درمان فشار خون بالا: ۵ راهکار طبیعی برای کنترل فشار خون

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۶, ۱۴۰۰ به روز رسانی : آذر ۶, ۱۴۰۰
درمان های طبیعی فشار خون بالا

فشار خون بالا یا هایپرتنشن یک بیماری خطرناک است که میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری، حالتی است که در آن فشار خون در برابر دیواره شریان‌ها تا حد خطرناکی افزایش می‌یابد که به مرور زمان می‌تواند به قلب آسیب برساند و راه را برای مشکلاتی مانند سکته مغزی و حمله قلبی بدهد. این بیماری پس از تشخیص نباید بدون درمان رها شود، در غیر این صورت می‌تواند کشنده باشد. خوشبختانه راه‌های زیادی برای کنترل سطح فشار خون و درمان فشار خون بالا وجود دارد. دارو فقط یکی از راه‌های ممکن است و راه‌های دیگر درمان‌های طبیعی هستند که می‌توانند در طولانی مدت به کنترل فشار کمک کنند. در این نوشتار 5 راه طبیعی برای کنترل فشار خون آورده شده است.

۱. مصرف سدیم را کاهش دهید

چندین مطالعه فشار خون بالا را با مصرف بیش از حد سدیم مرتبط دانسته اند. سدیم همچنین می‌تواند دلیلی برای سکته مغزی باشد. حتی یک کاهش اندک در میزان مصرف روزانه سدیم می‌تواند فشار را 5 تا 6 میلی متر جیوه کاهش دهد. اثرات مصرف سدیم از فردی به فرد دیگر متفاوت است. حتی به طور کلی، افراد باید مصرف غذاهای فرآوری شده نمک را محدود کنند تا سالم بمانند. افراد عادی نباید بیش از 2300 میلی گرم نمک در روز داشته باشند.

مطلب مرتبط: کاهش خطر سکته مغزی با اعمال ۱۰ تغییر موثر در سبک زندگی تان

۲.  درمان فشار خون بالا؛ مصرف پتاسیم را افزایش دهید

پتاسیم یک ماده مغذی ضروری برای همه کسانی است که از فشار خون بالا رنج می‌برند. این ماده معدنی مورد نیاز بدن در مقادیر کم به خلاص شدن از شر سدیم اضافی کمک می‌کند و فشار روی رگ‌های خونی را کاهش می‌دهد. غذاهای فرآوری شده و بسته بندی شده عمدتاً سرشار از سدیم هستند و برای متعادل کردن آن باید غذاهای غنی از پتاسیم بیشتری به رژیم غذایی اضافه کنید. برخی از غذاهایی که ممکن است شامل شوند عبارتند از:

– سبزیجات: سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی، سیب زمینی و سیب زمینی شیرین

– میوه‌ها: خربزه، موز، آووکادو، پرتقال و زردآلو

– سایر موارد: آجیل و دانه‌ها، شیر، ماست، ماهی تن و سالمون

۳. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم برای هر فردی حیاتی است. مطالعات نشان می‌دهند که هر فردی برای حفظ سلامتی و کاهش خطر بیماری‌های مزمن باید 30 تا 45 دقیقه به طور منظم ورزش کند. حتی برای همه کسانی که از مشکل فشار خون بالا رنج می‌برند ضروری تر است. ورزش منظم می‌تواند قلب شما را قوی تر کند، به آن کمک کند خون را به طور موثرتر پمپاژ کند و فشار روی رگ‌ها را کاهش دهد. حتی پیاده روی روزانه به مدت 40 دقیقه برای حفظ سلامت و امنیت کافی است.

۴. سیگار و الکل را ترک کنید

سیگار و الکل هر دو می‌توانند در افزایش فشار خون نقش داشته باشند. تحقیقات نشان می‌دهند که الکل می‌تواند در 16 درصد موارد فشار خون بالا در سراسر جهان نقش داشته باشد. الکل و نیکوتین هر دو می‌توانند به طور موقت سطح فشار خون را افزایش داده و به رگ‌های خونی آسیب برسانند. از آنجایی که هر دوی آنها به سلامت شما آسیب می‌رسانند، بهتر است یک بار برای همیشه آنها را ترک کنید.

۵. درمان فشار خون بالا؛ مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده را کاهش دهید

تحقیقات اخیر حاکی از آن هستند که حتی کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و قند اضافه شده در غذاها نیز می‌توانند در افزایش فشار خون نقش داشته باشند. کاهش مصرف این دو ماده غذایی می‌تواند به مدیریت طبیعی سطح فشار خون کمک کند. غذاهایی مانند نان و شکر سفید به سرعت در جریان خون شما به قند تبدیل می‌شوند و ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند. به افراد مبتلا به فشار خون بالا توصیه می‌شود برای کاهش وزن از رژیم غذایی کم کربوهیدرات استفاده کنند. به جای آرد تصفیه شده از غلات کامل استفاده کنید و شکر سفید را می‌توانید با دمنوش یا عسل جایگزین کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 2.3 / 5. تعداد آرا: 4

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *