از بین بردن موهای زائد: 7 دستور العمل طبیعی برای از بین بردن همیشگی موهای زائد

توسطنگار ستوده

آذر ۲۰, ۱۴۰۰ به روز رسانی : تیر ۱۵, ۱۴۰۱ , , ,
از بین بردن موهای زائد

موهای زائد در قسمت های خاصی از بدن رشد می کند. از نظر بهداشتی و ظاهری اذیت کننده هستند و هر فردی برای از بین بردن آن تلاش می کند. از روش های مختلفی مانند تراشیدن، اپیلاسیون و … برای از بین بردن موها استفاده می شود. با این حال، استفاده از راه حل های کاربردی تر و موثرتر به هیچ وجه سخت نیست. با کرم های موبر گیاهی می توانید در مدت کوتاهی از شر موهای زائد خلاص شوید.

بنابراین، اگر می خواهید در زمان صرفه جویی کنید و از روش های طبیعی استفاده کنید، دستورالعمل های گیاهی رفع موهای زائد را که برای شما آماده کرده ایم، امتحان کنید!

1. با ویژگی رفع موهای زائد زردچوبه آشنا شوید!

زردچوبه که یکی از اولین گیاهانی است که برای بهره مندی از قدرت طبیعت به ذهن ما خطور می کند. ماسک زردچوبه که یکی از ایده آل ترین روش ها به خصوص برای موهای صورت است. این ماسک به کاهش مو و نازک شدن فولیکول های مو کمک می کند.

برای تهیه ماسک، 4 قاشق غذاخوری شیر و 1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه و 1 قاشق غذاخوری آب لیمو را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را بر روی قسمتهایی محل رویش مواد زائد مالیده و بعد از 10-15 دقیقه با آب ولرم بشوئید. بعد از چندین بار استفاده متوجه ضعیف شدن موهای زائد و از بین رفتن آنها خواهید شد.

از بین بردن موهای زائد

مطلب مرتبط: زردچوبه برای پوست: ۱۰ خواص اثبات شده که این ادویه برای پوست دارد

2.از بین بردن موهای زائد؛ نمک و لیمو!

هیچ کس نیست که اثرات مثبت لیمو بر پوست را نداند. مخصوصا وقتی با نمک ترکیب شود بر روی موهای زائد بسیار موثر است. لیمو و نمک فولیکول های مو را نرم می کند و به کاهش و ریزش موها به مرور زمان کمک می کند. همچنین برای از بین بردن لکه های بعد از اپیلاسیون بسیار موثر است. می توانید از مخلوط نمک و لیمو به عنوان اسپری موبر استفاده کنید یا آن را مستقیماً روی پوست خود بمالید.

برای این کار مقداری آب لیموترش تازه را به خوبی با ۱ قاشق چایخوری نمک مخلوط کنید. سپس آن را در یک بطری اسپری خالی بریزید. روی ناحیه ای که می خواهید بپاشید و بگذارید 15 دقیقه به همین صورت بماند. سپس آن ناحیه را با آب ولرم بشویید. تکرار این روش یک بار در هفته برای حصول نتایج موثر مفید است.

از بین بردن موهای زائد

3. جوش شیرین و قهوه!

قهوه به عنوان لایه بردار روی پوست استفاده می شود. قهوه دارای اثر بازسازی و طراوت بر روی پوست است. هنگامی که با جوش شیرین ترکیب می شود، دارای خواص ضد باکتریایی می گردد. این ترکیب می تواند معجزه ای در موهای زائد رخ دهد. دکتر. با استفاده از این مخلوط می توانید کاهش موهای زائد خود را مشاهده کنید.

برای تهیه یک لیوان چای قهوه پخته شده (با تفاله آن) و یک قاشق چایخوری جوش شیرین را به خوبی مخلوط کنید. سپس موارد را به محل مورد نظر بمالید. چند دقیقه با حرکات ملایم ماساژ دهید و سپس آن ناحیه را بشویید. می توانید این روش را یک یا دو بار در هفته اعمال کنید.

از بین بردن موهای زائد

 

مطلب مرتبط: مراقبت از پوست آقایان: ۵ ماده طبیعی و موثر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا

4. از بین بردن موهای زائد؛ اثری فوری گیاه خاراگوش

گیاه خاراگوش از زمان های قدیم به دلیل خاصیت رفع موهای زائد مورد علاقه همه بوده است. برای تهیه مقداری آب به پودر گیاه خاراگوش اضافه کنید و مخلوط کنید تا به غلظت آبکی برسد. روی ناحیه مورد نظر بمالید و 10-15 دقیقه صبر کنید و بشویید. فراموش نکنید ماندن بیش از اندازه ماده بر روی پوست، باعث تحریک می شود.

هر زمان که بخواهید موهایتان ریزش کند می توانید این برنامه را تکرار کنید. برای جلوگیری از رشد موهای جدید می توانید هفته ای یکبار ناحیه مورد نظر را با این ماده ماساژ دهید.

5. گردو شناخته شده ترین درمان

هم از مغز و هم پوسته گردو هم به عنوان غذا و هم در مراقبت از پوست استفاده می شود. پوست گردو که برای همه با اثر موبر آن شناخته شده است، اغلب به عنوان درمان ترجیح داده می شود. برای کاهش رشد مو و تسریع در ریزش موهای موجود حتما درمان گردو را امتحان کنید.

1 فنجان پوست گردو پودر شده و 2 لیوان آب مخلوط کنید. بگذارید آب گردو یک شب بماند. با استفاده از پنبه یا پارچه به محل مورد نظر بمالید و بگذارید 1 ساعت بماند. می توانید این برنامه را هر چند وقت یکبار که بخواهید تکرار کنید.

از بین بردن موهای زائد

6. از بین بردن موهای زائد؛ آرد و روغن خردل!

اگر می خواهید اثر موبر را ببینید و هر چه زودتر از شر موهایتان خلاص شوید، می توانید از ترکیب آرد و روغن خردل بهره مند شوید. این روش با خاصیت اپیلاسیون پوست را صاف می کند.

برای تهیه 3 فنجان آرد گندم و6 قاشق غذاخوری روغن خردل را با هم مخلوط کنید. می توانید مقدار مواد را به دلخواه تنظیم کنید یا به جای آرد گندم از آردهای مختلف استفاده کنید. می توانید این روش را که اثر مومی دارد در دوره هایی که می خواهید از شر موها خلاص شوید تکرار کنید. همچنین این ماده به پوست شما طراوت و زیبایی بخشیده و در واقع یک معجون ضد پیری برای پوست است.

از بین بردن موهای زائد

مطلب مرتبطاین معجون ضدپیری، رسپی یک پوست سالم است

7. نعناع تازه را از دست ندهید!

اگرچه سعی می شود از بیرون از رشد مو جلوگیری شود، رشد مو به دلایل هورمونی نیز می تواند رخ دهد. بنابراین می‌توانید با مصرف گیاهان خاص ریزش مو را تسریع کنید. برای این درمان نیاز به نعناع تازه دارید. می‌توانیم آن را همراه با صابون‌ها و کرم‌های گیاهی موبر استفاده کنیم!

برای تهیه نعناع تازه را در یک لیوان آب داغ دم کنید. برای درمان، آب نعناع را یک بار در روز، هر روز به نواحی مورد نظر بمالید.

از بین بردن موهای زائد

چه کسی می تواند دستور العمل های گیاهی رفع موهای زائد را امتحان کند؟

برای امتحان دستور العمل های گیاهی، نباید به گیاهان توصیه شده حساسیت داشته باشید.

اگر در قسمت ناخواسته بدن خود رشد مو دارید، می توانید دستور العمل های موجود در لیست ما را اعمال کنید.

استفاده منظم برای موهای زیر بغل ضروری خواهد بود. برای موهای نازک ناحیه صورت توصیه می شود که به طور مرتب برای آقایان و خانم ها امتحان شود.

می توانید این دستور العمل ها را برای مدت طولانی برای نازک و تمیز کردن موها و موهای ناحیه پا امتحان کنید.

توصیه نمی شود آن را روی کودکان امتحان کنید تا بر هورمون رشد کودکان تأثیری نگذارد.

بیشتر برای مشکلات رشد موی بزرگسالان توصیه می شود.

شما باید درمان های توصیه شده را یک بار در روز، هر صبح یا عصر انجام دهید.

اگر بعد از چند روز استفاده را رها کنید، راه حلی برای مشکل رشد مو پیدا نخواهید کرد.

زنان و مردان باید به طور منظم از درمان های فوق استفاده کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.8 / 5. تعداد آرا: 12

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *