جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 6 دقیقه
3.7
(7)

مثل همه عادات بد، بهانه گیری آسان است. بهانه ها به شما این امکان را می دهند که خود را وارد منطقه راحتی خود کنید و تلاش نکنید. به زندگی بی تحرک خو بگیرید. بهانه گیری در زندگی شما را از داشتن زندگی سالم باز می دارند. بعد از مدتی متوجه خواهید شد که این شیوه زندگی برای شما درست نیست.

می‌توانید بپذیرید که زندگی‌تان کجاست (که نسخه‌ای از «تسلیم شدن» است). یا می‌توانید با قبول مسئولیت در مورد جایی که اکنون هستید، بهانه‌های خود را از بین ببرید. اما برای از بین بردن بهانه ها لازم است بفهمید که چرا بهانه ها را ایجاد کردید؟ پس چه خواهد شد؟ در اینجا 7 روش ساده برای از بین بردن بهانه ها در خود  آورده شده است:

1. بهانه گیری در زندگی: بین خطوط را بخوانید

معمولاً بهانه‌ای که استفاده می‌کنید، پنهان کردن دلیل واقعی این است که چرا «نمی‌توانید» کاری را انجام دهید. برای برخی، ترس از شکست است. برای دیگری ممکن است، این یک مسئله عزت نفس باشد. کس دیگر بهانه ها را بخاطر ترس از موفقیت یا داشتن چیزی برای از دست دادن، اعمل می کند.

اگر مطمئن نیستید که بهانه ها از کجا می آیند به سادگی از خود بپرسید: اگر قرار بود موفق شوید و به آنچه می خواهید برسید، بدترین چیزی که ممکن است در این میان اتفاق بیفتد چیست؟ بدترین سناریو را فهرست کنید و احتمالاً یک موضوع را تشخیص خواهید داد. این موضوعی است که باید به آن بپردازید.

مطلب مرتبط: احساس شکست: هشت درس مهم برای زمانی که حس ناامیدی و شکست دارید

2.  خودداری از استفاده واژه “اما”

این ترفند کوچکی است که من استفاده می کنم. همیشه هم جواب می دهد. به جای گفتن “من واقعاً دوست دارم، اما…”، حرف خود را قطع کنید. بهتر است بگویید “من واقعاً دوست دارم.” این امر ذهن شما را تحریک می کند تا به جای موانعی که در حال حاضر بر سر راه شما قرار دارد، روی برنامه هایی که برای رسیدن به اهداف خود باید انجام دهید تمرکز کند. به شما انگیزه فوری می دهد.

3. بهانه گیری در زندگی: از سایر “بهانه گیران” دوری کنید

یکی از چیزهای مهم، وقتی شروع به خارج شدن از منطقه امن خود می کنید، شناخت افراد بهانه گیر است. با نگاه کردن به صحبت هایشان، متوجه می شوید که همیشه شاکی و بهانه می گیرند. تصور کنید اگر همیشه زمام را صرف چنین کاری کنیم چه می شود؟

کسانی که با آنها وقت می گذرانید ممکن است متوجه نشوند که دارند بهانه می آورند. شما باید به این نتیجه برسید و از این افراد دوری کنید. این امری است که هر کس قبل از اینکه بتواند تغییر کند، باید به تنهایی به آن برسد. موضوع گفتگو با بهانه گیران را باید تغییر داد، یعنی شروع یک مکالمه جدید. کسی باش که آهنگ را تغییر می دهد. اگر بهانه های خود را حذف کنید، احتمالاً دیگران را هم تشویق می کنید که همین کار را انجام دهند.

4. خودتان را فریب دهید؛ رسیدن به اهدافتان را آسان فرض کنید

بسته به اهدافتان، گاهی اوقات فقط فکر کردن به آنها طاقت فرسا است. این امر به ویژه در مورد اهداف عظیم، مانند موفقیت در یک حرفه چالش برانگیز یا ایجاد یک تجارت از پایه، مصداق دارد. لذا خیلی آسان است که آنقدر غرق فکر شوید که اصلاً شروع نکنید.

بهانه های خود را با ایجاد لیست اصلی همه کارهایی که به آن هدف خاص مربوط می شود، از بین ببرید. آن را به گام های کوچک کوچک تقسیم کنید. هر بار فقط روی یک پله کوچک کار کنید و بقیه مراحل را در کشو پنهان کنید. وقتی مرحله را تمام کردید، به نظر نمی رسد که آنقدر مهم باشد. سپس به بعدی و بعدی بروید. به زودی، به تمام مراحل کوچک خود نگاه خواهید کرد و از پیشرفت خود شگفت زده خواهید شد!

مطلب مرتبط: دلایل عدم موفقیت؛ ۳ عاملی که سبب می‌شوند در رسیدن به اهداف تان شکست بخورید

5.بهانه گیری در زندگی: عادت های بدون بهانه ایجاد کنید

همانطور که می گویند: “ترس را احساس کنید، اما به هر حال آن را انجام دهید.” بهانه‌هایی که می‌آورید را بشناسید. به آن‌ها دست پیدا کنید و کاری را که می‌خواهید انجام دهید. صرف‌نظر از اینکه فکر می‌کنید چه چیزی مانع شما می‌شود. بله، گفتن خیلی راحت تر از انجام دادن است. این که بگوییم کنترل زندگی هدفمند خود را در دست داری یک چیز است و کنترل کردن یک چیز دیگر!

 

ایجاد این عادات در لحظه دشوار و گاهی دردناک است، اما پس از آن احساس شادابی می کنید. به طور غیرقابل توصیفی به خود افتخار می کنید. بنابراین، شما می خواهید چالش بعدی خود را فوراً تنظیم کنید. این یک تمرین اعتیاد آور است وقتی شروع کنید. آزمایش محدودیت‌های خود را سرگرم‌کننده کنید و از رویارویی با شرایط لذت ببرید.

مطلب مرتبط: فعال تر شدن در زندگی: شش روش ساده برای افزایش روحیه فعالیت در زندگی

6. از بهانه های خود به عنوان سیگنال استفاده کنید

هنگامی که بهانه های خود را تشخیص دادید، می توانید از آنها به نفع خود استفاده کنید. بهانه های خود را سیگنالی برای یک مشکل اساسی تر در نظر بگیرید. این یک راه عالی برای آشنایی با چیزهایی است که باعث می شود شما تیک بزنید. هر بار که بهانه ای می یابید، بیشتر به آن نگاه کنید. علت واقعی را بیابید و برای عبور از آن تلاش کنید. هرچه بیشتر این کار را انجام دهید، بیشتر برای رسیدن به هدف تلاش کرده اید.

7. بهانه گیری در زندگی: به فرآیند اعتماد کنید

مواقعی وجود دارد که شما صادقانه می‌خواهید کاری انجام دهید، اما جنبه‌هایی از برنامه/سبک زندگی/ حجم کاری شما وجود دارد که به شدت با آنچه می‌خواهید در تضاد است. در این موارد، شما در حال انکار یا بهانه تراشی نیستید. شما به سادگی موانعی را که بر سر راه شما قرار دارند بررسی کنید. زمانی است که اجازه می دهید این موانع سر جای خود باقی بمانند، بهانه می شوند. زمانی که چیزی برای ما بسیار مهم است، شروع به لایه برداری از بهانه ها می کنیم.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 7

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان