جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
خواندن 7 دقیقه
3
(2)

ازدواج برای اکثر مردم جذاب به نظر می‌رسد. چرا نباید این‌طور باشد؟ چه کسی دوست ندارد با همسرش به غروب خورشید برود و تا ابد شاد زندگی کند؟ اگر چه ازدواج می‌تواند زندگی را متحول می‌کند، اما اگر زوج‌ها ندانند چگونه مشکلات رایج زندگی مشترک خود را حل کنند، زندگی‌شان تاریک خواهد شد.

هیچ کس به ما آموزش نمی‌دهد که چگونه یک ازدواج و روابط زناشویی شاد و سالم داشته باشیم. فقط در بعضی از فیلم‌هایی که در دوران رشد دیده‌ایم(از سفید برفی گرفته تا تایتانیک) به ما یک نگاه اجمالی از اینکه عشق واقعی باید چگونه باشد، داده است.

به همین دلیل گاهی برخی ازدواج‌ها با مشکل مواجه می‌شوند. صرف‌نظر از اینکه آیا مشکلات شما منجر به طلاق می‌شود یا شما به طور موثر از آنها عبور می‌کنید، اکثر زوج‌های متاهل مشکلات مشابهی دارند. بنابراین، بیایید نگاهی به 15 مورد از رایج‌ترین مشکلاتی که اکثر ازدواج‌ها با آن مواجه هستند، بیندازیم.

1. تقسیم کار

تحقیقات نشان می‌دهد که حتی زمانی که هر دو زن و شوهر در خارج از خانه کار می‌کنند، معمولاً زن است که بیشتر کارهای خانه را انجام می‌دهد.

بدیهی است که این باعث ایجاد استرس بیشتر برای او می‌شود. عدم تعادل در تقسیم کار می تواند باعث مشکلات زیادی شود.

2. مشکلات رایح زندگی مشترک؛ امور مالی

یکی خرج می‌کند. دیگری پس‌انداز می‌کند. بنابراین، اگر در یک ازدواج یک خرج کننده و یک پس انداز کننده با هم داشته باشیم، خواهیم دید که چگونه این مسئله به یک مشکل تبدیل می‌شود.

ممکن است رشد و سرمایه‌گذاری پول برای یک نفر مهم باشد و دیگری نمی‌تواند اهمیتی به آن بدهد. دعوا بر سر پول و نحوه خرج کردن آن یکی از رایج‌ترین مشکلات ازدواج است.

3. کودکان و تفاوت‌های والدینی

کودکان ممکن است استرس‌زا باشند! بچه‌های گریان/بی‌خواب، دارای عصبانیت‌های عصبی و نوجوانان سرکش، چندان سرگرم‌کننده نیستند؛ صرف نظر از اینکه چقدر بچه‌هایتان را دوست دارید. این می‌تواند استرس زیادی را برای یک زوج ایجاد کند. حتی شیوه‌های متفاوت فرزندپروری مانند نحوه تنبیه کودک می‌تواند باعث ایجاد شکاف در یک زوج متاهل شود.

4. تفاوت‌های شخصیتی

اگر یک نفر درونگرا و دیگری برونگرا باشد، ممکن است تنش دائمی در مورد اینکه چند وقت یکبار معاشرت کند وجود داشته باشد.

برونگرا ممکن است احساس کند که درونگرا هرگز نمی‌خواهد با او به مهمانی برود. اما درونگرا ممکن است احساس طرد شدن کند زیرا فرد برونگرا همیشه می‌خواهد با افرادی غیر از همسرش معاشرت کند. این تنها یک جنبه از تفاوت‌های شخصیتی است که می‌تواند مشکلاتی در ازدواج ایجاد کند.

5. تفاوت سبک‌های مبارزه و ارتباط

شاید یکی از زوچ‌ها در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که در هنگام عصبانیت بر سر یکدیگر فریاد می‌زدند. در حالی که زوچ دیگر در خانواده‌ای بزرگ شده است که خشم خود را به درون خود می‌ریختند. داشتن سبک‌های مختلف دعوا یا ارتباط در هنگام درگیری می‌تواند مانع بزرگی برای داشتن یک ازدواج شاد و سالم باشد.

6. مشکلات رایج زندگی مشترک؛ زبان‌های مختلف عشق

دکتر گری چپمن کتابی به نام پنج زبان عشق نوشت. در آن، او پنج روش مختلف را برای مردم برای دادن و دریافت عشق تعریف می‌کند (اعمال خدمت، لمس، وقت گذاشتن، هدیه دادن، کلمات تأیید). اگر هر دوی شما به زبان‌ عشق متفاوت صحبت می‌کنید، ممکن است از طرف شریک زندگی خود احساس دوست داشتن نداشته باشید. این ممکن است منجر به شکل‌گیری مشکلاتی در ازدواج شود.

برای مثال، ممکن است بخواهید که به شما هدایایی داده شود تا احساس کنید که شما را دوست دارند. اما در عوض شریک زندگی‌تان ترجیح می‌دهد کارهای خدماتی برای شما انجام دهد (مانند تعمیر ماشین یا مالیدن پاهایتان). لذا طبیعی است که متوجه نشوید که او واقعاً شما را دوست دارد.

 

7. رابطه جنسی

هرکسی نیازهای جنسی متفاوتی دارد، هم از نظر فراوانی و هم از نظر نوع. برخی از افراد تا جایی که می‌توانند، رابطه جنسی را دوست دارند. در حالی که برخی دیگر می‌توانند بقیه عمر را بدون آن سپری کند. صرف‌نظر از اینکه شما چه می‌خواهید، اکثر زوج‌ها با سازگاری جنسی خود مشکل دارند.

8. مشکلات رایج زندگی مشترک؛ حسادت و خیانت

بسیاری از افراد به طور طبیعی بی‌اعتماد هستند و متاسفانه بسیاری از افراد نیز وسوسه می‌شوند که به همسر خود خیانت کنند. بنابراین، چه کسی واقعاً خیانت کند یا نه، ممکن است حسادت در رابطه وجود داشته باشد.

خیانت فقط به موضوع جنسی محدود نمی‌شود. خیانت عاطفی این روزها به دلیل فناوری، مانند تلفن‌ها و برنامه‌های دوست‌یابی، بیداد می‌کند. آنها پنهان کردن کاری که کسی انجام می‌دهد و با چه کسی صحبت می‌کند را بسیار آسان می‌کنند.

9. کسالت

روابط زمانی که جدید هستند همیشه هیجان‌انگیز هستند. همه احساس می‌کنند روی ابر 9 راه می‌روند زیرا بسیار عاشق هستند. اما با گذشت زمان، تازگی و شیفتگی از بین می‌رود. همانطور که این اتفاق می‌افتد، بسیاری از زوج‌ها دچار رکود می‌شوند. رابطه آنها دچار رکود می‌شود و به نظر میرسد خسته کننده شود. تلاش برای زنده نگه داشتن عشق و ادامه انجام کارهای هیجان‌انگیز با هم نیاز به تلاش دارد.

10. مشکلات رایج زندگی مشترک؛ نابرابری قدرت

قدرت می‌تواند به اشکال مختلف باشد، از قدرت مالی گرفته تا قدرت والدین. اگر یکی از زوج‌ها بیشتر از دیگری درآمد داشته باشد (یا شاید یکی از زوج‌ها خانه‌نشین باشد)، در مورد اینکه چه کسی پول آورده است، عدم تعادل ایجاد می‌کند. این عدم تعادل یک مشکل رایج ازدواج است.

چه کسی قدرت تصمیم‌گیری بیشتری دارد؟ خیلی اوقات، مساوی نیست. بنابراین، قطعاً باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود زیرا یکی از زوج‌ها ممکن است به مرور زمان احساس ناتوانی کند.

11. سوء استفاده

سوء استفاده نیز به اشکال مختلفی ظاهر می‌شود. آزار جسمی همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن کلمه آزار به آن فکر می‌کنند. اما آزار روانی و عاطفی نیز برای افراد و زوجین به طور کلی بسیار مضر است: خشونت نامرئی در روابط که مردم را نابود می‌کند.

وقتی یک یا هر دو نفر یا استفاده از زبان وحشتناک هنگام صحبت کردن به یکدیگر احترام نمی‌گذارند، این می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان یک ازدواج را از هم بپاشاند.

12. ارزش‌ها و اعتقادات

«پرنده و ماهی ممکن است یکدیگر را دوست داشته باشند، اما کجا زندگی خواهند کرد؟»

به عبارت دیگر، وقتی دو نفر دیدگاههای متفاوتی نسبت به جهان دارند، درک یکدیگر را دشوار می‌کند. این ممکن است منجر به مشکلاتی در ازدواج شود.

به عنوان مثال، اگر یکی جمهوری‌خواه و دیگری دموکرات باشد، می‌تواند باعث تنش بزرگ در ازدواج شود.

13. تلاش برای تغییر یکدیگر

هیچ کس کامل نیست. همیشه چیزی در مورد همه افراد دنیا وجود خواهد داشت که شما را آزار می‌دهد. اما وقتی مردم این را درک نمی‌کنند، سعی می کنند یکدیگر را تغییر دهند.

آنها فکر می‌کنند “وقتی ازدواج کنیم، نظر او را تغییر خواهم داد.” نه. این هرگز کار نمی‌کند! شما نمی‌توانید مردم را تغییر دهید.

بنابراین، شما فقط باید یاد بگیرید که همدیگر را همانطور که هستید بپذیرید. در غیر این صورت، با تمام نارضایتی‌هایی که برای تغییر یک فرد انجام می‌شود، یکدیگر را بدبخت خواهید کرد. علاوه بر این، این امکان‌پذیر نیست.

14. مشکلات رایج زندگی مشترک؛ حفظ امتیاز

اگر کسی احساس می‌کند که برای طرف مقابل بیشتر از او تلاش می‌دهد، این طبیعی است که او بدنبال حفظ امتیاز است. شما فکر می‌کنید “من کار می‌کنم، سپس به خانه می‌آیم، آشپزی می‌کنم، تمیز می‌کنم و از بچه ها مراقبت می‌کنم. اما در تمام مدت، او فقط روی کاناپه نشسته و چایی‌اش را می‌نوشد و حتی متوجه نمی‌شود که چقدر استرس دارم! سپس در ذهن خود، فکر می‌کنید که خیلی بیشتر از او در جدول، امتیازدهی کرده‌اید. در نتیجه، به مرور زمان عصبانیت ایجاد می‌شود و می‌تواند ازدواج را خراب کند.

15. انتظارات غیرواقعی

همه ما این ایده را داریم که می‌خواهیم دیگران چگونه رفتار کنند.

به عنوان مثال، شاید شما فکر کنید که وقتی کسی ازدواج کرده است، باید هر روز رابطه جنسی داشته باشد. اما بیشتر زوج‌ها از کار، بچه‌ها، کارهای روزمره و غیره خسته هستند. بنابراین، این اتفاق نمی‌افتد.

شاید فکر می‌کنید همسرتان باید همیشه غذای خوشمزه و لذیذ درست کند، درست مثل مادرتان. قرار دادن انتظارات غیرواقعی از همسرتان فقط شما را ناامید و عصبانی می‌کند.

سخن آخر

کسی ازدواج کامل ندارد، حتی آنهایی که خوشبخت‌ترین هستند. شاد بودن در زمان ازدواج مستلزم تلاش است.

اگر هر دوی شما 100٪ برای حل مشکلات اجتناب ناپذیر ازدواج، تلاش کنید. آنگاه ازدواج می‌تواند به خوبی انجام شود. این موضوع تعهد، تلاش و عشق زیادی می‌خواهد، اما قطعا می‌توان آن را انجام داد.

 

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان