زمانی ایده‌آل باشد که آن‌ها در شرف اتخاذِ تصمیمات مهم یا انتخاب استراتژی‌های پیچیده هستند، اما زمانی که وقت سکوت و اقدام است، افراد باهوش ممکن است با مشکل مواجه شوند.»

۲. آنها کمال گرا هستند. به گفته ستی، کمال گرایی در واقع «نسخه ترس از شکستِ افراد باهوش است».

مطلب مرتبط: ۸ قانونی که فقط احمق ها از آن پیروی می کنند

۳. آنها از احمق به نظر رسیدن می‌ترسند. این حالت می‌تواند باعث ایجاد برخی رفتارهای اشتباه در کودکان باهوش شود. پس از اتمام مدرسه، همین ترس می‌تواند مانع از پرسیدن سؤال یا یادگیری چیزهای جدید توسط بزرگسالان باهوش شود، که هر دو ممکن است جها آنها را نشان دهد.

۴. از یادشان می‌رود که مبتدی بودن چگونه است. ستی هشدار می‌دهد: “هرچه در حرفه خود (یا رابطه یا کسب و کار یا تقریباً هر چیز دیگری) بیشتر پیشرفت کنید، برقراری ارتباط با مبتدیان واقعی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

۵. آنها می‌خواهند بی خیال اصول اولیه شوند. خوب، البته نه در شرایطی که در سطح ایلان ماسک باهوش باشند، اما غالب اشخاص باهوش، دست کم مطابق با تجربه ستی، اینطور هستند. او می‌نویسد: «بسیاری از آنها فکر می‌کنند آنقدر پیشرفته هستند که لزومی ندارد اصول اولیه را کامل کنند.»

اما اگر می‌خواهید تأیید کنید که همه جوانب باهوش بودن مثبت نیست، لزومی ندارد که فقط به مشاهدات شخصی مانند ستی اعتماد کنید. همچنین بسیاری از علوم سخت وجود دارد که نشان می‌دهد در حالی که مغزهای بزرگ چیزهای شگفت انگیزی را برای جهان خلق می‌کنند، اما غالبا صاحبان آنها با چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

۶. از مشکلات آدم های باهوش اینکه آنها اغلب تنها هستند

یک مطالعه نشان داد که افراد باهوش در مقایسه با افراد کم استعدادتر، معمولا زمان بیشتری را تنها می‌گذرانند. چرا؟ کارول گراهام، محقق مؤسسه بروکینگز برای واشینگتن پست توضیح داد، “کسانی که هوش بیشتر و ظرفیت استفاده از آن دارند، کمتر وقت خود را صرف معاشرت می‌کنند، زیرا بر اهداف بلندمدت دیگری متمرکز هستند.”

مطلب مرتبط: ۱۸ خصیصه که آدم های باهوش را از بقیه متمایز می کند

هرچند علم نشان می‌دهد که آنها احتمالاً از نظر اجتماعی کمتر از دیگران ارتباطات دارند، اما این موضوع هم مهم است که این فقدان تماس انسانی تأثیر کمتری بر شادی آنها خواهد داشت. بنابراین، در حالی که اگر بسیار باهوش هستید، احتمالاً تنها خواهید بود، این سبک زندگی کمتر شما را اذیت می‌کند؛ احتمالاً به این دلیل که آنقدر مشغول ایجاد یک کسب و کار با هر چیز مهم دیگری هستید که نرفتن به بولینگ همراه دوستان‌تان خیلی هم آزارتان نمی‌دهد!

۷. آنها می‌دانند که چقدر نمی‌دانند

آیا تا به حال چیزی در مورد اثر دانینگ-کروگر شنیده اید؟ حتی اگر این اصطلاح را نمی‌شناسید، قطعاً آن را تجربه کرده اید. این قانون روان‌شناختی بیان می‌کند که بی‌کفایت‌ترین افراد هستند که اعتماد به نفس بالایی دارند، در حالی که باهوش‌ترین آدم ها به توانایی‌های خود شک دارند. چرا؟ به طور خلاصه، برخی افراد آنقدر احمق هستند که نمی‌توانند دقیقاً متوجه شوند که چقدر احمق هستند. افراد باهوش آنقدر باهوش هستند که بدانند چیزهای زیادی وجود دارد که نمی‌دانند.

در زندگی واقعی این بدان معناست که در واقع افراد باهوش هستند که اغلب از پنجره شک و تردید عذاب می‌کشند و همچنین بیشترین احتمال ابتلا به سندروم ایمپاستر یا خودویرانگری را دارند.

۸. این از مشکلات آدم های باهوش است که بیش از بقیه اسیر کلیشه ها می‌شوند

غالب ما معمولا کسانی را که طعمه تعصبات و کلیشه‌ها می‌شوند به‌عنوان آدم‌های احمقی در نظر می‌گیریم. اما یک مطالعه، دست کم، خلاف این ایده را مطرح کرد. تیمی ‌از محققان دریافتند از آنجایی که افراد باهوش در درک سریع الگوهای ظریف بهتر عمل می‌کنند، ویژگی‌های خاصی را با گروه‌های خاصی همراستا می‌دانند.

یا چنانچه آتلانتیک در نوشته خود از یافته‌های این مطالعه بیان کرده است، “این نتایج افسرده کننده نشان می‌دهد که باهوش بودن جنبه منفی هم دارد؛ و در واقع باعث می‌شود شما در معرض خطر بررسی بیش از حد از یک موقعیت و نتیجه گیری نامناسب قرار بگیرید.”

۹. به راحتی حواس شان پرت می شود

اگر برای شما سخت است که در میان شلوغی دفترتان متمرکز بر کار بمانید، یک خبر خوب برای شما داریم! این حالت ممکن است نشانه هوش بالا و خلاقیت بالاتر از حد متوسط ​​شما باشد. “افراد باهوش در محل کار بیشتر دچار حواس پرتی می‌شوند، زیرا آنها در اولویت دادن به همه ایده‌های عالی که به ذهن شان می رسد، مشکل دارند.”

۱۰. آنها تحت فشار توقعات هستند

داشتن یک مغز عالی فوق العاده است، اما باید با انتظارات دیگران از کارهای شگفت انگیزی که باید با آن مغز انجام بدهید، کنار بیایید. یک مطالعه که 1500 کودک فوق العاده باهوش را (که ضریب هوشی آنها 140 یا بالاتر بود) به مدت چندین دهه مورد آزمایش قرار داد، نشان داد که بسیاری از آنها برای برآورده کردن امیدهای خود و توقعات دیگران برای زندگی‌شان سخت تلاش می‌کردند. و این از مهم ترین مشکلات آدم های باهوش است.

هنگامی‌که شرکت کنندگان در این مطالعه در دهه 80 زندگی خود بودند، محققان از آنها خواستند به زندگی خود نگاه کنند. بی‌بی‌سی گزارش می‌دهد: «بسیاری گزارش دادند که به‌ جای اینکه از موفقیت‌های خود لذت ببرند، با این احساس که به نوعی نتوانسته‌اند انتظارات جوانی‌شان را برآورده کنند، گرفتار شده‌اند. این حس فشار- به ویژه زمانی که با انتظارات دیگران ترکیب شود – یک انگیزه تکرارشونده برای بسیاری از کودکان با استعداد دیگر است.”

آیا از نظر شما آدم های باهوش مشکلات دیگری هم دارند؟ برایمان بنویسید!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.3 / 5. تعداد آرا: 16

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان