۱۵ برترین خواص دمنوش جعفری برای پوست،‌ مو و سلامتی

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۲۲, ۱۴۰۰ , ,
خواص دمنوش جعفری

دمنوش جعفری فواید چشمگیری برای سلامتی دارد. این دمنوش که با دم کردن جعفری تازه یا خشک در یک فنجان آب داغ تهیه می شود، می‌تواند چندین ماده مغذی و آنتی اکسیدان را که برای سلامتی ضروری هستند، به بدن برساند. به علاوه، تهیه آن آسان و مقرون به صرفه است و آن را به یک عضو عالی در رژیم غذایی شما تبدیل می‌کند. در این نوشتار با ۱۵ مهم‌ترین خواص دمنوش جعفری آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید!

۱۵ فایده دمنوش جعفری برای سلامتی

غالب مردم فقط در مورد استفاده از جعفری به عنوان یک چاشنی یا سبزی کنار غذا و برای تهیه انواع غذا و سوپ اطلاع دارند، اما این سبزی یک ماده‌ غذایی سالم و بسیار مغذی هم است. جعفری در عین حال دارای خواص دارویی است و نقش مهمی در صنعت داروسازی دارد.

گیاه جعفری بسیار سالم است زیرا ویتامین‌های فراوانی دارد. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این واقعیت است که در جعفری می‌توانید ویتامین سی را حتی بیش از لیمو، پرتقال یا کلم پیدا کنید. همچنین سطح ویتامین  آ، ۱B، ۲، ۳، ۵، ۶ و 9، K  و E در این گیاه بسیار بالاست. اما جعفری فقط سرشار از ویتامین نیست، بلکه منبع خوبی از مواد معدنی مانند سدیم، پتاسیم، آهن و چربی‌های سالم است. سطوح بالای ویتامین A و C باعث می‌شود که جعفری در درمان بیماری‌های پوستی، اختلالات تیروئید، مشکلات کلیوی و بسیاری دیگر موثر باشد، چون این گیاه خوراکی آنتی‌اکسیدان، ضدعفونی ‌کننده، ضد آلرژی و ضد تومور است. اما این‌ها همه‌ی خواص این گیاه نیستند؛ جعفری به سلامت کبد، دستگاه گوارش و تناسلی نیز کمک می‌کند. این گیاه یک تقویت‌کننده‌ی طبیعی قوای جنسی است و می‌تواند زندگی جنسی شما را بهبود بدهد.

به طور کلی، جعفری یک گیاه عالی است و همه باید آن را در رژیم غذایی خود قرار بدهند. با این حال، خوردن همیشگی آن برای استفاده از مزایایی که دارد ممکن است کمی دشوار باشد، بنابراین دمنوش جعفری گزینه‌ مناسبی تلقی می‌شود. با این حال یادتان باشد که یک فنجان در روز کاملا کافی است.

طرز تهیه دمنوش جعفری

آماده کردن و تهیه دمنوش جعفری بسیار ساده است. ابتدا باید آب داغ را روی دو قاشق برگ یا ریشه‌ تازه‌ی جعفری که خرد شده بریزید. دمنوش باید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. دمنوش جعفری را بعد از دم کشیدن صاف کنید و قبل از غذا آن را میل کنید.

روزانه چه میزان دمنوش جعفری بنوشیم؟

برای بهره‌مند شدن از فواید دمنوش جعفری قرار نیست 10 فنجان از آن را در طول روز بنوشید. 200 میلی‌لیتر برای یک بزرگسال و حداکثر 60 میلی‌لیتر در روز برای کودکان برای یک رژیم غذایی سالم کافی است. به علاوه، باید بدانید که مصرف دمنوش جعفری بیش از این میزان سالم نیست. زیرا مصرف بیش از حد آن ممکن است عوارض جانبی داشته باشد.

مهم است بدانید که زیاده‌روی در مصرف آن می‌تواند درد شکم، حالت تهوع یا اسهال را ایجاد کند، اما همه‌ این‌ها فقط در صورتی رخ می‌دهند که آن را بیش از دوز توصیه ‌شده‌ روزانه مصرف کنید. واقعیت مهم دیگر این است که مصرف دمنوش جعفری در طول بارداری توصیه نمی‌شود. چرا که می‌تواند انقباضات رحم را تحریک کند و همین ممکن است منجر به سقط جنین یا زایمان زودرس شود.

مهم‌ترین خواص دمنوش جعفری:

۱. سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

این گیاه دارای آهن، ویتامین‌های گروه ب و ویتامین سی است و همین باعث می‌شود دمنوش آن در به از بین بردن رادیکال‌های آزاد که برای بدن بسیار سمی هستند، بسیار توانمند باشد. این مواد سالم توانایی متعادل کردن متابولیسم و همچنین تحریک سیستم عصبی را دارند. جعفری یک گیاه معجزه ‌آسا است و می‌تواند از شما در برابر بیماری‌های تحلیل برنده، سرطان، بیماری‌های دستگاه عصبی مرکزی یا حتی بیماری پارکینسون محافظت کند. استفاده از این دمنوش دوباره تعادل انرژی بدن شما، متابولیسم و جذب مواد مغذی سالم را بازیابی می‌کند.

مطلب مرتبط: خواص چای بابونه؛ ۸ فایده بی نظیر چای بابونه برای سلامتی

۲. دمنوش جعفری برای  سیستم عصبی و تیروئید بسیار مفید است

ب کمپلکس برای سیستم عصبی فوق العاده است. این گروه از ویتامین‌ها باعث می‌شود که شما عصبی بودن، تحریک‌پذیری و افسردگی را فراموش کنید و در نتیجه خودتان را آرام‌تر و شادتر احساس خواهید کرد. ید برای تیروئید شگفت ‌انگیز است. به علاوه، این چای سطوح استروژن را متعادل می‌کند و با تاثیری که روی سیستم عصبی و غده‌ی تیروئید دارد، برای زنانی که در معرض یائسگی قرار دارند، بسیار مفید است.

۳. خواص دمنوش جعفری: به کاهش وزن کمک می‌کند

مصرف دمنوش جعفری به طور روزانه، شیوه‌ای عالی برای تقویت سوخت و ساز بدن است. بدن شما سریع‌تر چربی‌ سوزی می‌کند و سیستم گوارش شما نیز عملکرد بهتر و موثرتری خواهد داشت. به این ترتیب رژیم غذایی کاهش وزن‌تان سریع‌تر نتیجه خواهد داد. همچنین، اوضاع سلامتی‌تان بهتر شده، بیش از همیشه انرژی خواهید داشت.

۴. برای پاکسازی کلیه عالی است

دمنوش جعفری یک نوشیدنی عالی برای از بین بردن سنگ کلیه است. شما می‌توانید نیم لیتر دمنوش از نیم کیلوگرم جعفری و یک و نیم لیتر آب تهیه کنید. بعد از 40 روز تمام سنگ‌های کوچک موجود در کلیه‌تان از بین خواهند رفت و آن درد و عذاب ناشی از حرکت سنگ‌ها را برای همیشه فراموش خواهید شد.

مطلب مرتبط: ۱۰ نشانه هشدار دهنده که کلیه های‌تان درست کار نمی کنند

۵. خواص دمنوش جعفری: خون را تصفیه می‌کند

با استفاده از یک کیلوگرم جعفری و دو لیتر آب  می‌توانید دمنوش قوی‌تری را آماده کنید. نوشیدن این دمنوش در طول روز به شما کمک می‌کند که بدن‌تان را سم زدایی کنید. با نوشیدن دمنوش جعفری سموم را از خون و کبد و همین‌طور دستگاه گوارش‌تان خارج خواهید کرد. حتی در همان روز اول نوشیدن آن، احساس بهتری خواهید داشت، سالم‌تر خواهید شد و حس می‌کنید که تمام ارگانیسم‌تان به صورت کارآمدتر و موثرتری عمل می‌کند.

۶. به درمان ناتوانی جنسی کمک می‌کند

این گیاه دارویی قدرتمند یک تقویت‌ کننده‌ عالی قوای جنسی است. جعفری همچنین می‌تواند ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ را در شما درمان کند. مواد سالم موجود در جعفری به شما کمک خواهد کرد متابولیسم بدن‌تان متعادل‌تر شود، زیرا در نهایت اکثر مشکلات جنسی یک دلیل کلی‌تر دارند. اگر تمام بدن شما دچار مشکل باشد، یا اگر از افسردگی یا سایر مشکلات ذهنی رنج می‌برید، ممکن است قوای جنسی شما نیز تحت تاثیر قرار بگیرد.

۷. به سلامت دستگاه تناسلی زنان کمک می‌کند

نه تنها مشکلات مردان را می‌توان با نوشیدن دمنوش جعفری بهبود داد، بلکه می‌توانیم بگوییم که دمنوش جعفری یک درمان عالی برای مشکلات جنسی زنانه نیز محسوب می‌شود. این دمنوش در عین حال می‌تواند موجب سبک شدن درد و گرفتگی ناشی از قاعدگی و علائم یائسگی شود. همچنین، قدرت باروری افزایش می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند که سریع‌تر باردار شوید.

۸. برای مبارزه با سرطان عالی است

این گیاه پر از مواد سالم و مفید است و از میان آن‌ها اسید آمینه‌های ضروری هستند که با تومورهای سرطانی مبارزه می‌کنند. دمنوش جعفری می‌تواند از سرطان ریه، سرطان کبد، سرطان کلیه و سرطان گردن جلوگیری کند. اگر این دمنوش در بلند مدت استفاده شود، تاثیر زیادی در محافظت از شما در برابر تومورهای مغزی خواهد داشت. عملکرد ضد تومور آن نباید نادیده گرفته شود و در واقع همه‌ ما باید آن را بنوشیم و از بروز بیماری‌های ناخواسته جلوگیری کنیم.

۹. خواص دمنوش جعفری: به درمان تورم پاها کمک می‌کند

در صورتی که پاهای‌تان متورم و دردناکی شده‌اند، مصرف یک فنجان دمنوش جعفری در روز می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این دمنوش یک دیورتیک (ادرارآور) عالی است و به شما کمک می‌کند که با این مشکل شایع مبارزه کنید.

۱۰. به درمان نفخ کمک می‌کند

مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در جعفری یافت می‌شوند، بدن شما را سم‌زدایی کرده، به بهبود عملکرد آن‌ها کمک می‌کنند. دستگاه گوارش شما اولین ارگانی است که از این چای بهره‌مند می‌شود و اولین علامتی که متوجه بهبودی آن خواهید شد نفخ است.

با استفاده از این دمنوش کم کم نفخ شکم و گاز بیش از حد را فراموش خواهید کرد و احساس بسیار خوبی خواهید داشت. خودتان را سبک‌تر و جذاب‌تر حس می‌کنید و حتی اگر یک وعده غذایی سنگین میل کنید، باز هم شکمی تخت خواهید داشت.

۱۱. اثرات آرام ‌بخش و ضد افسردگی دارد

همان طور که بالاتر نیز گفتیم،‌ جعفری روی سیستم عصبی نیز تاثیر مثبت دارد. ویتامین‌های B راز این تاثیر مثبت هستند و نوشیدن یک لیوان دمنوش گرم جعفری به صورت روزانه باعث می‌شود احساس آرامش بیش‌تری داشته باشید و استرس را فراموش خواهید کرد.

۱۲. می‌تواند سطح کلسترول شما را کاهش دهد

از جمله خواص دمنوش جعفری کاهش سطح کلسترول بد است. این دمنوش که سطح چربی‌های سالم را در بدن بهبود می‌دهد، با کلسترول بد مبارزه می‌کند.

۱۳. دمنوش جعفری گردش خون را بهبود می‌دهد

این فایده دمنوش جعفری بسیار مهم است. به خصوص اگر از بیماری‌های مختلف مانند دیابت رنج می‌برید زیرا با استفاده از این دمنوش جریان خون مناسب حفظ خواهد شد. دمنوش جعفری در عین حال کمک می‌کند که عروق سالم بمانند.

۱۴. پوست را جوان تر می‌کند

ویتامین‌ ها و مواد معدنی موجود در این دمنوش روی پوست شما نیز تاثیر مثبت می‌گذارند. این دمنوش بدن شما را سالم و جوان خواهد کرد و به بهبود آن لکه‌های ناشی از بالا رفتن سن کمک خواهد کرد.

۱۵. سلامت موها را افزایش خواهد داد

ویتامین‌های ذکر شده در بالای این نوشتار، باعث می‌شوند که ریشه‌ موها سالم‌تر و قوی‌تر شوند. بنابراین بهبود سلامت موها نیز از فواید دمنوش جعفری است.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.2 / 5. تعداد آرا: 9

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *