جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 4 دقیقه
3
(2)

بسیاری از ما ممکن است ندانیم که رابطه جنسی در دوران بارداری چگونه است؟ برقراری این رابطه بی خطر است یا پر خطر؟ بهتر است زن و شوهر در این مورد اطلاعات کامل به دست بیاورند و با آگاهی درست در هنگام بارداری به انجام رابطه یا اجتناب از آن بپردازند. براساس یافته های مطالعات کالج آمریکایی متخصصان زنان و زایمان (ACOG)، داشتن رابطه جنسی در بارداری بی خطر است. مگر این که پزشک یا ماما، به طور خاص به آن ها گفته باشد که باید از داشتن رابطه جنسی در بارداری خودداری کنند. در اینجا به فواید رابطه جنسی، اجتناب از آن در شرایط خاص و عدم تمایل برخی از زنان به رابطه جنسی در هنگام بارداری می پردازیم.

 

فواید رابطه جنسی در دوران بارداری

نه تنها داشتن رابطه جنسی در زمان بارداری برای اکثر زنان بی خطر است، بلکه مزایای زیادی برای گرم نگه داشتن زندگی جنسی شما دارد. از مزایای رابطه جنسی در بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

۱.در ارتباط ماندن با شریک زندگی

بارداری به این معنا است که رابطه شما با شریک زندگی تان به طرق مختلف تغییر می کند. رابطه جنسی به شما کمک می کند تا در طول 9 ماه، زمان بارداری با هم ارتباط  خوبی برقرار کنید.

۲.کاهش استرس

بارداری همچنین یک زمان استرس‌زا است. از تغییر هورمون‌ها گرفته تا چالش‌های شغلی و ترس از این که نوزاد چگونه زندگی شما را تغییر می‌دهد. رابطه جنسی مرتب می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب این دوره شود.

۳.در آغوش گرفتن بدن خود

بدن شما در طول بارداری تغییرات زیادی خواهد کرد. ممکن است چاق و بد هیکل به نظر برسید. رابطه جنسی می تواند به شما کمک کند تغییر شکل بدن تان را به خوبی بپذیرد و حتی آن را دوست داشته باشید.

مطلب مرتبط: ۷ بهترین ماده غذایی برای بهبود باروری مردان

۴.تغییرات هورمون ها

بیایید واقعی تر صحبت کنیم. رابطه جنسی می تواند تغییرات هورمونی زیادی ایجاد کند. این تغییرات، میل جنسی شما را کاملاً افزایش می دهد. به علاوه اگر کمی بیشتر از حد معمول “در خلق و خوی” تغییر إحساس می کنید، یک زندگی جنسی منظم می تواند به این گونه خلق و خوی خشن کمک زیادی نماید.

 

۵.لذت

برخی از زنان متوجه می شوند که بارداری به آن ها ارگاسم شدیدتر و آسان تر از همیشه می دهد. بنابراین در طول بارداری تمایل زیادی به برقراری رابطه جنسی پیدا می کنند.

چه زمانی رابطه جنسی در بارداری خطرناک است؟

چند موقعیت وجود دارد که رابطه جنسی در دوران بارداری توصیه نمی شود. گذشته از هر گونه محدودیت فردی که پزشک یا ماما ممکن است در مورد اجتناب از رابطه جنسی وضع کند. موقعیت های رایجی وجود دارد که رابطه جنسی در بارداری  خطرناک است و باید از آن اجتناب شود. این موقعیت شامل خطر زایمان زودرس، جفت سرراهی و عفونت ادراری یاعفونت واژن می شود.

آیا داشتن رابطه جنسی در دوران بارداری باعث درد و زایمان می شود؟

این یک تفکر بسیار رایج است که داشتن رابطه جنسی در نزدیکی پایان بارداری می تواند به بروز درد و زایمان منجر شود. مطالعات به این موضوع پرداخته اند که آیا داشتن رابطه جنسی منجر به انقباضات در نتیجه ارگاسم می شود؟ آیا پروستاگلاندین های اسپرم می توانند به “رسیدن” در دهانه رحم کمک کنند؟ با این حال، مطالعات در مورد این که رابطه جنسی واقعاً باعث زایمان می‌شود یا نه، ترکیبی هستند. بنابراین اساساً هیچ راهی برای اطمینان از این که رابطه جنسی می‌تواند باعث شروع درد و زایمان شود، وجود ندارد.

اگر در دوران بارداری نمی خواهید رابطه جنسی داشته باشید، چه؟

شاید رابطه جنسی در دوران بارداری کاملاً ایمن باشد. اما اگر زنان تمایل نداشته باشند که در دوران بارداری این کار را انجام دهند، چه؟ اگر حس کافی برای رابطه ندارید، بدانید که احساسات شما کاملاً  طبیعی هستند.همه زنان در دوران بارداری از داشتن رابطه جنسی لذت نمی برند. برای برخی از زنان، رابطه جنسی حتی می تواند بسیار ناراحت کننده یا دردناک باشد.

اگر در دوران بارداری تمایلی به رابطه جنسی ندارید، نسبت به احساسات خود، حس بدی نداشته باشید. رشد یک انسان دیگر در درون شما کار بسیار زیادی است. شما به خودتان اجازه دهید که  در دوران بارداری از رابطه جنسی اجتناب کنید و این مدت را کاملا استراحت کنید. در مورد این احساس با شریک زندگی خود صادق باشید وواضح برای او توضیح دهید که چرا رابطه نمی خواهید. همچنین در مورد راه هایی که می توانید همچنان درارتباط نزدیک باقی بمانید و عشق خود را به یکدیگر ابراز کنید، صحبت کنید. قطعا با همفکری و همدلی راه خوبی پیدا خواهید کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان