جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 3 دقیقه
3.7
(3)

خیلی وقت‌ها پیش آمده است که کسی از دوستان یا آشنایان برایتان تماس می‌گیرد. او اطلاع می‌دهد که مثلاً یکساعت دیگر منزل شما خواهد بود. درست است که بحث مهمانی نیست و این یک ملاقات معمولی است. اما وقتی متوجه می‌شوید که خانه‌تان، آنقدرها مرتب و تمیز نیست، نگران می‌شوید. چون نمی‌خواهید شلخته و نامرتب به نظر برسید.

شما وقت ندارید، چه باید کرد؟ خوشبختانه می‌شود قبل از اینکه کسی زنگ در را بزند، به روشی سریع و کارآمد فضای خانه را تمیز کرد. به طوری که همه چیز منظم و مرتب به نظر برسد و چهره‌ای دلنشین از شما در مهمان باقی بماند. با ما همراه باشید تا با نحوه تمیز کردن سریع خانه درست قبل از ورود مهمان آشنا شوید.

تمیز کردن خانه؛ با ورودی شروع کنید

ورودی خانه اولین جایی است که مردم هنگام ورود به خانه شما می‌بینند. بنابراین مهم است که هر گونه آشغالی و اشیای پراکنده روی زمین را بردارید و فضا ورودی را خلوت کنید. مطمئن شوید که برای کفش‌ها و کت‌های مهمان‌هایتان جا وجود دارد (اگر جایی برای آن‌ها وجود دارد). جاروبرقی را از آن منطقه عبور دهید، یا حداقل فرش‌ها را تکان مختصر دهید.

مطلب مرتبط: ۸ گیاه قدرتمند که هوای داخل خانه را تمیز می کنند

به آشپزخانه بروید

اگر در حال پختن و سرو غذا هستید، بهانه‌ای دارید که چرا ممکن است روی پیشخوان آشپزخانه کمی به هم ریخته باشد. اما حتی در این صورت، تا جایی که می‌توانید آن را پاک و خلوت کنید. ظروف تمیز را کنار بگذارید. ظروف کثیف را در ماشین ظرفشویی یا حداقل در سینک ظرفشویی قرار دهید (اگر وقت ندارید آنها را بشوئید). کف آشپزخانه را با یک دستمال نمناک تمیز کنید (اگر سرامیک یا چوب است.) و خیلی سریع جاروبرقی را در کف آشپزخانه هم بکشید.

چند دقیقه را به سرویس بهداشتی اختصاص دهید

سپس به توالت بپردازید. به طور خاص، از سفیده کننده برای کاسه توالت استفاده کنید. بگذارید در حالی که روی بقیه اتاق کار می کنید بماند. سپس کاسه دستشویی و شیر آب را پاک کرده و ضدعفونی کنید. از شیشه پاک کن برای از بین بردن هر گونه لکه روی آینه استفاده کنید. مطمئن شوید که مقدار زیادی صابون و دستمال توالت برای مهمانانتان وجود دارد. سپس برس توالت را بگیرید، کاسه را بشوئید، شستشو دهید.

تمیز کردن خانه؛ فضاهای تجمع را از بین ببرید

وقتی زمان مهم است، این تجمل را ندارید که مطمئن شوید همه چیز در جای درست خودش قرار بگیرد. لذا باید فضاهای تجمع اصلی خانه‌تان را خلوت کنید. هر چیزی را که نمی‌توانید درست در جای مناسب قرار دهید، فوراً در یک سبد لباس‌شویی قرار دهید.آن‌ها را در اتاق دیگری که دور از چشم (مثل اتاق خوابتان) قرار دهید.

مطلب مرتبط: ۱۲ ترفند موثر برای رفع بوی بد و خوشبو کردن فضای خانه

قسمت های پر رفت و آمد خانه خود را جاروبرقی بکشید

اکنون، جاروبرقی را به اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و راهروها ببرید. هر جایی که مردم وقت خود را سپری کنند. با اتاق خواب‌ها یا قسمت‌هایی از خانه که برای مهمانان ممنوع است، خود را خسته نکنید.

تمیز کردن خانه؛ اتاق نشیمن را مرتب کنید

چیز مهمی نیست. فقط پتوهای پرتابی را تا کنید. مطمئن شوید که کوسن‌ها و بالش‌های کاناپه صاف شده‌اند. اگر وقت داشتید، روی کاناپه و مبل را با جاروبرقی بکشید. سطوح معمولی خانه خود را گردگیری کنید. اگر مواردی وجود دارد که با یک لایه گرد و غبار ضخیم پوشیده شده است، حتماً آنها را پاک کنید. در غیر این صورت، زیاد از راه خود دور نشوید. (مگر اینکه وقت اضافی برای خود پیدا کنید.)

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد آرا: 3

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان