کنترل وزن در زمستان: با رعایت این ۶ نکته در فصل سرما افزایش وزن نخواهید داشت

توسطعقیله نرگس رحمانی

آذر ۱۲, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۲, ۱۴۰۰
کنترل وزن در زمستان

در فصل زمستان با توجه به این که هوا سرد می شود، ما بیشتر به غذاهای چرب و سرخ کرده تمایل پیدا می کنیم. غذاهای چرب و سرخ کرده علاوه بر ایجاد ناخوشی و بیماری باعث اضافه وزن می شود. بنابرین ماه های سرد، سخت ترین ماه ها برای پیروی از هر گونه رژیم غذایی و برنامه کاهش وزن و لاغری است. بسیاری از افراد در زمستان ها نمی توانند رژیم کاهش وزن شان را حفظ کنند و دچار اضافه وزن می شوند. با توجه به این مساله، برای کنترل وزن در زمستان می توانید از این قوانین طلایی رزیم غذایی استفاده کنید.

۱. خوردن صبحانه کامل

همیشه توصیه می شود که صبحانه کامل بخورید. چرا که خوردن یک وعده غذایی سالم برای صبحانه تمام مواد مغذی لازم را برای بدن شما فراهم می کند. به علاوه به کاهش وزن کمک می کند. غذاهایی مانند غلات، شیر، آب ‌میوه‌های تازه، جو دوسر و سبزیجات ما را سیر نگه می دارد. زمانی که احساس سیری کنیم طبیعی است که به سراغ غذاهای چرب و ناسالم بیرونی نمی رویم.

۲. کنترل وزن در زمستان؛ مصرف غذاهای پر آب

 میوه ها و سبزیجات خورشتی، سوپ ها، غلات داغ از جمله غذاهایی هستند که آب زیادی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند. در واقع سبزیجات سرشار از آب و فیبر، شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند. بنابراین باعث افزایش کالری اضافه در بدن شما نمی شود.

۳. اجتناب از غذاهای بسته بندی و فرآوردی شده

غذاهای بسته بندی شده حاوی نمک، شکر، چربی های اشباع شده و مواد شیمیایی اضافه شده هستند که باعث اضافه وزن در شما می شود. اگر می خواهید در طول زمستان خوش فرم بمانید، از خوردن غذاهایی مانند چیپس، کلوچه، کیک، بیسکویت و نودل اجتناب کنید.

۳. افزایش مصرف پروتئین برای کنترل وزن در زمستان

پروتئین کمک می کند تا شکم شما برای مدت طولانی تری نسبت به سایر مواد غذایی، سیر بماند و از پرخوری جلوگیری می کند. لوبیا، حبوبات، تخم مرغ، ماهی و مرغ بدون چربی بهترین منابع پروتئین هستند. بهتر است از مصرف گوشت قرمز و لبنیات پرچرب خودداری کنید.

۴.کاهش مصرف شیرینی و قند

خوردن شیرینی هر چند وقت یک بار، ضرری  زیادی ندارد. اما سعی کنید هوس خوردن شیرینی یا قند را با گزینه های سالمی مانند میوه ها، انواع توت ها، ماست طعم دار، اسنک ها، شکلات تلخ، خرما و آلو برطرف کنید.

۵. کنترل وزن در زمستان؛ خواب کافی

بهتر است در زمستان بیشتر بخوابید. صبح زود از خواب بیدار شوید و روزانه به خصوص روزهای آفتابی پیاده روی کنید. شب ها به موقع بخوابید تا از میان وعده های  ناسالم در نیمه شب استفاده نکنید.

در آخر، نکته مهم این است که در هر فصلی، تغذیه سالم و آگاهانه کلید کاهش وزن و سلامتی است. شما می توانید با رعایت نکات رژیم غذایی و تغذیه ای بالا، در زمستان تناسب اندام و سلامتی تان را حفظ کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *