مراقبت از پوست آقایان: ۵ ماده طبیعی و موثر برای داشتن پوستی درخشان و زیبا

توسطعقیله نرگس رحمانی

آذر ۱۱, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۱۱, ۱۴۰۰
مراقبت از پوست آقایان

زمانی که صحبت از مراقب از پوست و زیبایی می شود، غالب ما به یاد زنان می افتیم. در جامعه ما ذهنیت ها طوری شکل گرفته که انگار آرایش و توجه به زیبایی، صرفا متعلق به زنان است. انگار که مردان هیچ نیازی به آرایش و ظاهر زیبا و آراسته ندارند. چنین طرز فکری کاملا اشتباه است. به همان میزان که زن ها نیاز به مراقب های پوستی و حفظ ظاهر زیبا دارند، مراقبت از پوست آقایان نیز اهمیت دارد.

هیچ مردی از ظاهر زیبا، شیک و مرتب بدش نمی یاد بکله همواره سعی می کند در نظر خانم ها جذاب و با کلاس به نظر به برسد. بنابراین به عنوان یک مرد، اگر پوست زیبا، درخشان و شاداب می خواهید، این روش های طبیعی را امتحان کنید. قطعا جواب می دهد. مدت ها است که در بسیاری از کشورهای غربی و اروپایی بیشتر افراد و بخش های سلامت و زیبایی به استفاده از روش ها و مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی روی آورده اند. شما با استفاده از این مواد ارگانیک و سالم به راحتی می توانید پوست درخشان و جذابی داشته باشید.

 

۱. مراقبت از پوست آقایان؛ روغن نارگیل

به جای کرم شب می توانید به راحتی از روغن نارگیل استفاده کنید. این روغن به عنوان یک نرم کننده طبیعی عالی عمل می کند. روغن نارگیل می تواند به طرز شگفت انگیزی پوست شما را مرطوب نگه دارد. هنگام انتخاب بهترین روغن نارگیل، بهتر است یک روغن تصفیه نشده خریداری کنید. روغن تصفیه نشده با فشار دادن نارگیل تازه به دست می آید و هیچ ماده شیمیایی ندارد. اسید لوریک موجود در نارگیل باکتری‌های روی پوست را از بین می‌برد و می‌تواند التهاب را کاهش دهد و پوست صورت شما را صاف و شفاف بسازد.

بهترین روش استفاده از روغن نارگیل این است که یک قاشق غذاخوری از آن را بردارید و بین دستان خود بمالید. سپس آن را به صورت، گردن و سینه و دست های خود بمالید. صبح، باقی مانده  روغن را با دستمال نرم پاک کنید.

۲.آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی است که از قدیم الایام در پزشکی استفاده می شده است. این گیاه برای پوست و مو بسیار مفید است. اگر می خواهید ژل آن را تهیه کنید، به گیاهی نیاز دارید که حداقل چند سال سن داشته باشد. 2 یا 3 برگ را انتخاب کنید، برگ های ضخیم که در قسمت بیرونی رشد می کنند بهتر است. سپس آن را بشویید و با استفاده ازیک چاقو برگ ها را باز کنید و ژل آن را جدا کنید.

قرار دادن این ژل روی صورت می تواند آکنه را از بین ببرد. آلوئه ورا مانند روغن نارگیل برای کاهش التهاب و سفید کردن پوست بسیار مفید است.به غیر از اثر زیبایی، آلوئه ورا می تواند برای اهداف پزشکی نیز استفاده شود. ترمیم زخم ها را افزایش می دهد و در سوختگی های پوستی معجزه می کند.

 

۳. بنتونیت خاک رس کلسیمی

بنتونیت خاک رس، معمولاً پس از خاکستر آتشفشانی تشکیل می شود. این یک ماده طبیعی برای جذب سموم است. شما می توانید برای سم زدایی پوست و بهبود رنگ پوست تان از خاک رس استفاده کنید. البته موارد استفاده آن تنها برای مراقبت از پوست اقایان نیست بلکه برای موهای خود نیز می توانید استفاده کنید. در بسیاری از کشورها از خاک رس به عنوان نرم کننده و پاک کننده مو بسیار استفاده می شود.

 

بهترین شیوه برای شفاف نمودن پوست استفاده از آن به عنوان ماسک است. تهیه این ماسلک بسیار ساده است. مقدار پودر را به آب علاوه کنید و خوب مخلوط کنید. پس اززمان کوتاهی آن را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید حدود 10-15 دقیقه بماند. پس از اتمام زمان، آن را با یک دستمال مرطوب بردارید. پوست شما صاف و براق خواهد شد و می توان همین کار را با موهای خود نیز انجام داد.

 

۴.زردچوبه

زردچوبه یک ادویه پرتقالی است که بیشتر در غذاهای هندی مورد استفاده قرار می گیرد. طعم قوی و خواص درمانی قابل توجهی دارد. زردچوبه را می توان به عنوان یک کرم آنتی اکسیدانی، ضد میکروبی و ضد التهابی پوست استفاده کرد. اگر با سایه‌های زیر چشم مشکل دارید، روغن زردچوبه را به مرطوب‌کننده‌های حاوی روغن اضافه کنید و مرتباً آن را روی صورت خود بمالید. به علاوه استفاده از زردچوبه هر گونه التهاب و استرس را از بین ببرد.

 

۵.جلبک دریایی

هر گونه جلبک دریایی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، اما شناخته شده ترین آن ها برای مراقبت از پوست عبارتند از: Bladderwrack,Oarweed و Irish MOS. این جلبک های دریایی باعث تسکین تحریک و قرمزی پوست می شود. به علاوه برخی از علائم پیری را به تاخیر می اندازد. مزایای جلبک ها شامل آبرسانی، کاهش قرمزی، پاکسازی منافذ، بهبود خاصیت ارتجاعی و سفت‌تر کردن پوست می شود. از این جلبک ها در چین و جاپان در سوپ ها و خامه ها و یا در وان حمام بسیار استفاده می شود. به علاوه اگر می خواهید، کرم صورت جلبک دریایی درست کنید، بهتر است از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. پودر جلبک دریایی خشک شده را به آن اضافه کنید و سپس بگذارید چند ساعت بماند. به همین سادگی کرم محبوب تان آماده است.

سخن پایانی در رابطه با مراقبت از پوست آقایان

طبیعت وسیع و مرموز است. هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که بشر می تواند کشف کند. به جای استفاده از محصولات شیمیایی، می توانید آن ها را از دنیای اطراف خود تهیه کنید. پوست تان سالم و درخشان خواهد بود. پول بیشتری در جیب تان خواهد ماند. قطعا بدون بطری های پلاستیکی اضافی، دنیا بهتر خواهد بود. البته به یاد داشته باشید که قبل از استفاده از هر موادی بهتر است با پزشک خود به تماس شوید و با او مشورت کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *