جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 5 دقیقه
0
(0)

افرادی که از قدرت ذهنی خوبی برخوردارنددر زندگی به راحتی افکار، احساسات، و رفتار خود را کنترل و مدیریت می‌کنند و در تمام شرایط سخت و آسان زندگی بهترین عکس‌العمل را نشان می‌دهند. تقویت ذهن یک کار بسیار ساده اما علمی و اصولی است که شما هم میتوانید در سری مقالات سایت خبرنامه با ۹ راهکار محشر که از شما یک آدم باهوش و قدرتمند می‌سازد آشنا شوید و از امروز زندگیتان را عوض کنید.

۱. خود واقعی‌تان باشید

همان کسی باشید که هستید! آدم‌هایی که ذهن قوی دارند اجازه می‌دهند کسانی که در زندگی‌شان هستند از واقعیت وجودی آنها و نیازها، اهداف، و چالش‌های‌شان مطلع باشند. ممکن است شما نقطه ضعف هایی مانند بیماری، شکست در روابط عاطفی و عشقی، شکست مالی و غیره را تجربه کرده باشید اما هرچه که هستید خودتان باشید، خود خود واقعی تان. اولش سخت است اما در درازمدت بیشتر آدمها صمیمت شان را با شما حفظ می‌کنند، حمایت بیشتری از شما خواهند داشت، شمارا یک فرد قدرتمند و سالم می‌بینند که از شکست هایتان فرار نمیکنید، و در کل خودتان احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت.

۲. خوش‌بین اما واقع‌گرا باشید

آدم‌هایی که ذهن قوی دارند می‌توانند لایه‌ی نقره را جست‌وجو کنند و به نیمه‌ی درخشان شرایط سخت بیندیشند اما اجازه نمی‌دهند تمایلات خوش‌بینانه چشم‌شان را به واقعیت ببندد. پس برای تقویت ذهن تان لازم است همینطور که خوش بینی را تمرین میکنید واقع گرایی را هم چاشنی تفکرات تان کنید. از خواندن کتابهای رویایی موفقیت دست بکشید اما سرگذشت افراد موفق جهان را مطالعه کنید و به این که یک روز شبیه آنها می‌شوید خوش بین باشید.

۳. بین احساس و منطق تعادل برقرار کنید

برای تقویت ذهن تان باید بدانید احساسات چه‌طور تفکرات را تحت تاثیر قرار می‌دهند. افراد با ذهن قدرتمند همیشه در تلاش برای گرفتن بهترین تصمیم‌های ممکن هستند و تعادل احساس و منطق را برقرار می‌کنند.

۴. هدفمند باشید

دانش قدرت است! هدف داشته‌باشید و حقیقت افکار، احساسات، و رفتارهای‌تان را درک کنید. به یاد دارم درباره‌ی همه‌ی ویژگی‌های خودم در دفتر وقایع روزانه‌ام چه‌چیزهایی را نوشتم. این یک راه‌کار علمی برای خودشناسی است. اصلا آسان نبود، و پی‌بردم همیشه از بعضی جنبه‌های حقیقت خودم فرار کرده‌ام. به هر حال فهمیدم چیزهایی که سعی می‌کردم از آنها فرار کنم، حقایقی درباره‌ی خودم بودند که نمی‌خواستم بپذیرم، و به احتمال خیلی زیاد همان چیزهایی بودند که به مرور زمان توانایی من را در کنترل افکار، احساسات، و رفتارهای‌ام نابود کرده‌بودند. ارزش سختی را داشت، چون بسیاری از ویژگی‌های‌ام را کشف کردم که از وجودشان خبر نداشتم! این خودشناسی کلید کنترل افکار، احساسات، و رفتارهای‌ام بود، و من به نوشتن وقایع روزانه ادامه می‌دهم تا درمورد ویژگی‌های‌ام بیش‌تر بدانم و آنها را بهبود ببخشم.

۵. آماده یادگیری هرچیز سختی باشید

برای تقویت ذهن باید آماده ی یادگیری باشید حتی کارهایی که تا به حال انجام نداده‌اید و فک رمیکنید خیلی سخت و نشدنی است. آدم‌هایی که ذهن قوی دارند، دائما در حال یادگیری از موقعیت‌ها و آدم‌هایی هستند که هرروز با آنها روبه‌رو می‌شوند. نترسید، اگر واقعا به یک مهارت نیاز دارید شروع به یادگیری کنید، قدرت مغزتان خودش کمک میکند.

۶. خودِ هیجانی‌تان را درک کنید

ما به‌طور طبیعی احساس می‌کنیم ذهن‌مان یک تمامیت یک‌پارچه است، و خودمان را یک متفکر هدف‌مند و معقول به حساب می‌آوریم. اما پژوهش‌ها نشان می‌دهند در واقعیت، بخش هدف‌مند ذهن‌مان مانند یک سوار کوچک بالای فیل عظیم‌الجثه‌ی هیجان‌ها است. مهم‌ترین چیزی که باید کشف کنیم خودِ هیجانی‌مان است، چون افکار و رفتارهای‌مان را به طریقی شکل می‌دهد که متوجه آن نمی‌شویم. پس زمانی که خود هیجامی تان را درک کنید ذهن تان شروع به جست‌وجو میکند و الگوی ناراحت‌کننده شما را می‌یابد. مسیر تقویت ذهن همین است!

۷. به خودتان عشق بورزید

برای تقویت ذهن و قدرت مغزتان سعی کنید مدام به خودتان عشق بورزید و از خودتان مراقبت کنید. آدم‌هایی که ذهن قوی دارند برای دلسوزی و توجه به خودشان وقت می‌گذارند. آنها به خودِ هیجانی‌شان گوش می‌کنند، و اجازه می‌دهند احساس کند شنیده می‌شود، مهم است، و دوست داشته‌می‌شود، و این‌گونه دل‌سوز و عاشق خودشان هستند. هم‌چنین زمانی را به مراقبت کافی از خودشان اختصاص می‌دهند، چون می‌دانند اگر مراقب خودشان باشند، می‌توانند الگوهای افکار، احساسات، و رفتارهای‌شان را کنترل کنند و از این طریق در زندگی موفق شوند.

۸. موفقیت‌های دیگران را واقعا جشن بگیرید‌

فقط یک آدم با ذهن قوی میتواند به جای رقابت و گاهی دشمنی با افراد، همکاری کند و از موفقیت هایشان خوشحال شود و جشن بگیرد. این رفتار که موفقیت آدم‌های دیگر را بزرگ جلوه دهید و از صمیم قلب خوشحال شوید روح و ذهن شما را تقویت میکند و از شما یک انسان قدرتمند میسازد.

۹. آن‌طور که دوست دارید زندگی کنید

برای تقویت ذهن، اطمینان پیدا کنید به خوبی می‌دانید چه‌چیزی برای زندگی‌تان خوب است. به توصیه‌های دیگران گوش کنید، دیدگاه‌های‌شان را در نظر بگیرید، و سپس انتخاب خودتان را بکنید. شما یکبار زندگی میکنید، پس این یکبار آن طور که دوست دارید باشید.

۱۰. از اشتباهات‌تان درس بگیرید

آدم‌هایی که ذهن قوی دارند اشتباهات‌شان را پنهان یا توجیه نمی‌کنند. بلکه از آنها درس می‌گیرند. شما برای به قدرت رسیدن نباید از خطاهایتان فرار کنید. باید آنها را به خاطر بیاورید و درس بگیرید.

۱۱. از زندگی مطابق ارزش‌های‌تان راضی هستید

این که مدام ناراضی باشید و از همه چیز شکایت کنید باعث بهبود اوضاع تان نمی‌شود و کم کم قدرت مغز شما را هم کاهش می‌دهد. آدم‌هایی که ذهن قوی دارند نسبتا آسان تصمیم می‌گیرند، چون اولویت‌های‌شان را می‌دانند و مطابق ارزش‌های‌شان زندگی می‌کنند و همین موضوع باعث تقویت قدرت ذهن و مغز آنها می‌شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان