جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
0
(0)

تصور رایج در مورد میل جنسی مردان این است که مردان همیشه دارای میل جنسی بالا هستند. اما گاهی میل جنسی مردان در طول زمان افزایش یا کاهش می‌یابد. ممکن است میل جنسی مردان به دلیل چیزهایی مانند لذت های رابطه، سلامتی، تناسب اندام، تعطیلات آخر هفته و آرامش ذهنی افزایش یابد.

از سویی میل جنسی مردان می تواند به دلیل برخی موارد مانند مشکلات در رابطه، استرس، کار بیش از حد یا مسائل شخصی  دیگر کاهش یابد. بنابراین، این یک امر طبیعی است که مردان هر از گاهی علاقه خود را به رابطه جنسی از دست می دهند. اما اگر کاهش میلی جنسی در مردان تبدیل به یک امر طولانی مدت شود، قابل نگرانی است. مردانی که با چنین حالتی مواجه می شوند بهتر است به دنبال علل و درمان آن باشند. در این جا به ۶ عامل اصلی که از شایع ترین علت های کاهش میل جنسی مردان محسوب می شود، اشاره می کنیم.

۱. بی میلی جنسی مردان؛ سطح پایین هورمون تستوسترون

تستوسترون قوی ترین هورمون مردانه است که در میل جنسی مردان بسیار تاثیرگذار است. این هورمون به علاوه تاثیر در میل جنسی، وظیفه تولید اسپرم، سلامت استخوان ها و تامین گلبول های قرمز خون را به عهده دارد. به همین خاطر، اگر به هر دلیلی سطح تستوسترون پایین بیاید باعث کاهش میل جنسی مردان می شود.

مطلب مرتبط: بی میلی جنسی: پنج علت که زنان از رابطه جنسی گریزان اند

۲.افسردگی

مردان دوست دارند که خود را قوی و محکم نشان دهند. هنگامی که إحساس ضعف و ناامیدی به آن ها دست می دهد، سعی می کنند آن را انکار کنند. اما افسردگی یک مشکل رایج است که میلیون ها مرد را در هر سن و سالی در برهه‌ای از زندگی‌ شان، تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری روحی نحوه تفکر، إحساس و عمل کرد مردان را در زندگی روزمره تغییر می دهد. به علاوه بر روابط، خواب، رژیم غذایی و به خصوص میل جنسی مردان تاثیر می گذارد. افسردگی یکی از بیماری های روحی است که باعث می شود به شدت میل جنسی میل مردان کاهش یابد. بنابراین مردانی که از این بیماری روحی رنج می برند، لازم است تا به پزشک و متخصص أعصاب و روان مراجعه کنند.

۳. بی میلی جنسی مردان؛ بیماری های جسمی

برخی بیماری ها مثل فشار خون، دیابت، ضعف جسمانی شدید… نیز باعث کاهش میل جنسی مردان می شود. مردانی که از این بیماری ها رنج می برند ممکن است دچار کاهش میل جنسی باشند. یا در شرایطی که بیماری آن ها، شدت می یابد میل جنسی آن ها نیز کاهش می یابد.

مطلب مرتبطچرا زنان رابطه جنسی را در شب و مردان رابطه را هنگام صبح دوست دارند؟

۴.برخی از داروهای شیمیایی

برخی از داروهای شیمیایی مانند داروهای ضد افسردگی به شدت در کاهش میل جنسی مردان تاثیر گذار است. به صورت کلی این داروها با ایجاد خواب آلودگی بیش از حد و سستی و کسالت بدن باعث احساس ضعف و کاهش میل جنسی در مردان می شود.

۵. بی میلی جنسی مردان؛ اتفاقات ناخوشایند

مردانی که گاهی در شرایط بدی قرار می گیرند و اتفاقات ناخوشایند درزندگی آن ها رخ می دهد، میل جنسی شان نیز کاهش می یابد. از سوی دیگر مردانی که به صورت ناگهانی، عزیزانش را از دست می دهند. یا از شریک زندگی شان جدا می شوند، برای مدتی دچارکاهش میل جنسی می شوند. به علاوه  ورشکستگی مالی و از دست دادن موقعیت اجتماعی و مناصب شغلی نیز باعث کاهش میل جنسی مردان می شود.

۶.اعتیاد به مواد مخدر و الکل

استفاده و اعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل، تاثیر مستقیم برکاهش میل جنسی مردان دارد. اعتیاد به مواد مخدر و مصرف بیش از حد الکل به مرور زمان حتی باعث از دست دادن تمایل به رابطه جنسی در مردان می شود. چرا که با مصرف مواد مخدر و الکل کم کم قوای جسمی و جنسی مردان از بین می رود. به این ترتیب مردان به موجود کاملا خنثی و بی حال تبدیل می شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان